Identyfikator artykułu : 00275673 / Ostatnia modyfikacja : 24.02.2022Drukowanie

Po aktualizacji systemu do wersji Android 12 aplikacja Xperia - Ekran główny systematycznie uruchamia się na nowo

Po aktualizacji systemu do wersji Android 12 pojawia się komunikat o błędzie „Aplikacja Xperia - Ekran główny przestała działać”. Co mogę zrobić?

    WAŻNE: Ten artykuł dotyczy tylko określonych produktów. Proszę sprawdzić Obowiązujące produkty na górze tego artykułu.

    Aplikacja Xperia - Ekran główny przestała działać

    Po aktualizacji systemu do wersji Android 12 może się zdarzyć, że aplikacja Xperia - Ekran główny będzie się systematycznie uruchamiała się na nowo lub że pojawi się komunikat „Aplikacja Xperia - Ekran główny przestała działać”.

    Przede wszystkim przepraszamy za niedogodności. Zespół Xperia jest świadomy tego problemu i rozpoczął jego analizę.
    Postaramy się jak najszybciej go rozwiązać poprzez wydanie aktualizacji oprogramowania. Dziękujemy za cierpliwość.

    Doraźnym rozwiązaniem jest wyczyszczenie danych aplikacji Panel uruchamiania Xperia.

    Jak wyczyścić dane aplikacji Panel uruchamiania Xperia

    Problem można tymczasowo rozwiązać poprzez wyczyszczenie danych aplikacji Panel uruchamiania Xperia.

    Uwaga: procedura ta usuwa dane aplikacji Ekran główny: znikną utworzone przez użytkownika foldery, widżety i ikony skrótu aplikacji. Oprócz tego przywrócony zostanie domyślny układ i ustawienia aplikacji Ekran główny.

    Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia à Aplikacje à Wszystkie aplikacje à Xperia - Ekran główny à Pamięć à ZARZĄDZAJ MIEJSCEM à OK

    Wskazówki: jak otworzyć menu Ustawienia w przypadku restartów

    • Możliwość 1: po włączeniu zasilania szybko przesuń palcem od góry ekranu, aby wyświetlić menu podręczne.
    • Możliwość 2: otwórz menu Ustawienia przy użyciu Asystenta Google.
      • Uruchom Asystenta Google, przesuwając palcem po ikonie mikrofonu na ekranie blokady, naciskając klawisz Asystenta Google lub stukając ikonę mikrofonu u dołu okna.
      • Po uruchomieni Asystenta Google otwórz poleceniem głosowym „Ustawienia”.
    • Możliwość 3: jeśli wyświetlony jest komunikat o błędzie „Aplikacja Xperia - Ekran główny przestała działać”, wybierz informacje o aplikacji (ikonę informacji).