Identyfikator artykułu : 00129567 / Ostatnia modyfikacja : 01.04.2019

Nie ma dźwięku, wideo lub obu tych elementów, gdy korzystam z połączenia HDMI®.

Produkty i kategorie związane z tym artykułem

Poniżej przedstawiamy rozwiązanie problemu z brakiem dźwięku, wideo lub obu tych elementów w przypadku korzystania z połączenia HDMI®.

UWAGA: Ponieważ każdy z tych etapów stanowi potencjalne rozwiązanie problemu, po ukończeniu każdego z nich należy sprawdzić, czy wszystko działa prawidłowo.

  1. Upewnij się, że przewody są starannie podłączone do wszystkich komponentów.
  2. Upewnij się, że przewód HDMI nie biegnie obok przewodów zasilających i nie jest z nimi splątany. Przewody zasilające lub inne pod napięciem mogą powodować zakłócenia sygnału HDMI®, dlatego podczas instalacji warto zadbać o odseparowanie przewodów HDMI® od pozostałych.
  3. Jeśli zestaw muzyczny jest podłączony do urządzenia wejściowego niezgodnego z HDCP, wyświetlanie obrazu będzie niemożliwe.
    W takim przypadku należy sprawdzić dane techniczne podłączonego urządzenia.
  4. Dla amplitunerów STR-DN1060 i STR-DN860:
    Jeśli nie można wyświetlać materiałów 4K na telewizorze, sprawdź następujące elementy:
    • Podłączając urządzenie zgodne ze standardem HDCP 2.2 jako wyjście sygnału 4K, pamiętaj o podłączeniu urządzenia do gniazda HDMI IN SAT/CATV, a telewizora do gniazda HDMI OUT (ARC) odbiornika AV.
    • W przypadku niektórych telewizorów i urządzeń wideo obraz 4K może nie być wyświetlany. Sprawdź parametry i ustawienia telewizora oraz urządzenia wideo.
    • Do oglądania materiałów 4K konieczny jest szybki przewód HDMI®.
  5. Spróbuj podłączyć inny przewód HDMI®.

    UWAGA: luki w przesyle danych mogą wynikać także z jakości przewodu HDMI®. Zalecamy używanie przewodu HDMI® firmy Sony lub zakup szybkiego odpowiednika w lokalnym sklepie elektronicznym.
  6. Sprawdź, czy w domowym zestawie muzycznym zostało wybrane odpowiednie wejście.
  7. Zresetuj urządzenie audio do domyślnych ustawień fabrycznych.

    UWAGA: instrukcje włączania i resetowania urządzenia znajdują się w podręczniku użytkownika.
  8. Zresetuj połączenie HDMI:
    1. Włącz telewizor i urządzenie audio, a następnie odłącz ich przewody zasilające od gniazdka sieci elektrycznej.
    2. Odłącz przewód HDMI® od telewizora i drugiego produktu.
    3. Odczekaj minutę.
    4. Podłącz przewody zasilające urządzeń z powrotem do gniazdka sieci elektrycznej.
    5. Włącz telewizor.
    6. Ponownie podłącz przewody HDMI®.
    7. Włącz urządzenie podłączone do telewizora za pomocą przewodu HDMI®.
  9. Odłącz przewód HDMI od obu urządzeń, a następnie ponownie go podłącz, zamieniając końcówki. W niektórych przypadkach to rozwiązanie działa.