Kiedy podłączony jest głośnik w formie listwy, nie są prawidłowo wyświetlane filmy 4K z systemu PS4 Pro
UWAGA: Jeśli do wykonania jakiejś czynności opisanej w tym artykule konieczne są informacje dotyczące konkretnego modelu urządzenia, należy je odszukać w instrukcji obsługi dostarczonej z produktem.
Jeśli podłączenie głośnika w formie listwy lub zestawu kina domowego przewodem HDMI® powoduje nieprawidłowe wyświetlanie filmów 4K, należy wykonać następujące czynności:
- Zmień ustawienie opcji Format sygnału HDMI w głośniku w formie listwy lub zestawie kina domowego na Ulepszony format.
- Naciśnij przycisk HOME na pilocie głośnika w formie listwy lub zestawu kina domowego.
- Wybierz opcję Ustawienia.
- Wybierz opcję Ustawienia systemowe.
- Wybierz opcję Ustawienia HDMI.
- Wybierz opcję Format sygnału HDMI.
- Wybierz opcję HDMI IN (jeśli jest dostępna).
- Wybierz opcję Ulepszony format.
- Upewnij się, że używany jest przewód Premium HDMI o dużej prędkości transmisji z kanałem Ethernet, zapewniający przepustowość 18 Gb/s.
- Połącz telewizor i głośnik w formie listwy przewodem HDMI dostarczonym z głośnikiem w formie listwy.
- Połącz głośnik w formie listwy i system PS4 Pro przewodem HDMI dostarczonym z systemem PS4 Pro.
-
"Sprawdź, czy oprogramowanie systemowe (firmware) telewizora jest zaktualizowane do najnowszej wersji. Sposób aktualizowania oprogramowania systemowego (firmware) zależy od telewizora. Szczegółów należy szukać w instrukcji obsługi produktu.
-
Uruchamianie konsoli PS4 Pro w trybie bezpiecznym
-
Wyłącz konsolę PlayStation 4 przyciskiem zasilania na panelu przednim. Przed wyłączeniem przez kilka sekund będzie migał wskaźnik zasilania.
-
Kiedy konsola PlayStation 4 wyłączy się, naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania. Puść go, gdy usłyszysz dwa dźwięki: pierwszy rozlegnie się po naciśnięciu przycisku, a drugi 7 sekund później.
-
Podłącz kontroler DualShock 4 przewodem USB i naciśnij przycisk PS na kontrolerze.
-
Powinien pojawić się następujący ekran:
-
Wybierz opcję [SET HDCP Mode] (Ustaw tryb HDCP). Opcja ta występuje tylko w systemach PS4 Pro.
Jeśli konsola PS4 Pro jest podłączona do telewizora 4K, który nie obsługuje technologii HDCP 2.2 (można to sprawdzić w instrukcji telewizora), przy korzystaniu z gier 4K lub serwisów z filmami 4K może nie pojawiać się obraz. Aby wyświetlić obraz, trzeba wybrać tę opcję, a na następnym ekranie wybrać opcję [2. HDCP 1.40 Only] (Tylko HDCP 1.40)*.
*Rozdzielczość obrazu może zostać ograniczona do 1080p. Ograniczenie rozdzielczości następuje, gdyż warunkiem wyświetlenia obrazu 4K jest obsługa technologii HDCP 2.2 przez wszystkie podłączone urządzenia, w tym telewizor, przewody HDMI oraz wzmacniacz A/V lub zestaw kina domowego (jeśli są podłączone).
-