Nie można nawiązać połączenia Wi-Fi za pomocą programu PlayMemories Mobile
Dotyczy modeli zgodnych z programem PlayMemories Mobile. Szczegółowe informacje można znaleźć w instrukcjach obsługi aparatu i urządzenia mobilnego.
Przyczyny tego problemu mogą być różne.
Wykonaj czynności sprawdzające w kolejności wskazanej poniżej.
WAŻNE:
- W systemie iOS program PlayMemories Mobile nie jest obsługiwany, nawet jeżeli został uruchomiony, gdy iPhone lub iPad zostały wcześniej podłączone do aparatu przez Wi-Fi. Jeśli aparat jest ustawiony w taki sposób, żeby czekać na połączenie Wi-Fi, podłącz aparat przez Wi-Fi za pomocą ustawień Wi-Fi w urządzeniu iPhone lub iPad, a następnie uruchom program PlayMemories Mobile.
Informacje o konfiguracji ustawień Wi-Fi w urządzeniach mobilnych z systemem iOS lub Android można znaleźć w odpowiedziach na pytania poniżej.
Jak podłączyć aparat do urządzenia mobilnego, aby skopiować lub wysłać zdjęcia?
-
Odtwarzanie filmów w formacie MP4 przesłanych za pomocą programu PlayMemories Mobile może być niemożliwe — to zależy od zgodności aplikacji odtwarzania lub specyfikacji smartfona lub tabletu.
- Połączenie może być zakłócane przez przeszkody między urządzeniem mobilnym i aparatem, warunki środowiskowe lub dużą odległość między urządzeniem mobilnym a aparatem. W takim przypadku należy przybliżyć urządzenie mobilne do aparatu albo nawiązać połączenie w innym środowisku.
-
W przypadku korzystania kamery Handycam
-
- Funkcja Ctrl with Smartphone [Steruj ze smartfona] jest niedostępna w trybie odtwarzania. Należy jej używać w trybie nagrywania.
- Przed użyciem funkcji Send to Smartphone [Wyślij do smartfona] ustaw Image Quality/Size [Jakość/rozmiar obrazu] na MP4.
- Aby przesłać zdjęcia zapisane na karcie pamięci, przełącz ustawienia Media Select na Memory Card.
- Wyłącz inne urządzenia.
Jeśli w pobliżu są inne urządzenia, które mogą łączyć się bezprzewodowo, np. smartfony, tablety, komputery itp., wyłącz je, a następnie spróbuj ponownie nawiązać połączenie między urządzeniem mobilnym i aparatem. -
Sprawdź ustawienia urządzenia mobilnego.
-
Upewnij się, że połączenie Wi-Fi jest włączone.
Sprawdź stan SSID aparatu na liście Wi-Fi.
UWAGA: Jeśli używasz urządzenia z systemem iOS i na ekranie widać komunikat Brak podłączonego urządzenia rejestrującego. Otwórz ustawienia Wi-Fi w smartfonie i wybierz urządzenie rejestrujące, które chcesz podłączyć, skonfiguruj ustawienia Wi-Fi na urządzeniu iPhone lub iPad przed nawiązaniem połączenia.
Jeśli aparat jest poza zasięgiem sieci Wi-Fi lub jest ona niedostępna, ustaw SSID jeszcze raz i ponów procedurę połączenia. -
Sprawdź ustawienie adresu IP, tethering i tryb samolotowy.
Wyłączenie ustawień adres IP, tethering i trybu samolotowego może rozwiązać problem. Informacje o edycji tych ustawień można znaleźć w instrukcji obsługi smartfona lub tabletu.
-
-
Wyłącz aparat i urządzenie mobilne, a następnie włącz je ponownie.
Wyłącz aparat, wyjmij akumulator i włóż go ponownie, a następnie ponownie włącz aparat.
Spróbuj też nawiązać połączenie z siecią Wi-Fi po ponownym uruchomieniu urządzenia mobilnego. -
Zresetuj ustawienia sieciowe w aparacie i ponów procedurę łączenia z siecią Wi-Fi.
WAŻNE: Procedura resetowania ustawień sieci różni się w zależności od aparatu. Szczegółowe informacje zawiera instrukcja obsługi aparatu.
-
Ponownie zainstaluj program PlayMemories Mobile.
- Odinstaluj program PlayMemories Mobile.
- Zainstaluj ponownie program PlayMemories Mobile ze sklepu "Google Play" na urządzeniach z systemem Android, "App Store" na urządzeniach Apple z systemem iOS lub "Windows Store" na urządzeniach z systemem Windows 8.