Identyfikator artykułu : 00129248 / Ostatnia modyfikacja : 07.02.2017

Jak rozwiązać problem z pilotem, który nie działa albo przestaje prawidłowo działać

Produkty i kategorie związane z tym artykułem

Wykonaj następujące kroki, aby rozwiązać problem z pilotem, który nie działa albo przestaje prawidłowo działać.

WAŻNE: Jeżeli na którymś etapie rozwiązywania problemu potrzebne są informacje dotyczące konkretnego modelu, zapoznaj się z instrukcją dostarczoną razem z produktem.

UWAGA: Ponieważ każdy z poniższych kroków może pomóc rozwiązać problem, sprawdź działanie pilota po ukończeniu każdego kroku.

  1. Upewnij się, że urządzenie, które obsługujesz, działa.
    1. Podłącz je do gniazdka elektrycznego, które na pewno działa.
    2. Włącz urządzenie przyciskiem zasilania (nie przyciskiem na pilocie).
  2. Pamiętaj, aby używać pilota w odlgłości 90–300 cm od urządzenia.

    UWAGA: Używanie pilota w zbyt bliskiej lub zbyt dalekiej odległości od urządzenia może spowodować, że wiązka podczerwieni nie dosięgnie czujnika podczerwieni w urządzeniu.

  3. Gdy używasz pilota, kieruj go dokładnie w kierunku czujnika w urządzeniu.
  4. Jeżeli pilot może obsługiwać różne funkcje (TV, BD, DVD, AUX, STB itp.), upewnij się, że została wybrana właściwa.

    UWAGA: Sprawdź w instrukcji obsługi, czy pilot może obsługiwać różne funkcje, a jeżeli tak, jak te funkcje skonfigurować.

  5. Usuń wszystkie przeszkody, które mogą znajdować się pomiędzy pilotem a urządzeniem. Szklane drzwi albo przedmioty mogą zakłócać sygnał pilota. Otwórz szklane drzwi, aby sprawdzić, czy coś się zmieni. 
  6. Sprawdź, czy na czujnik IR nie pada bezpośrednio światło słoneczne albo jasne światło fluorescencyjne lub halogenowe . Jasne światło padające bezpośrednio na czujnik podczerwieni może zaburzyć odbiór sygnałów z pilota.
  7. Upewnij się, że pilot wysyła sygnał podczerwieni.
  8. Wyjmij baterie z pilota, naciśnij każdy przycisk dwa razy, potem z powrotem włóż baterie.
  9. Włóż nowe baterie alkaliczne.

    WAŻNE:

    • Nie używaj baterii ładowalnych.
    • Sprawdź, czy baterie są odpowiednio włożone, czy symbole + (PLUS) i - (MINUS) znajdują się w odpowiednich miejscach.
  10. Zresetuj sieć w urządzeniach i elementach, do których używany jest pilot.

    UWAGI:

    • Większość elementów można zresetować poprzez odłączenie na 1 minutę przewodu zasilania z gniazdka.
    • Sprawdź instrukcję obsługi poszczególnych elementów, by dowiedzieć się, jak zresetować sieć.

Jeżeli problem nadal nie został rozwiązany, konieczna może być naprawa.

Jeżeli pilot jest zniszczony i należy go wymienić, odwiedź stronę Produkty, części i & akcesoria w witrynie internetowej.