Tablet się nie włącza lub nie działa zgodnie z oczekiwaniami
Jeżeli tablet firmy Sony nie włącza się, zawiesza lub działa niezgodnie z oczekiwaniami, należy zapoznać się z jedną z poniższych części, najlepiej opisującą problem.
- Tablet się nie włącza
- Tablet się zawiesza
- Tabletu nie można wyłączyć
Jeżeli przedstawione opcje nie mają zastosowania lub nie rozwiązują problemu, należy rozważyć użycie rozwiązań z ostatniej części:
- Kiedy i w jaki sposób przywrócić ustawienia fabryczne
1. Tablet się nie włącza
- Upewnić się, że tablet jest podłączony do źródła zasilania.
- Sprawdzić, czy wskaźnik ładowania na tablecie (znajdujący się pomiędzy przyciskami zasilania i zwiększania głośności) świeci.
Jeżeli wskaźnik zasilania nie świeci, tablet nie jest zasilany. - Sprawdzić, czy złącze jestprawidłowo podłączone do tabletu. W tym celu odłączyć je, sprawdzić pod kątem zabrudzeń i ponownie podłączyć. (Uwaga: po około 15–20 minutach ładowania ładowarka powinna być lekko ciepła).
- Upewnić się, że tablet jest podłączony bezpośrednio do dostarczonej z nim ładowarki; nie stosować portu USB komputera.
- Nacisnąć przycisk zasilania.

- Jeżeli tablet nadal się nie włącza:
- Nacisnąć przyciskzasilania i przytrzymać go przez 10–15 sekund (dioda LED miga 1–2 razy).
- Ponownie nacisnąć przycisk zasilania.
- Jeżeli problem nie został rozwiązany, może być konieczna naprawa urządzenia. Należy się skontaktować z firmą Sony.
2. Tablet się zawiesza
- Nacisnąć przycisk zasilania i przytrzymać go przez około 10–15 sekund, aby wyłączyć tablet.
Uwaga: wszelkie niezapisane dane zostaną utracone.
- Ponownie nacisnąć przycisk zasilania.
- Jeżeli tablet ponownie się zawiesi, należy zwrócić uwagę na aplikację, która była w tym momencie używana.
- Sprawdzić, czy w serwisie Google Play Store dostępne są aktualizacje dla tej aplikacji.
- Dotknąć opcji Apps&Widgets [Aplikacje i widżety], a następnie dotknąć opcji Play Store.
- Dotknąć ikony pobierania w prawym górnym rogu.

- Wyświetli się lista wszystkich aplikacji powiązanych z kontem użytkownika w serwisie Google. W lewym górnym rogu ekranu podświetlone będą dostępne aktualizacje.
- Należy zainstalować odpowiednie aktualizacje i ponownie wykonać czynności opisane powyżej.
- Upewnić się, że aplikacja jest oznaczona jako kompatybilna z posiadanym tabletem firmy Sony, a przynajmniej z tabletami z zainstalowanym systemem operacyjnym Android w wersji 4.0 bądź nowszej. Serwis Play Store jest przeznaczony dla użytkowników różnych rodzajów urządzeń i niektóre aplikacje nie są kompatybilne z częścią urządzeń.
- Rozważyć przywrócenie ustawień fabrycznych w celu ustawienia w tablecie oryginalnego, działającego obrazu systemu operacyjnego.
3. Tabletu nie można wyłączyć
- Nacisnąć i przytrzymać przycisk zasilania przez 10–15 sekund w celu wymuszenia wyłączenia tabletu.
Uwaga: wszelkie niezapisane dane zostaną utracone.
4. Kiedy i w jaki sposób przywrócić ustawienia fabryczne
Jeżeli posiadany tablet firmy Sony działa w sposób niezgodny z oczekiwaniami, a powyższe wskazówki nie dotyczą bądź nie rozwiązują tego problemu, należy przywrócić ustawienia fabryczne.
- Włączyć tablet.
- Po wyświetleniu ekranu głównego dotknąć opcji Apps & Widgets [Aplikacje i widżety] w prawym górnym rogu.
- Dotknąć opcji Settings [Ustawienia], a następnie opcji Backup & reset [Tworzenie kopii zapasowej i resetowanie].
- Zaznaczyć odpowiednie opcje przywracania ustawień, np. Back up my data [Utwórz kopię zapasową moich danych] i Automatic restore [Automatyczne przywracanie].
- Dotknąć opcji Factory data reset [Przywrócenie ustawień fabrycznych].

- Przed kontynuowaniem należy się upewnić, że dane dotyczące konta w serwisie Google, ustawień sieci bezprzewodowej oraz innych ustawień są zapisane w bezpiecznym miejscu poza tabletem.
- Aby kontynuować, należy dotknąć opcji Reset tablet [Resetuj tablet].
- Aby potwierdzić komunikat informujący o usuwaniu danych, należy dotknąć opcji Erase everything [Usuń wszystko].
- Po kilku sekundach tablet się wyłączy.
- Postępować zgodnie z instrukcjami kreatora uruchamiania.
- Odwiedzić serwis Play Store w celu ponownego zainstalowania wybranych aplikacji.