Identyfikator artykułu : 00276579 / Ostatnia modyfikacja : 06.05.2022

Podczas rozmowy telefonicznej słychać dźwięki tła lub biały szum, mimo że włączony jest system redukcji hałasu.

Rozumienie użycia i działania funkcji samosłyszalności.

    WAŻNE: Ten artykuł dotyczy tylko określonych produktów. Proszę sprawdzić Obowiązujące produkty na górze tego artykułu.

    Podczas rozmowy telefonicznej mikrofon słuchawek może przechwytywać biały szum, dźwięki otoczenia i odgłosy pracy nawet wówczas, gdy włączona jest funkcja kontroli dźwięków otoczenia lub system redukcji hałasu. Nie oznacza to uszkodzenia słuchawek, tylko działanie funkcji samosłyszalności. W rezultacie system redukcji hałasu podczas rozmowy telefonicznej działa inaczej niż podczas odtwarzania muzyki.

    Czym jest samosłyszalność?

    Podczas rozmów telefonicznych wiele osób mówi głośno, żeby było je dobrze słychać. Zdarzyło Ci się słyszeć kogoś, kto podczas używania słuchawek mówił za głośno? Jest to często niezamierzone i wynika z faktu, że gdy taka osoba mówi cicho, nie słyszy samej siebie, przez co zaczyna mówić głośniej.

    Funkcja samosłyszalności pomaga nam określić właściwy poziom głosu. Jej działanie polega na przechwytywaniu Twojego głosu przez mikrofon i kierowaniu go z powrotem do uszu. Słysząc siebie, unikasz mówienia za głośno. Zastosowanie aktywnego mikrofonu oznacza jednak, że do słuchawek przenikną czasem także dźwięki otoczenia lub biały szum. Dotyczy to zwłaszcza miejsc, w których panuje większy hałas.

    Funkcja samosłyszalności działa tylko podczas rozmów telefonicznych. Jest zatem normalne, że system redukcji hałasu działa słabiej, a dźwięki otoczenia są bardziej słyszalne niż w czasie słuchania muzyki.