Identyfikator artykułu : 00124539 / Ostatnia modyfikacja : 25.07.2022Drukowanie

Nie działa przesyłanie (casting) ze smartfona lub komputera na telewizor

    WAŻNE: Ten artykuł dotyczy tylko określonych produktów. Proszę sprawdzić Obowiązujące produkty na górze tego artykułu.

    Każda z tych czynności stanowi potencjalne rozwiązanie problemu i dlatego po wykonaniu każdej z nich należy sprawdzić, czy problem został rozwiązany.

    UWAGA: W przypadku telewizorów z platformą Google TV™ funkcja przesyłania nie działa, gdy telewizor pracuje w trybie Podstawowy (czyli gdy użytkownik nie jest zalogowany na konto Google).

    Możliwe objawy

    • Telewizor z platformą Android TV™ nie jest rozpoznawany jako urządzenie z technologią Google Chromecast™ built-in.
    • Na urządzeniu mobilnym nie pojawia się ikona Przesyłanie .
    • Ikona Przesyłanie pojawia się na urządzeniu mobilnym i wykrywany jest model telewizora, ale przesyłanie nie działa.
    • Pojawia się komunikat o błędzie There was a problem connecting to XXX-XXXXX (Model name) (Wystąpił problem z połączeniem z XXX-XXXXX (nazwa modelu)), ale połączenie nie jest możliwe, mimo że pojawia się ikona przesyłania.

    1. Sprawdź, czy przyczyną problemu nie jest sieć Wi-Fi i ustawienie zegara

    • Upewnij się, że urządzenie przesyłające (smartfon lub komputer) i telewizor są podłączone do tej samej sieci Wi-Fi.
    • Zrestartuj router sieci bezprzewodowej. (Odłącz router od zasilania, odczekaj około 30 sekund i podłącz go na nowo.)
    • Upewnij się, że w urządzeniu przesyłającym i telewizorze jest nastawiona ta sama, poprawna godzina. Nastawianie daty i godziny w telewizorze opisano w następującym artykule: Jak nastawić datę i godzinę

    2. Uruchom ponownie aplikację, telefon, komputer lub telewizor

    • Zamknij aplikację, której chcesz użyć do przesyłania, po czym ponów próbę.
    • Uruchom ponownie telewizor. W tym celu przytrzymaj wciśnięty przycisk zasilania na pilocie, po czym wybierz opcję Uruchom ponownie.
    • Możesz też wyłączyć przewód zasilający telewizora z gniazdka sieci energetycznej, odczekać 30 sekund i podłączyć go na nowo.
    • Uruchom ponownie smartfon lub komputer i spróbuj ponownie.

    3. Sprawdź ustawienia aplikacji w telewizorze

    Każda z tych czynności stanowi potencjalne rozwiązanie problemu i dlatego po wykonaniu każdej z nich należy sprawdzić, czy problem został rozwiązany

    Wyczyść dane dwóch aplikacji wykorzystywanych przez funkcję przesyłania: Android System WebView i Chromecast built-in.

    • Wyświetl ekran Ustawienia. Jak uzyskać dostęp do Ustawień

    Dalsze kroki zależą od opcji w menu telewizora: UWAGI:

    • Wybierz opcje Aplikacje Zobacz wszystkie aplikacje Pokaż aplikacje systemowe — aplikacje Funkcja przesyłaniaWyczyść daneOK. (Android 9 lub nowszy)
    • Wybierz opcje Aplikacje — aplikacje Funkcja przesyłaniaWyczyść daneOK. (Android 8.0 lub wcześniejszy)
    • Wykonaj te same czynności dla aplikacji Android System WebView i Chromecast built-in.

    Upewnij się, że nie jest wyłączona aplikacja Chromecast built-in lub Google Cast Receiver.

    • Wyświetl ekran Ustawienia. Jak uzyskać dostęp do Ustawień

    Dalsze kroki zależą od opcji w menu telewizora:

    • Wybierz opcje Aplikacje Zobacz wszystkie aplikacje Pokaż aplikacje systemoweChromecast built-in lub Google Cast ReceiverWłącz. (Android™ 9 lub nowszy)
    • Wybierz opcje Aplikacje Chromecast built-in lub Google Cast ReceiverWłącz. (Android 8.0 lub wcześniejszy)

    Odinstaluj aktualizacje aplikacji Android System WebView i Chromecast built-in

    Aby odinstalować aktualizacje aplikacji Android System WebView i Chromecast built-in, wykonaj poniższe czynności.

    Wyświetl ekran Ustawienia. Jak uzyskać dostęp do Ustawień

    Dalsze kroki zależą od opcji w menu telewizora:

    • Wybierz opcje Aplikacje Zobacz wszystkie aplikacje Pokaż aplikacje systemoweAndroid System WebViewOdinstaluj aktualizacjeOK. (Android 9 lub nowszy)
    • Wybierz opcje Aplikacje Android System WebViewOdinstaluj aktualizacjeOK. (Android 8.0 lub wcześniejszy)

    Wykonaj te same czynności dla aplikacji Chromecast built-in. Po odinstalowaniu aplikacji wyłącz przewód zasilający telewizora z gniazdka sieci energetycznej, odczekaj 30 sekund i podłącz go na nowo.
    Po zresetowaniu w ten sposób przejdź do sklepu Google Play i zaktualizuj dwie powyższe aplikacje do najnowszej wersji.


    4. Zresetuj i zaktualizuj telewizor