Omówienie zdjęcia

Virgo Haan | „Black is Back”

Czasami najprostsze obrazy są najbardziej efektywne. A prostota jest naprawdę ważna w przypadku kinografik. Te dzieła, które żyją w przestrzeni pomiędzy zdjęciami a filmami, wymagają starannego przemyślenia i precyzyjnej konstrukcji, ale potrafią zachwycić widza jak nic innego.

Najfajniejsze kinografiki to takie, w których nie spodziewasz się, że coś się poruszy. Myślisz, że to zwykłe zdjęcie, a potem ruch przykuwa Twoją uwagę. Ponieważ są tak zaskakujące, świetnie nadają się do marketingu i wiele firm ich używa, bo naprawdę wyróżniają się wśród aktualności. Ta kinografika, „Black is Back”, została stworzona na potrzeby wystawy Villeroy & Boch Bath PhotoArt. Produktem w tym ujęciu była czarno-biała wanna, co skłoniło mnie do zastosowania niemal monotonnej kolorystyki.

siedząca w wannie osoba w kapeluszu

© Virgo Haan | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/2.8, ISO 320

Kinografikę stworzyłem w moim studio z wizażystką Janiką Slepnjov. Ciało modelki, Ksenii Satarovej, zostało pomalowane, dzięki czemu uzyskaliśmy efekt warstw. Wszystkie elementy miały ze sobą kontrastować, czerń z bielą. Nawet cień na szyi modelki jest namalowany, aby zwiększyć różnicę kolorów. Nie chciałem pokazywać jej twarzy, ponieważ uważałem, że za bardzo przykułaby uwagę, dlatego Kseniia jest odwrócona plecami.

Podczas pracy nad finalną kinografiką musiałem pomyśleć o tym, jak połączyć w programie komputerowym elementy nieruchome i ruchome — największe atuty projektu. Użyłem Adobe After Effects, a miałem do wykorzystania trzy składniki: zdjęcie Ksenii w wannie oraz dwa klipy, jeden pokazujący poruszającą się czarną wodę, a drugi parę unoszącą się nad jej głową. W pętli potrzebny jest ciągły ruch, ale w tak prostej kompozycji jak ta, łatwo go uzyskać. Wystarczy wybrać ujęcie, podzielić je na pół, a następnie nałożyć warstwę z pierwszą połową na drugą. Gdy zmniejszysz nieprzezroczystość z 0 do 100, będzie wyglądało, jakby ujęcie trwało bez końca.

Najważniejsze, aby wszystko było nieruchome, a kompozycja, kolorystyka i ekspozycja nie mogą się zmieniać pomiędzy elementami. Aparat Sony Alpha 7R III ustawiłem na statywie, fotografowałem w trybie ręcznej ekspozycji z ustawieniami 1/160 s przy f/2.8 i ISO 320. Kiedy zrobiłem zdjęcie, które mi się podobało, przełączałem się na tryb filmowy aparatu i nagrywałem poruszającą się wodę, więc wszystko było idealnie dopasowane. Oczywiście Kseniia też musiała pozostać nieruchomo! Wspaniale jest mieć tylko jeden aparat, który może tak łatwo przełączać się między wysokiej jakości zdjęciami i filmami.

Zauważyłem, że czasami, gdy tworzysz jakieś skomplikowane technicznie rzeczy, nie przyciągają one zbyt dużej uwagi, ale gdy robisz coś prostego i efektywnego, wszystkim się to podoba! Technicznie rzecz biorąc, nie była to szczególnie trudna kinografika do opracowania, ale jest zdecydowanie jednym z najbardziej imponujących i popularnych obrazów z tej serii. Zatem choć jest to jedno z najłatwiejszych dzieł, jakie stworzyłem, jego efekt jest największy.

Oryginalną kinografikę można obejrzeć na stronie Virgo tutaj

Wyróżnione produkty

Virgo Haan

Virgo Haan | Estonia

„Staram się tworzyć dzieła większe niż codzienne życie”.

Powiązane historie

Zarejestruj się, by otrzymywać newsletter α Universe

Gratulacje! Utworzono subskrypcję newslettera α Universe

Podaj prawidłowy adres e-mail

Przepraszamy, coś poszło nie tak

Gratulacje! Utworzono subskrypcję