Wyświetlanie kopii lustrzanej za pomocą funkcji One-touch nie działa
Wypróbuj kolejno następujące metody. Po użyciu jednej z metod sprawdź, czy problem ustąpił, zanim przejdziesz do następnej.
- Sprawdź, czy funkcja NFC jest włączona w urządzeniu Xperia™.
- Sprawdź, czy telewizor BRAVIA® TV i urządzenie Xperia™ są podłączone do tej samej sieci Wi-Fi®.
- Sprawdź, czy ekran w urządzeniu Xperia™ jest odblokowany.
- Jeśli ładujesz urządzenie Xperia™, odłącz urządzenie od ładowarki.
- Sprawdź, czy kamera jest wyłączona w urządzeniu Xperia™.
- Jeśli urządzenie Xperia™ nie wibruje przy zetknięciu obu urządzeń, wyłącz funkcję NFC, a następnie włącz ją ponownie. Przybliż urządzenie Xperia™ do symbolu N w urządzeniu wyjściowym (np. w pilocie One-touch).
- Jeśli urządzenie Xperia™ znajduje się w pokrowcu, może to osłabić reakcję urządzenia na dotyk. Wyjmij urządzenie Xperia™ z pokrowca.
- Nie odsuwaj urządzenia wyjściowego (np. pilota do telewizora z funkcją One-touch) od urządzenia Xperia™ do czasu, aż urządzenia Xperia™ zacznie wibrować. Czułość odbiornika sygnału NFC w niektórych urządzeniach Xperia™ może być za słaba do nawiązania połączenia z innym urządzeniem za jednym dotknięciem.
- Jeśli w jednym z urządzeń, które próbujesz połączyć przy użyciu funkcji One-touch, zostanie wyświetlony następujący komunikat, zaktualizuj oprogramowanie telewizora BRAVIA® TV i urządzenia Xperia™ do najnowszych wersji:
- Nie można nawiązać połączenia
- Nie znaleziono urządzenia
- Jeśli po zaktualizowaniu oprogramowania wyświetlanie kopii lustrzanej za pomocą funkcji One-touch nadal nie działa, możliwe, że urządzenia używają niezgodnych adresów MAC, zapamiętanych przed wykonaniem aktualizacji. Możliwe, że po aktualizacji oprogramowania zmienił się adres MAC urządzenia Xperia™, a telewizor BRAVIA® nadal pamięta stary adres MAC. Aby wyczyścić stary adres MAC, należy usunąć grupę, która została utworzona przy pierwszym połączeniu urządzeń. Zapamiętaną grupę można usunąć w ustawieniach funkcji Wi-Fi Direct™. (Dotyczy tylko urządzeń Xperia™ Z, Xperia™ ZL, Xperia™ Tablet Z i Xperia™ ZR oraz nowszych).
Włączanie funkcji NFC
Jak włączyć funkcję NFC
- Na ekranie głównym stuknij ikonę ekranu Aplikacje.
- Znajdź i stuknij pozycje Ustawienia > Więcej....
- Zaznacz pole wyboru NFC.
Usuwanie zapamiętanych grup
Xperia™ Z, Xperia™ ZL, Xperia™ Tablet Z oraz Xperia™ ZR i nowsze urządzenia
Jak usunąć zapamiętane grupy
- Urządzenie Xperia™: Na ekranie głównym stuknij ikonę ekranu Aplikacje.
- Znajdź i stuknij pozycje Ustawienia > Wi-Fi.
- Stuknij przycisk menu (trzy kropki ułożone pionowo), a następnie stuknij pozycję Wi-Fi Direct.
- W obszarze ZAPAMIĘTANE GRUPY stuknij grupę, którą chcesz usunąć z listy zapamiętanych grup. Aby potwierdzić, stuknij pozycję OK. Powtórz tę czynność dla wszystkich zapamiętanych grup.
- Ponownie połącz urządzenia.
Uwaga! Zwykle nie jest konieczne ponowne powiązanie urządzeń w punkcie 5. W niektórych przypadkach jednak ponowne powiązanie może okazać się konieczne.