Komputer nie nawiązuje połączenia USB z kamerą Sony.
Aby rozwiązać ten problem, wykonaj następujące czynności:
Przed rozpoczęciem
- Importowanie filmów z kamer Digital8 lub MiniDV przy użyciu przewodu USB wiąże się z pewnymi ograniczeniami. Szczegóły podano w następującym artykule:
Poradnik importowania z kamer na kasety - W niektórych systemach operacyjnych wymagane jest zalogowanie się jako Administrator lub użytkownik z uprawnieniami administratora.
- Jeżeli komputer jest podłączony do sieci komputerowej, niezbędne może być tymczasowe wyłączenie połączenia z siecią lub podłączenie kamery do innego komputera, który nie jest połączony z siecią.
-
Odłącz przewód USB od kamery i komputera.
-
Upewnij się, że porty USB kamery komputera nie są brudne ani zakurzone.
-
Upewnij się, że przewód USB jest starannie podłączony do kamery.
-
Upewnij się, że drugi koniec przewodu USB jest starannie podłączony do portu USB komputera.
Uwagi:
- Do połączenia kamery z komputerem należy użyć dostarczonego lub wbudowanego przewodu USB.
- Upewnij się, że znak
znajduje się u góry, i dokładnie podłącz przewód.
- W razie problemu z podłączeniem wbudowanego przewodu USB spowodowanego niewystarczającą długością należy podłączyć przedłużacz USB.
- Importowanie z użyciem przewodu USB innego producenta może okazać się niemożliwe, nawet jeśli przewód ten umożliwia ładowanie.
- Nie są obsługiwane połączenia przez koncentrator USB.
- Nie jest możliwe importowanie do komputera przez łącze HDMI.
-
Odłącz od komputera wszystkie urządzenia USB (z wyjątkiem myszy i klawiatury).
-
Wyłącz kamerę na 30 sekund.
-
Po 30 sekundach ponownie włącz kamerę.
UWAGA: w niektórych modelach kamer po włączeniu trzeba wybrać z ekranu LCD tryb USB CONNECT (połączenie USB) lub COMPUTER (Komputer). W razie potrzeby dalszych informacji należy szukać w instrukcji obsługi kamery.
-
Sprawdź zawartość ekranu LCD kamery.
- Jeśli na ekranie LCD kamery widać komunikat USB connected (Połączenie USB), MTP connected (MTP Podłączono) lub Mass Storage connected (Pamięć masowa Podłączono): komputer rozpoznaje kamerę.
- Jeśli na ekranie LCD kamery widać komunikat Check the connected device (Sprawdź podłączone urządzenie): komputer rozpoznał kamerę, ale połączenie mogło zostać przerwane wskutek odłączenia przewodu USB, utraty łączności itp. Odłącz i ponownie podłącz przewód USB.
- Jeśli na ekranie LCD kamery widać komunikat USB SELECT (Wybór USB): dotknij przycisku USB Connect (Połączenie USB). Jeśli do wyboru jest więcej niż jedna opcja USB Connect (Połączenie USB), dotknij przycisku USB Connect (Połączenie USB) dla nośnika, z którego chcesz importować obrazy:
(pamięć wewnętrzna),
(wewnętrzny dysk twardy),
(karta pamięci).
-
Zmień w kamerze ustawienia opcji USB Connect Setting (Ust. połączenia USB) i USB LUN Setting (Ustawienia USB LUN). (Dotyczy tylko kamer wprowadzonych na rynek po 2011 r.)
W celu zmiany ustawień wykonaj poniższe czynności.- Wybierz MENU → Setup (Konfiguracja) → USB Connect Setting (Ust. połączenia USB) → Mass Storage (Pamięć masowa).
- Wybierz MENU → Setup (Konfiguracja) → USB Connect Setting (Ustawienia USB LUN) → Single (Jeden).
-
Jeżeli problem pozostanie nierozwiązany, do połączenia użyj innego portu USB komputera. Jeżeli kamera nie jest rozpoznawana pomimo jej podłączenia do innego portu USB komputera, spróbuj ponownie uruchomić komputer.
-
Jeśli problem pozostał nierozwiązany, może być konieczna wymiana przewodu USB.
-
Jeśli mimo wykonania wszystkich powyższych czynności i wymiany przewodu USB problem nadal nie jest rozwiązany, należy spróbować podłączyć kamerę do innego komputera.
Jeżeli problem nie wystąpi w innym komputerze, może to świadczyć o nieprawidłowej konfiguracji portów USB w pierwszym komputerze lub obecności w tym komputerze oprogramowania uniemożliwiającego połączenie. Należy wtedy zwrócić się do producenta komputera o dalszą pomoc w diagnozowaniu problemu z komputerem.
Wykonanie powyższych czynności powinno rozwiązać problem. Jeżeli problem wystąpi także po podłączeniu innego komputera, kamera Sony może wymagać naprawy.