Nie działa przesyłanie (casting) ze smartfona lub komputera na telewizor
WAŻNE: Ten artykuł dotyczy tylko określonych produktów. Proszę sprawdzić Obowiązujące produkty na górze tego artykułu.
Każda z tych czynności stanowi potencjalne rozwiązanie problemu i dlatego po wykonaniu każdej z nich należy sprawdzić, czy problem został rozwiązany.
UWAGA: W przypadku telewizorów z platformą Google TV™ funkcja przesyłania nie działa, gdy telewizor pracuje w trybie Podstawowy (czyli gdy użytkownik nie jest zalogowany na konto Google).
Możliwe objawy
- Telewizor z platformą Android TV™ nie jest rozpoznawany jako urządzenie z technologią Google Chromecast™ built-in.
- Na urządzeniu mobilnym nie pojawia się ikona Przesyłanie
.
- Ikona Przesyłanie pojawia się na urządzeniu mobilnym i wykrywany jest model telewizora, ale przesyłanie nie działa.
- Pojawia się komunikat o błędzie There was a problem connecting to XXX-XXXXX (Model name) (Wystąpił problem z połączeniem z XXX-XXXXX (nazwa modelu)), ale połączenie nie jest możliwe, mimo że pojawia się ikona przesyłania.
1. Sprawdź, czy przyczyną problemu nie jest sieć Wi-Fi i ustawienie zegara
- Upewnij się, że urządzenie przesyłające (smartfon lub komputer) i telewizor są podłączone do tej samej sieci Wi-Fi.
- Zrestartuj router sieci bezprzewodowej. (Odłącz router od zasilania, odczekaj około 30 sekund i podłącz go na nowo.)
- Upewnij się, że w urządzeniu przesyłającym i telewizorze jest nastawiona ta sama, poprawna godzina. Nastawianie daty i godziny w telewizorze opisano w następującym artykule: Jak nastawić datę i godzinę
2. Uruchom ponownie aplikację, telefon, komputer lub telewizor
- Zamknij aplikację, której chcesz użyć do przesyłania, po czym ponów próbę.
- Uruchom ponownie telewizor. W tym celu przytrzymaj wciśnięty przycisk zasilania na pilocie, po czym wybierz opcję Uruchom ponownie.
- Możesz też wyłączyć przewód zasilający telewizora z gniazdka sieci energetycznej, odczekać 30 sekund i podłączyć go na nowo.
- Uruchom ponownie smartfon lub komputer i spróbuj ponownie.
3. Sprawdź ustawienia aplikacji w telewizorze
Każda z tych czynności stanowi potencjalne rozwiązanie problemu i dlatego po wykonaniu każdej z nich należy sprawdzić, czy problem został rozwiązany
Wyczyść dane dwóch aplikacji wykorzystywanych przez funkcję przesyłania: Android System WebView i Chromecast built-in.
- Wyświetl ekran
Ustawienia. Jak uzyskać dostęp do Ustawień
Dalsze kroki zależą od opcji w menu telewizora: UWAGI:
- Wybierz opcje Aplikacje — Zobacz wszystkie aplikacje — Pokaż aplikacje systemowe — aplikacje Funkcja przesyłania — Wyczyść dane — OK. (Android 9 lub nowszy)
- Wybierz opcje Aplikacje — aplikacje Funkcja przesyłania — Wyczyść dane — OK. (Android 8.0 lub wcześniejszy)
- Wykonaj te same czynności dla aplikacji Android System WebView i Chromecast built-in.
Upewnij się, że nie jest wyłączona aplikacja Chromecast built-in lub Google Cast Receiver.
- Wyświetl ekran
Ustawienia. Jak uzyskać dostęp do Ustawień
Dalsze kroki zależą od opcji w menu telewizora:
- Wybierz opcje Aplikacje — Zobacz wszystkie aplikacje — Pokaż aplikacje systemowe — Chromecast built-in lub Google Cast Receiver — Włącz. (Android™ 9 lub nowszy)
- Wybierz opcje Aplikacje — Chromecast built-in lub Google Cast Receiver — Włącz. (Android 8.0 lub wcześniejszy)
Odinstaluj aktualizacje aplikacji Android System WebView i Chromecast built-in
Aby odinstalować aktualizacje aplikacji Android System WebView i Chromecast built-in, wykonaj poniższe czynności.
Wyświetl ekran Ustawienia.
Jak uzyskać dostęp do Ustawień
Dalsze kroki zależą od opcji w menu telewizora:
- Wybierz opcje Aplikacje — Zobacz wszystkie aplikacje — Pokaż aplikacje systemowe — Android System WebView — Odinstaluj aktualizacje — OK. (Android 9 lub nowszy)
- Wybierz opcje Aplikacje — Android System WebView — Odinstaluj aktualizacje — OK. (Android 8.0 lub wcześniejszy)
Wykonaj te same czynności dla aplikacji Chromecast built-in. Po odinstalowaniu aplikacji wyłącz przewód zasilający telewizora z gniazdka sieci energetycznej, odczekaj 30 sekund i podłącz go na nowo.
Po zresetowaniu w ten sposób przejdź do sklepu Google Play i zaktualizuj dwie powyższe aplikacje do najnowszej wersji.