Zrywanie połączeń telefonicznych, niska jakość dźwięku lub słaba łączność z siecią komórkową
Zła jakość dźwięku w czasie rozmowy — jak sobie z tym radzić?
WAŻNE: Ten artykuł dotyczy tylko określonych produktów. Proszę sprawdzić Obowiązujące produkty na górze tego artykułu.
W przypadku zrywania połączeń telefonicznych, niskiej jakości dźwięku lub słabej łączności z siecią komórkową spróbuj po kolei wykonać poniższe czynności. Po wykonaniu każdej czynności sprawdź, czy problem został rozwiązany. Przejdź do następnej czynności tylko w przypadku niepowodzenia.
Krok 1: przeprowadź poniższe kontrole
- Sprawdź moc sygnału sieciowego na pasku stanu, aby upewnić się, że urządzenie jest połączone z siecią. Jeśli sygnał jest słaby lub w ogóle go nie ma, wyjdź na otwartą przestrzeń lub przybliż się do okna.
- Sprawdź, czy nie zakrywasz dłonią mikrofonu w telefonie. Jeśli smartfon Xperia znajduje się w etui lub osłonie, wyjmij go i sprawdź, czy poprawi to jakość dźwięku. Sprawdź, czy mikrofon lub jego sąsiedztwo nie są zatkane przez wodę lub pył.
- Uruchom ponownie urządzenie Xperia.
- Zadzwoń na inny telefon, aby się upewnić, że problem nie jest związany z głośnikiem słuchawki w telefonie, na który dzwoniłeś, gdy wystąpił problem. Jeśli to możliwe, zadzwoń z użyciem innej karty SIM, aby upewnić się, że obecna karta SIM nie jest uszkodzona lub przestarzała.
Krok 2: użyj funkcji „Testy Xperia” w aplikacji Pomoc techniczna i uruchom test „Mikrofon i głośniki”
Jak uruchomić test „Mikrofon i głośniki”
Krok 3: użyj trybu bezpiecznego i sprawdź, czy przyczyną problemu jest któraś z aplikacji
Pobrane aplikacje mogą wpływać na wydajność urządzenia lub powodować jego nieprzewidywalne zachowanie. Użyj trybu bezpiecznego i sprawdź, czy przyczyną problemu jest pobrana aplikacja. W trybie bezpiecznym w urządzeniu uruchamiane jest tylko oprogramowanie i aplikacje, które były zainstalowane w chwili zakupu urządzenia. Jeśli włączenie trybu bezpiecznego poprawi działanie urządzenia, przyczyną problemów jest najprawdopodobniej jedna z pobranych aplikacji. Jeśli problem pojawił się niedawno i nie wiesz, która z aplikacji jest jego przyczyną, zacznij od odinstalowania najnowszej z zainstalowanych aplikacji.
Aby wyłączyć tryb bezpieczny, uruchom ponownie urządzenie.
Krok 4: sprawdź, czy źródłem problemu jest sieć
Krok 5: zaktualizuj oprogramowanie urządzenia
Jak sprawdzić dostępność nowego oprogramowania
Krok 6: przywróć ustawienia fabryczne
Przywrócenie ustawień fabrycznych powoduje usunięcie wszystkich osobistych danych z wewnętrznej pamięci urządzenia Xperia. Przed przywracaniem ustawień fabrycznych zawsze twórz kopię zapasową danych z wewnętrznej pamięci masowej, które chcesz zachować.