Ron Timehin jest zawodowym fotografem i producentem specjalizującym się w miejskich pejzażach i fotografii portretowej. Mieszka w Londynie. Lista jego klientów jest bardzo zróżnicowana — to m.in.: Apple, Adidas, Adobe, American Express, Canada Goose, Nike, Idris Elba, Mercedes Benz, Prada, Samsung, Google, Eurostar, Sony, Lacoste, Red Bull i Vodafone. W 2019 roku Ron podpisał umowę z Sony, na mocy której został europejskim ambasadorem tej marki, oraz umowę z Adobe na udział w testach. Z obiema tymi firmami cały czas blisko współpracuje. Fotografie Rona ukazywały się w różnych publikacjach, m.in. w brytyjskiej edycji „Vogue'a”, „GQ”, „The Evening Standard”, „Digital Camera Magazine”, portalach HYPEBEAST i Highsnobiety, magazynach „Hungry Eye”, „Disorder” i „Resource Photography”. Ron jest również współzałożycielem agencji fotograficznej Audax, która tworzy wyjątkowe fotografie komercyjne m.in. dla EA Sports, a jednocześnie angażuje się w działalność charytatywną. Choć agencja istnieje dopiero od roku, zdążyła już zebrać 250 000 funtów na różne inicjatywy dobroczynne. Ron wydał także swój pierwszy samodzielny album fotograficzny zatytułowany „London Fog” (Londyńska mgła), sprzedawany na całym świecie m.in. w sieci księgarń Waterstones oraz w internecie (w sklepie Amazon). Album „London Fog” trafił na listę najlepszych książek fotograficznych roku 2019 dziennika „The TIMES” i był wielokrotnie omawiany w tradycyjnych mediach, m.in. w telewizji informacyjnej ITV News. Ron regularnie organizuje warsztaty poświęcone fotografii i mediom społecznościowym dla klientów takich jak Apple, Adobe, Sony, Canada Goose, The Photography Show i Wex Photo Video, obejmujące zarówno zajęcia praktyczne i w terenie, jak i prezentacje internetowe. W największej jak dotąd edycji warsztatów udział wzięło ponad 15 000 uczestników.