Często zadawane pytania na temat technologii Intel Anti-Theft
Często zadawane pytania na temat technologii Intel Anti-Theft
A. Pytania ogólne
-
Co to jest technologia Intel Anti-Theft?
Intel Anti-Theft to usługa oferująca wielopoziomowe zabezpieczenia będące połączeniem funkcji układu scalonego komputera przenośnego oraz subskrypcji w serwisie sieciowym. Funkcja ta zapewnia ochronę prywatnych danych i zabezpiecza przed kradzieżą poprzez stosowanie zdalnej blokady, szyfrowania za pomocą oprogramowania Secure Data Vault oraz innych wbudowanych zabezpieczeń przeciw kradzieży. W przypadku kradzieży zabezpieczonego komputera przenośnego, klient może zdalnie zablokować i/lub wykasować poufne dane przechowywane w wybranym, zabezpieczonym folderze. Odzyskany komputer przenośny można odblokować, a dane odzyskać poprzez wpisanie hasła.
Więcej informacji na temat funkcji Intel AT można znaleźć na stronie internetowej tej usługi
-
Które modele VAIO obsługują technologię Intel Anti-Theft?
Usługę Intel AT można włączyć tylko na wybranych modelach VAIO:
- SVT11, SVT13, SVT15
- SVS13 (tylko modele na rynek europejski)
- SVS15 (tylko modele na rynek europejski)
- Pro 11 i Pro 13
- Duo 11 i Duo 13
-
Czy cena urządzenia VAIO obsługującego technologię iAT obejmuje również subskrypcję usługi?
- Wszystkie aktualnie dostępne modele sprzedawane są z 90 dniową wersją testową.
-
Dlaczego w menu Start i narzędziu VAIO Care widoczna jest pozycja rejestracji w usłudze Intel Anti-Theft?
Pozycje te pozwalają na rozpoczęcie subskrypcji usługi Intel Anti-Theft poprzez wybranie opcji Activate now [Aktywuj teraz].
-
Kto zapewnia wsparcie techniczne dla usługi Intel Anti-Theft?
Firma Intel zapewnia bezpośrednie wsparcie techniczne dla usługi Intel Anti Theft.
Dostępne są następujące formy wsparcia technicznego:- Strona internetowa:
Wejść na stronę http://atservice.intel.com/ i przejść do sekcji FAQ [Często zadawane pytania]. - Linia telefoniczna: Informacje kontaktowe do linii wsparcia technicznego firmy Intel
Uwaga:- Wsparcie techniczne dostępne jest w lokalnych godzinach pracy w następujących językach: angielski, hiszpański, portugalski, francuski, niemiecki, włoski i rosyjski.
- Wsparcie techniczne w języku angielskim dostępne jest poza lokalnymi godzinami pracy.
- Firma Intel pracuje nad wdrożeniem rozwiązania z wykorzystaniem darmowej linii wsparcia technicznego, która zastąpi aktualny plan taryfowy.
- Strona internetowa:
-
W jakich przypadkach konsultanci firmy Sony powinni kierować klienta do pracowników wsparcia technicznego firmy Intel?
Pracownicy wsparcia technicznego firmy Sony mogą odpowiedzieć na podstawowe pytania, takie jak pytania w niniejszym dokumencie.
W przypadku pytań, które nie zostały uwzględnione w niniejszym dokumencie, problemów napotkanych w czasie wykonywania opisanych tu kroków lub w celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji, należy kontaktować się z pracownikami wsparcia technicznego firmy Intel.
B. Pytania dotyczące sposobu korzystania z usługi
-
Jak można czasowo zawiesić ochronę Intel AT?
Uwaga: Aby zapobiec uruchomieniu zabezpieczeń przed kradzieżą w czasie naprawy komputera, należy zawiesić działania usług Anti-Theft przed przekazaniem komputera do naprawy. Zablokowane komputery dostarczone do centrum naprawczego mogą zostać odesłane bez realizacji naprawy. Może to się wiązać z dodatkowymi opłatami za transport.
Ważne: Jeżeli nie można zawiesić działania usługi iAT przed odesłaniem do naprawy, należy udostępnić hasło iAT pracownikom centrum naprawczego. Dotyczy to sytuacji, w których komputer nie może zostać uruchomiony w systemie Windows lub synchronizacja z serwerem firmy Intel jest niemożliwa.
Działanie usługi Intel Anti-Theft można zawiesić wykonując następujące dwa kroki:
- Wejść na stronę https://atservice.intel.com
- Zalogować się korzystając z adresu e-mail i hasła wpisanego w czasie rejestracji.
- Wybrać odpowiednie urządzenie z listy rozwijanej w górnym prawym rogu.
- Kliknąć przycisk Suspend/Unsubscribe Service [Zawieś/przerwij subskrypcję].
- Kliknąć przycisk Suspend [Zawieś] w wyświetlonym oknie podręcznym.
- Odpowiedzieć na pytanie zabezpieczające wybrane wcześniej przez klienta.
- Zsynchronizować ustawienia serwera w systemie Windows
- Kliknąć prawym przyciskiem myszy na żółtej ikonie usługi Intel Anti-Theft na pasku zadań.
- Wybrać pozycję Synchronize Settings with Server [Synchronizuj ustawienia z serwerem].
- Odczekać do zakończenia synchronizacji.
- Sprawdzić, czy ikona usługi Intel Anti-Theft zmieniła kolor na szary.
Usługa Intel Anti-Theft została zawieszona, a komputer jest gotowy do przekazania do naprawy.
Ważne: Jeżeli nie można zawiesić działania usługi Intel Anti-Theft przed odesłaniem do naprawy, należy udostępnić hasło iAT pracownikom centrum naprawczego. Dotyczy to sytuacji, w których komputer nie może zostać uruchomiony w systemie Windows lub synchronizacja z serwerem firmy Intel jest niemożliwa.
- Wejść na stronę https://atservice.intel.com
-
Jak działa mechanizm blokady urządzenia?
Jeżeli urządzenie zostało utracone lub są podstawy by przypuszczać, że zostało skradzione, może ono zostać zablokowane na jeden z dwóch sposobów:
- Urządzenie można ustawić jako zablokowane na stronie Intel® Anti-Theft Service, co spowoduje jego zablokowanie w czasie kolejnej synchronizacji z usługą. Urządzenie automatycznie synchronizuje się z usługą, gdy jest podłączone do Internetu.
- Jeżeli urządzenie nie wykona synchronizacji w ciągu określonej przez użytkownika liczby dni, usługa Intel® Anti-Theft zablokuje urządzenie. Blokada uruchamiana po upływie określonego czasu korzysta z zegara sprzętowego, co zapobiega obejściu blokady przez osoby nieupoważnione.
-
Jak można zablokować komputer przenośny w przypadku zgubienia lub kradzieży?
Należy wykonać poniższe czynności:
- Zalogować się na swoje konto z dowolnego komputera.
- Kliknąć na wybrany komputer przenośny.
- Kliknąć zakładkę Lock / Unlock PC [Blokuj/odblokuj komputer].
- Kliknąć czerwony przycisk Lock PC [Blokuj komputer] i zamknąć zakładkę.
- Komputer zostanie zablokowany w trakcie następnego połączenia z Internetem i automatycznej synchronizacji z Usługą.
-
Jak można odblokować odzyskany komputer przenośny?
Należy wykonać poniższe czynności:
- Zalogować się na swoje konto z innego komputera.
- Kliknąć zakładkę Lock / Unlock PC [Blokuj/odblokuj komputer].
- Kliknąć przycisk Unlock [Odblokuj] i zamknąć zakładkę.
- Włączyć odzyskany komputer.
- Wpisać „1”, aby użyć frazy szyfrującej lub hasła odblokowującego.
- Wpisać hasło odblokowujące.
- Komputer uruchomi się normalnie.
-
Komputer został poddany naprawie.
Jak można ponownie uruchomić ochronę w usłudze Intel AT?Sposób postępowania zależy od wymienionych podzespołów:
- Płyta główna
- Odinstalować usługę AT w menu Control Panel [Panel sterowania] > Uninstall or change program [Odinstaluj lub zmień program] -> Uninstall [Odinstaluj].
-
- Program Intel Anti-Theft Service Secure Data Vault i
- Usługa Intel Anti-Theft.
- Uruchomić ponownie komputer.
- Za pomocą ikony Intel AT Service Sign-up [Rejestracja w usłudze Intel AT] (znajdującej się na pasku VAIO Gate) ponownie zasubskrybować usługę.
- Pamięć masowa (dysk HDD, SSD lub oba)
- Zalogować się na koncie usługi Intel AT (https://atservice.intel.com).
- Wybrać zakładkę Reinstall Device Software [Ponowna instalacja oprogramowania na urządzeniu].
- Pobrać narzędzie.
- Płyta główna i urządzenie pamięci masowej
- Za pomocą ikony Intel AT Service Sign-up [Rejestracja w usłudze Intel AT] (znajdującej się na pasku VAIO Gate) ponownie zasubskrybować usługę.
- Pozostałe podzespoły
- Wymiana innych podzespołów nie powinna wpłynąć na działanie usługi Intel AT. Zalogować się na koncie usługi Intel AT (https://atservice.intel.com) i zakończyć zawieszenie usługi.
- Płyta główna
-
Gdzie można znaleźć instrukcję obsługi usługi Intel Anti-Theft?
Instrukcję obsługi można pobrać ze strony usługi Intel AT:
https://atservice.intel.com/downloadUserGuide.action