Dlaczego po aktualizacji systemu do wersji Android 9.0 lub Android 10 określona aplikacja przestaje działać zgodnie z oczekiwaniami?
WAŻNE: Ten artykuł dotyczy tylko określonych produktów. Proszę sprawdzić Obowiązujące produkty na górze tego artykułu.
Dotyczy
- Android 10
- Android 9.0 Pie
Rozwiązanie
Jeśli aktualizacja systemu do wersji Android 9.0 (Pie) lub Android 10 spowoduje, że pewna aplikacja przestanie działać lub będzie działać niezgodnie z oczekiwaniami, należy odinstalować i zainstalować na nowo tę aplikację.
Jeśli nie rozwiąże to problemu, odpowiednie rozwiązanie pojawi się prawdopodobnie z chwilą wydania kolejnej aktualizacji aplikacji. Zostanie ona wówczas zoptymalizowana do współpracy z nową wersją oprogramowania Android zainstalowaną w Twoim urządzeniu. Jeśli problem nie zniknie, skontaktuj się z dostawcą aplikacji.
Aby odinstalować aplikację za pomocą menu Ustawienia
Android 9.0 lub 10
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia → Aplikacje i powiadomienia → Wyświetl wszystkie aplikacje [liczba aplikacji].
- Odszukaj aplikację, którą chcesz odinstalować, stuknij ją, po czym stuknij opcję ODINSTALUJ.
Aby odinstalować aplikację z poziomu ekranu z aplikacjami
Android 10
- Odszukaj aplikację, którą chcesz odinstalować, po czym dotknij jej i przytrzymaj, aż urządzenie zawibruje.
- W wyświetlonym menu stuknij opcję Informacje o aplikacji.
- Gdy pojawi się nowe okno, kliknij opcję Odinstaluj
Android 9.0
- Odszukaj aplikację, którą chcesz odinstalować, po czym dotknij jej i przytrzymaj, aż urządzenie zawibruje.
- W wyświetlonym menu stuknij opcję Odinstaluj.
Aby zaktualizować aplikację poprzez sklep Google Play
Android 9.0 lub 10
- Odszukaj i stuknij opcję Sklep Play.
- Przeciągnij lewą krawędź ekranu w prawo, a następnie stuknij opcję Moje aplikacje i gry.
- Odszukaj aplikację, którą chcesz zaktualizować, po czym kliknij widoczną obok opcję AKTUALIZUJ.