Zła jakość dźwięku w czasie rozmowy
Zła jakość dźwięku w czasie rozmowy — co można z tym zrobić?
WAŻNE: Ten artykuł dotyczy tylko określonych produktów. Proszę sprawdzić Obowiązujące produkty na górze tego artykułu.
Jeśli w Twoim odczuciu dźwięk w czasie rozmów ma złą jakość, spróbuj po kolei wykonać poniższe czynności. Po wykonaniu każdej czynności sprawdź, czy problem został rozwiązany. Przejdź do następnej czynności tylko w przypadku niepowodzenia.
- Sprawdź moc sygnału sieciowego na pasku stanu, aby upewnić się, że urządzenie jest połączone z siecią. Jeśli sygnał jest słaby lub w ogóle go nie ma, wyjdź na otwartą przestrzeń lub przybliż się do okna.
- Sprawdź, czy nie zasłaniasz dłonią mikrofonu w telefonie. Jeżeli używasz urządzenia Xperia w futerale lub etui, wyjmij je, aby sprawdzić, czy poprawi się jakość dźwięku. Sprawdź, czy w mikrofonie ani w jego pobliżu nie ma wody ani kurzu.
- Uruchom ponownie urządzenie Xperia.
- Zadzwoń na inny telefon, aby się upewnić, że problem nie jest związany z głośnikiem słuchawki w telefonie, na który dzwoniłeś, gdy wystąpił problem. Jeśli to możliwe, zadzwoń z użyciem innej karty SIM, aby upewnić się, że obecna karta SIM nie jest uszkodzona bądź przestarzała.
Jeżeli powyższe rozwiązania nie pomogą, spróbuj wykonać następujące czynności:
-
Użyj funkcji „Testy Xperia” w aplikacji Pomoc techniczna i uruchom test „Mikrofon i głośniki”.
Aby uruchomić test „Mikrofon i głośniki”
-
Użyj trybu bezpiecznego i sprawdź, czy przyczyną problemu jest któraś z aplikacji.
Pobrane aplikacje mogą wpływać na wydajność urządzenia lub powodować jego nieprzewidywalne zachowanie. Użyj trybu bezpiecznego i sprawdź, czy przyczyną problemu jest pobrana aplikacja. W trybie bezpiecznym podczas włączania urządzenia są uruchamiane tylko te programy i aplikacje, które były już na nim zainstalowane w momencie zakupu. Jeżeli wydajność urządzenia wzrasta w trybie bezpiecznym, prawdopodobnie co najmniej jedna z pobranych aplikacji negatywnie wpływa na jego działanie. Jeżeli jest to nowy problem i nie masz pewności, która aplikacja jest jego przyczyną, możesz najpierw odinstalować ostatnio pobrane aplikacje.
Aby wyłączyć Tryb bezpieczny, uruchom ponownie urządzenie.
-
Zaktualizuj oprogramowanie urządzenia.
Jak sprawdzić, czy jest nowa wersja oprogramowania
-
Przywróć ustawienia fabryczne
Przywrócenie ustawień fabrycznych powoduje usunięcie wszystkich osobistych danych z wewnętrznej pamięci urządzenia Xperia. Przed przywracaniem ustawień fabrycznych zawsze twórz kopię zapasową danych z wewnętrznej pamięci masowej, które chcesz zachować.
Jak utworzyć kopię zapasową danych
Jak utworzyć kopię zapasową i zsynchronizować aplikacje, ustawienia telefonu i historię połączeń