Identyfikator artykułu : 00275930 / Ostatnia modyfikacja : 15.03.2022

Wskazówki dotyczące ustawień dźwięku Bluetooth i rozwiązywania problemów z dźwiękiem

    WAŻNE: Ten artykuł dotyczy tylko określonych produktów. Proszę sprawdzić Obowiązujące produkty na górze tego artykułu.

    Rozwiązywanie problemów z dźwiękiem Bluetooth i wyjaśnienie ustawień dźwięku

    Zacznijmy od ustalenia napotkanego problemu z Bluetooth:

    1. Udało mi się sparować dwa urządzenia, ale w dźwięku są przerwy, nic nie słychać (z jednej strony lub z obu) lub moi rozmówcy nie słyszą mnie w czasie rozmowy przez telefon. Czytaj dalej.
    2. Nie udaje mi się połączyć dwóch urządzeń Bluetooth (po raz pierwszy). Łączenie dwóch urządzeń pierwszy raz określa się mianem „parowanie Bluetooth”.
      Zapoznaj się z artykułem Jak sparować i połączyć urządzenia Bluetooth.

    Występują zakłócenia w dźwięku: weź pod uwagę odległość i przeszkody w otoczeniu

    Kiedy urządzenia są sparowane i połączone, na łączność Bluetooth może wpływać odległość i obecność przeszkód. Łącze Bluetooth można wyobrażać sobie jako niewidzialny przewód o długości około 10 metrów. Ten 10-metrowy zasięg maleje, gdy między urządzeniami Bluetooth pojawią się jakieś przeszkody (np. metalowe przedmioty, betonowe ściany lub inne źródła fal radiowych).

    Nagłe przerwy w dźwięku mogą się zdarzyć także po wyjściu z przestrzeni zamkniętej na otwartą, ponieważ sygnał Bluetooth nagle zaczyna rozchodzić się na wszystkie strony. Przykładami takich sytuacji są wyjazd z tunelu lub wyjście z lasu na otwartą przestrzeń. W przypadku słuchawek dousznych warto pamiętać, że przez Bluetooth komunikują się obie słuchawki, co dodatkowo zwiększa ryzyko wystąpienia tego zjawiska. Powinno ono występować tylko sporadycznie i choć stanowi niedogodność, nie należy się nim niepokoić.

    Jeśli dźwięk zanikł i nie włącza się z powrotem, spróbuj wykonać następujące czynności:

    • Słuchawki douszne: na kilka sekund włóż słuchawki douszne do etui z funkcją ładowania.
    • Inne słuchawki: wyłącz słuchawki i włącz je na nowo.

    Nic nie słyszę w czasie rozmów telefonicznych lub jest dużo zakłóceń

    Rozmowy telefoniczne i ustawienia wyjścia

    Sprawdź, jakie urządzenia Bluetooth są obecnie połączone ze smartfonem. Jeśli smartfon był parowany z różnymi urządzeniami Bluetooth, dźwięk może być odtwarzany przez inne urządzenie. Telefon pozwala na ogół na wybór kilku wyjść dźwięku: głośnika w słuchawce, głośnika telefonu lub innych urządzeń Bluetooth, które obsługują rozmowy telefoniczne. Upewnij się, że wybrane jest właściwe wyjście!

    Ustawienia dźwięku do wybrania w smartfonie podczas rozmowy telefonicznej (podłączone urządzenie WH-1000XM4, głośnik lub telefon)

    Zrzut ekranu pokazujący, gdzie zmienić ustawienie wyjścia dźwięku podczas rozmowy telefonicznej (wyróżniona jest ikona telefonu)

    Jak sprawdzić, czy smartfon Xperia (z systemem Android) jest już połączony przez Bluetooth?

    Rozmowy telefoniczne i system redukcji hałasu

    Podczas rozmowy telefonicznej system redukcji hałasu zapewnia ciche otoczenie Tobie, natomiast Twój rozmówca będzie słyszał hałasy z otoczenia. System redukcji hałasu przeciwdziała przenikaniu hałasów z otoczenia do Twoich uszu, ale nie zapobiega przechwytywaniu hałasu przez mikrofon w słuchawkach.

    Na działanie głośnika w słuchawkach mogą dodatkowo wpływać dwa elementy: wiatr i tkaniny. Jeśli nosisz kaptur, szal, chustę itp., mogą one pocierać o mikrofon, wywołując nieprzyjemny dźwięk dla słuchającej osoby. Taki sam efekt może powodować wiatr wiejący prosto w mikrofon.


    Nie słyszę nic przez słuchawki podłączone do komputera

    Jeśli udało Ci się połączyć słuchawki z komputerem, a mimo to nic nie słyszysz, musisz sprawdzić ustawienia dźwięku w komputerze. Komputer może w dalszym ciągu domyślnie odtwarzać dźwięk przez głośniki. Ustawienia dźwięku pozwalają zmienić domyślne wyjście dźwięku (kanał, który jest używany do odtwarzania dźwięku). Zamiast domyślnych głośników, wybierz słuchawki.

    Procedura dla Windows 10

    1. Kliknij prawym przyciskiem ikonę głośnika Ikona głośnika w Windows 10 w prawym dolnym rogu ekranu.
    2. Kliknij Otwórz ustawienia dźwięku.
    3. W sekcji Wyjście wybierz urządzenie wyjściowe, którego chcesz użyć (np. Słuchawki lub Głośniki).
    4. W sekcji Wejście wybierz urządzenie wejściowe, którego chcesz użyć (np. Mikrofon lub Zewnętrzny mikrofon).
      • Uwaga: Ustawienia pewnych aplikacji mogą powodować użycie innych urządzeń audio niż wybrane tutaj. Nawet jeśli w tym miejscu jako urządzenie wyjściowe wybrane są Słuchawki, zmiana może być również konieczna na przykład w programie do wideokonferencji (Microsoft Teams, Zoom itp.).

    Ustawienia dźwięku Windows 10: Wybierz urządzenie wyjściowe (słuchawki)

    Jeśli nie udaje Ci się sparować słuchawek z komputerem, zapoznaj się z następującym artykułem: Jak połączyć słuchawki Bluetooth z laptopem / komputerem stacjonarnym.

    Brak dźwięku podczas wideokonferencji

    Pewne programy do wideokonferencji mogą wymagać skonfigurowania ustawień dźwięku nawet po podłączeniu słuchawek. Programy te mogą nie wybierać domyślnie właściwego urządzenia wyjściowego. Co więcej, słuchawki mogą pozwalać na wybór dwóch ustawień, z których tylko jedno będzie dostosowane do wideokonferencji. Możesz poeksperymentować z ustawieniami i sprawdzić, co działa, bo do pewnego stopnia jest to zależne od marki komputera, słuchawek lub programu.

    W skrócie, sprawdź trzy rzeczy:

    1. Upewnij się, że słuchawki są połączone z komputerem
    2. Sprawdź ustawienia dźwięku w komputerze (Głośniki / Słuchawki)
    3. Sprawdź ustawienia programu do wideokonferencji (Słuchawki / Zestaw słuchawkowy).

    Przykład ustawień urządzenia WH-1000XM4 w programie Microsoft Teams

    Przykład ustawień innych słuchawek w programie Microsoft Teams

    Jeśli słyszysz dźwięk w słuchawkach podczas używania komputera, ale nie w czasie wideokonferencji (np. spotkania Microsoft Teams), być może musisz zmienić ustawienia urządzenia.


    Występują zaniki dźwięku: przed łączeniem wystarczająco naładuj urządzenia

    Naładuj urządzenia Bluetooth przy użyciu dostarczonego przewodu USB służącego do ładowania. Wyjaśnienie, dlaczego należy użyć dostarczonego przewodu, znajdziesz w tym artykule: Nie można ładować słuchawek przy użyciu przewodów USB innych producentów.
    Jeśli jedno z urządzeń nie jest dostatecznie naładowane, parowanie lub łączenie urządzeń może się nie udać. Urządzenie może nie pojawić się na liście Bluetooth.


    Wyłącz i z powrotem włącz funkcję Bluetooth

    Jeśli nie widzisz podłączanego urządzenia na liście w menu Bluetooth, bardzo pomocne może być wyłączenie i ponowne włączenie funkcji Bluetooth. Jest to prosta sztuczka, która odświeża listę Bluetooth. Dotyczy ona zarówno smartfonów, jak i komputerów.
    Pamiętaj, że Twoje urządzenie może próbować łączyć się z innymi urządzeniami Bluetooth w sąsiedztwie.

    Smartfon Xperia (Android): jak włączyć/wyłączyć funkcję Bluetooth

    Laptop z Windows 10: jak włączyć/wyłączyć funkcję Bluetooth


    Sprawdź zawartość listy sparowanych urządzeń Bluetooth

    Parowanie i łączenie urządzeń może się nie udać, gdy parowane urządzenie znajduje się obok innych, wcześniej sparowanych urządzeń Bluetooth. Urządzenia Bluetooth zazwyczaj automatycznie łączą się z urządzeniem, z którym łączyły się ostatnio. Jeśli dwa urządzenia są połączone przez Bluetooth, trzecie urządzenie nie może ich wykryć (chyba że mają funkcję połączenia wielopunktowego). W takim przypadku możesz albo zakończyć połączenie, albo całkowicie usunąć informacje o parowaniu urządzenia.

    Jak sprawdzić, czy smartfon Xperia (z systemem Android) jest już połączony przez Bluetooth?


    Na czym polega różnica między odłączeniem urządzenia Bluetooth, a jego usunięciem/zapomnieniem? Którą z możliwości wybrać?

    Kiedy należy odłączyć urządzenie Bluetooth

    Kiedy należy usunąć/zapomnieć urządzenie Bluetooth

    Smartfon Xperia (Android): jak odłączyć urządzenie lub usunąć informacje o jego parowaniu

    Laptop z Windows 10: jak odłączyć urządzenie lub usunąć informacje o jego parowaniu


    Zrestartuj oba urządzenia

    Jeśli zmiana ustawień nie pomaga, zrestartuj oba urządzenia (wyłącz je i włącz) i ponownie spróbuj je połączyć.


    Wykonaj resetowanie i inicjalizację obu urządzeń

    Słuchawki, soundbary, bezprzewodowe głośniki i inne urządzenia Bluetooth mają funkcję Resetowania, której opis znajdziesz w instrukcji obsługi. Instrukcje obsługi są dostępne w naszej witrynie pomocy technicznej.

    Jeśli po wypróbowaniu wszystkich innych rozwiązań łącze Bluetooth nadal nie działa, najpierw Zresetuj urządzenie, a potem wykonaj jego Inicjalizację. Pamiętaj, że inicjalizacja urządzenia przywraca w nim ustawienia fabryczne. Jeśli wykonasz inicjalizację urządzenia, automatycznie przełączy się ono w tryb parowania, tak jakby było fabrycznie nowe.