Identyfikator artykułu : 00256618 / Ostatnia modyfikacja : 13.01.2023Drukowanie

Zrywanie połączeń telefonicznych, niska jakość dźwięku lub słaba łączność z siecią komórkową

Zła jakość dźwięku w czasie rozmowy — jak sobie z tym radzić?

    WAŻNE: Ten artykuł dotyczy tylko określonych produktów. Proszę sprawdzić Obowiązujące produkty na górze tego artykułu.

    W przypadku zrywania połączeń telefonicznych, niskiej jakości dźwięku lub słabej łączności z siecią komórkową spróbuj po kolei wykonać poniższe czynności. Po wykonaniu każdej czynności sprawdź, czy problem został rozwiązany. Przejdź do następnej czynności tylko w przypadku niepowodzenia.

    Krok 1: przeprowadź poniższe kontrole

    1. Sprawdź moc sygnału sieciowego na pasku stanu, aby upewnić się, że urządzenie jest połączone z siecią. Jeśli sygnał jest słaby lub w ogóle go nie ma, wyjdź na otwartą przestrzeń lub przybliż się do okna.
    2. Sprawdź, czy nie zakrywasz dłonią mikrofonu w telefonie. Jeśli smartfon Xperia znajduje się w etui lub osłonie, wyjmij go i sprawdź, czy poprawi to jakość dźwięku. Sprawdź, czy mikrofon lub jego sąsiedztwo nie są zatkane przez wodę lub pył.
    3. Uruchom ponownie urządzenie Xperia.
    4. Zadzwoń na inny telefon, aby się upewnić, że problem nie jest związany z głośnikiem słuchawki w telefonie, na który dzwoniłeś, gdy wystąpił problem. Jeśli to możliwe, zadzwoń z użyciem innej karty SIM, aby upewnić się, że obecna karta SIM nie jest uszkodzona lub przestarzała.

    Krok 2: użyj funkcji „Testy Xperia” w aplikacji Pomoc techniczna i uruchom test „Mikrofon i głośniki”

    Jak uruchomić test „Mikrofon i głośniki”

    Krok 3: użyj trybu bezpiecznego i sprawdź, czy przyczyną problemu jest któraś z aplikacji

    Pobrane aplikacje mogą wpływać na wydajność urządzenia lub powodować jego nieprzewidywalne zachowanie. Użyj trybu bezpiecznego i sprawdź, czy przyczyną problemu jest pobrana aplikacja. W trybie bezpiecznym w urządzeniu uruchamiane jest tylko oprogramowanie i aplikacje, które były zainstalowane w chwili zakupu urządzenia. Jeśli włączenie trybu bezpiecznego poprawi działanie urządzenia, przyczyną problemów jest najprawdopodobniej jedna z pobranych aplikacji. Jeśli problem pojawił się niedawno i nie wiesz, która z aplikacji jest jego przyczyną, zacznij od odinstalowania najnowszej z zainstalowanych aplikacji.

    Jak włączyć Tryb bezpieczny

    Aby wyłączyć tryb bezpieczny, uruchom ponownie urządzenie.

    Krok 4: sprawdź, czy źródłem problemu jest sieć

    Jak zmienić ustawienia sieci

    Krok 5: zaktualizuj oprogramowanie urządzenia

    Jak sprawdzić dostępność nowego oprogramowania

    Krok 6: przywróć ustawienia fabryczne

    Przywrócenie ustawień fabrycznych powoduje usunięcie wszystkich osobistych danych z wewnętrznej pamięci urządzenia Xperia. Przed przywracaniem ustawień fabrycznych zawsze twórz kopię zapasową danych z wewnętrznej pamięci masowej, które chcesz zachować.

    Jak utworzyć kopię zapasową danych

    Jak utworzyć kopię zapasową aplikacji, ustawień telefonu i historii połączeń i jak je zsynchronizować

    Jak przywrócić ustawienia fabryczne