Identyfikator artykułu : 00237473 / Ostatnia modyfikacja : 12.01.2023Drukowanie

Smartfon Xperia traci łączność z siecią Wi-Fi

    Poniższy artykuł zawiera podpowiedzi i wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów z siecią Wi-Fi w smartfonie.

    1. Uruchom ponownie smartfon i sieć Wi-Fi

    To proste rozwiązanie należy wypróbować w pierwszej kolejności. Uruchom ponownie telefon, a następnie wyłącz i z powrotem włącz sieć Wi-Fi.

    Sieć Wi-Fi możesz wyłączyć i włączyć za pomocą paska powiadomień/stanu lub wchodząc do menu Sieć i ustawienia internetowe.


    2. Sprawdź moc sygnałów Wi-Fi 2,4 GHz i 5 GHz

    Sprawdź moc sygnału Wi-Fi (ikonę Wi-Fi) na pasku stanu. Być może znajdujesz się poza zasięgiem sieci lub wystąpił nagły spadek mocy sygnału wynikający z warunków w otoczeniu (grube betonowe ściany lub konstrukcje stalowe).

    Większość routerów umożliwia przełączanie się między częstotliwościami 2,4 GHz a 5 GHz. Sygnał 5 GHz zapewnia większą prędkość, ale przełączenie na sieć 2,4 GHz pozwala zwiększyć zasięg kosztem prędkości.


    3. Usuń zapisaną sieć Wi-Fi i ponownie się podłącz

    1. Wejdź do ustawień Wi-Fi smartfona i stuknij ikonę ustawień (koło zębate) sieci Wi-Fi sprawiającej problemy.
    2. Jeśli nie masz połączenia z tą siecią, odszukaj ją wśród Zapisanych sieci.
    3. Stuknij sieć Wi-Fi, którą chcesz usunąć, i wybierz opcję Zapomnij. Spowoduje to usunięcie danych tej sieci Wi-Fi ze smartfona.
    4. Wyłącz i z powrotem włącz sieć Wi-Fi w smartfonie, aby wyszukać sieć i dodać ją na nowo.

    4. Zresetuj router lub modem

    Jeśli problemy z łącznością Wi-Fi nie ograniczają się do smartfona, istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, że przyczyną tego stanu jest router.

    Możesz wykonać proste resetowanie routera, odłączając go od zasilania, pozostawiając na minutę i ponownie podłączając.

    Procedura ta spowoduje zresetowanie i ponowne uruchomienie routera i być może rozwiąże problem. Czasami zdarza się, że przyczyną problemu są zakłócenia w działaniu sieci po stronie operatora. Jeżeli zatem nieprawidłowo działają także inne urządzenia, odwiedź stronę www dostawcy Internetu.


    5. Przywróć ustawienia fabryczne

    Jeśli problem powtarza się, a wszystkie poprzednie rozwiązania nie przynoszą poprawy, można rozważyć przywrócenie ustawień fabrycznych. Jest to najlepsze rozwiązanie, gdy telefon przestanie działać prawidłowo. Należy jednak pamiętać, że spowoduje to usunięcie wszystkich osobistych danych z wewnętrznej pamięci urządzenia. Utwórz kopię zapasową danych, które chcesz zachować.

    Jak utworzyć kopię zapasową danych przy użyciu komputera

    Jak utworzyć kopię zapasową aplikacji, ustawień telefonu i historii połączeń i jak je zsynchronizować

    Jak przywrócić ustawienia fabryczne (Android 12/11/10)