Identyfikator artykułu : SX457273 / Ostatnia modyfikacja : 02.09.2022Drukowanie

Jak można korzystać z ochrony urządzenia, aby uniemożliwić innym używanie mojego urządzenia Xperia?

    Aby skonfigurować ochronę urządzenia, (1) zaloguj się na koncie Google na urządzeniu Xperia i (2) ustaw bezpieczną blokadę ekranu (kod PIN, hasło lub wzór). Ochrona urządzenia zapobiega zresetowaniu skradzionego lub zgubionego urządzenia Xperia i używaniu go jako własnego przez inną osobę.

    Jak działa ochrona urządzenia na urządzeniu Xperia?

    • Ochrona urządzenia korzysta z danych konta Google w celu uwierzytelnienia właściciela urządzenia Xperia. Dzięki tej ochronie urządzenie Xperia jest bezużyteczne dla kogoś, kto nie zna Twojej nazwy użytkownika Google i hasła lub bezpiecznego kodu PIN, hasła albo wzoru blokady ekranu.
    • Twoje zalogowanie się na koncie Google na urządzeniu Xperia spowodowało, że jest ono chronione przed użyciem przez osoby niepowołane po „niezaufanym” zresetowaniu, czyli przywróceniu ustawień fabrycznych za pomocą zewnętrznego narzędzia lub oprogramowania komputerowego, takiego jak Xperia Companion. Aby móc korzystać z urządzenia po takim zresetowaniu, wymagane jest zalogowanie się przy użyciu nazwy użytkownika i hasła do konta Google.
    • Po ustawieniu bezpiecznej blokady ekranu (kodu PIN, hasła lub wzoru) tylko osoba znająca kod PIN, hasło lub wzór może uzyskać dostęp do urządzenia Xperia i przywrócić dane fabryczne za pomocą menu Ustawienia — jest to tak zwane „zaufane” resetowanie. Jeżeli nie ustawisz bezpiecznej blokady ekranu, złodziej mógłby odblokować urządzenie i przywrócić dane fabryczne bez konieczności weryfikowania swojej tożsamości za pomocą danych logowania do konta Google, a także używać Twojego urządzenia Xperia jako własnego.

    Czy ochrona urządzenia ogranicza możliwości korzystania z urządzenia Xperia?

    Włączona ochrona urządzenia jest zwykle niezauważalna. Ochrona urządzenia jest widoczna w następujących sytuacjach:

    • Podczas próby usunięcia ostatniego konta Google na chronionym urządzeniu: Pojawi się najpierw prośba o potwierdzenie blokady ekranu.
    • Kiedy spróbujesz wyłączyć blokadę ekranu: Pojawi się najpierw prośba o potwierdzenie blokady ekranu.
    • Po wykonaniu „niezaufanego resetowania” — czyli resetowania za pomocą funkcji naprawy oprogramowania w programie Xperia Companion, narzędzia Emma lub narzędzia innego producenta do zapisywania oprogramowania w pamięci flash. Po takim zresetowaniu trzeba zalogować się przy użyciu nazwy użytkownika konta Google i hasła zarejestrowanego na urządzeniu przed zresetowaniem. Bez zalogowania się nie można używać urządzenia.
    • Po przywróceniu danych fabrycznych na urządzeniu, na którym ustawiono bezpieczną blokadę ekranu (kod PIN, hasło lub wzór). Zanim będzie można przywrócić dane fabryczne, należy wprowadzić kod PIN, hasło lub wzór.

    Czy można znaleźć zgubione lub skradzione urządzenie za pomocą funkcji ochrony urządzenia?

    Funkcje ochrony urządzenia nie umożliwiają lokalizacji urządzenia ani zdalnego dostępu do niego. Do śledzenia utraconego lub skradzionego urządzenia oraz zdalnego usuwania jego zawartości służy usługa Google Znajdź moje urządzenie.