Identyfikator artykułu : 00238567 / Ostatnia modyfikacja : 05.03.2020Drukowanie

Co zrobić w razie problemów po aktualizacji oprogramowania / wersji Androida?

    Mimo starannych testów wykonywanych przez firmę Sony i jej partnerów zdarza się, że po zainstalowaniu aktualizacji pojawiają się niewielkie problemy.
    Źródłem większości problemów są:

    • Zmiany w systemie obsługi lub funkcjonalności urządzenia. Możliwości nowej wersji Androida zawsze można sprawdzić na witrynie internetowej systemu Android.
    • Aplikacje innych autorów, które mogą nie być (jeszcze) zgodne z nowo zainstalowaną, zaktualizowaną wersją oprogramowania.

    Większość problemów można łatwo usunąć dzięki tym rozwiązaniom:

    1. Zaktualizuj wszystkie aplikacje do najnowszej wersji:
      1. Przejdź do Sklepu Play (użyj hotspotu bezprzewodowego, by uniknąć transmisji danych w sieci komórkowej)
      2. Przejdź do sekcji [Moje gry i aplikacje]
      3. Zaktualizuj wszystkie aplikacje z listy
    2. Wyłącz urządzenie i włącz je na nowo. Sprawdź, czy problem został rozwiązany.
    3. Jeśli problem ma charakter globalny, uruchom urządzenie w trybie bezpiecznym. Spowoduje to tymczasowe wyłączenie wszystkich aplikacji innych autorów.
    Jak uruchomić urządzenie w trybie bezpiecznym
    1. Naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania
    2. Stuknij i przytrzymaj ikonę ‘Wyłącz’, aż pojawi się komunikat ‘Uruchamianie ponownie w trybie awaryjnym’. Wówczas stuknij OK.
    3. Po ponownym uruchomieniu urządzenia spróbuj ponownie wywołać problem w tym środowisku.
      • Jeśli problem zostanie rozwiązany, uruchom ponownie urządzenie (naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania, po czym wybierz „Uruchom ponownie”).
      • Jeśli problem dotyczy tylko określonych aplikacji lub funkcji, sprawdź te aplikacje lub aplikacje związane z daną funkcją.
        Przykład: w przypadku problemów z nawigacją w Mapach Google usuń z urządzenia inne aplikacje do nawigacji
      • Skontaktuj się z dostawcą lub odinstaluj aplikację innego autora, która powoduje problem.

    Jeśli problem pozostanie nierozwiązany, uruchom ponownie urządzenie (naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania, po czym wybierz „Uruchom ponownie”), koniecznie utwórz kopię zapasową danych z urządzenia i przejdź do następnej czynności.

    1. Przywróć ustawienia fabryczne.
      Przywrócenie ustawień fabrycznych pomaga usunąć wszystkie ślady po instalacji obecnych lub wcześniejszych aplikacji. Jest to szczególnie użyteczne, gdy problem pojawił się po aktualizacji Androida do nowej wersji.
      Dodatkowo czyszczona jest cała pamięć podręczna urządzenia. Później, przy ponownym instalowaniu aplikacji ze sklepu Play, dostępne będą tylko aplikacje zgodne z urządzeniem, co zapobiegnie ewentualnym konfliktom oprogramowania.
    2. Wykonaj naprawę oprogramowania za pomocą programu Xperia Companion.