Telefon Xperia nie pozwala rozpoczynać ani odbierać rozmów telefonicznych
WAŻNE: Ten artykuł dotyczy tylko określonych produktów. Proszę sprawdzić Obowiązujące produkty na górze tego artykułu.
W tym artykule wyjaśnimy, z jakich powodów czasami nie można zatelefonować do kogoś lub odebrać połączenia. Dwie główne przyczyny to problem po stronie operatora lub sieci i problem z ustawieniami.
Zaczniemy od prostych przypadków, a potem przejdziemy do rzadszych i bardziej złożonych.
Tryb Nie przeszkadzać blokuje wszystkie połączenia.
Telefon ma kilka ustawień do zarządzania połączeniami przychodzącymi:
- Standardowy
- Cichy
- Wibracje
- Nie przeszkadzać
Tryb Nie przeszkadzać możesz odszukać, przeciągając palcem od górnej krawędzi ekranu ku dołowi i wybierając menu szybkich ustawień.
Jeśli jest włączony, przychodzące powiadomienia i połączenia nie spowodują żadnej reakcji. SMS-y i nieodebrane połączenia zobaczysz dopiero podczas używania telefonu. Możesz dostosować ustawienia trybu Nie przeszkadzać do swoich potrzeb. W tym celu długo naciśnij odpowiedni przycisk w menu szybkich ustawień, aby wyświetlić menu z ustawieniami.
Występuje jakiś problem z sygnałem sieci.
Pionowe kreseczki w prawym górnym rogu ekranu oznaczają moc sygnału.
- Jeśli wypełniona jest tylko najmniejsza kreseczka lub jeśli wszystkie są wyszarzone albo
- jeśli obok kresek sygnału pojawia się krzyżyk lub wykrzyknik
oznacza to, że telefon nie ma połączenia z siecią komórkową lub Wi-Fi (w przypadku gdy do telefonowania używasz alternatywnej aplikacji).
Osoby telefonujące do Ciebie będą automatycznie przekierowywane na pocztę głosową, a Ty nie zdołasz nigdzie zadzwonić.
Co powoduje niską moc sygnału?
- Odległość od stacji bazowej: w odległych lub odludnych miejscach moc sygnału może drastycznie spadać
- Przeszkody fizyczne: sygnał mogą blokować grube ściany z betonu zbrojonego (np. w garażu podziemnym).
Przekroczenie granicy państwa
Jeśli mieszkasz w rejonie przygranicznym, telefon może przełączać się między sieciami z różnych krajów. W takim przypadku sygnał telefoniczny lub komórkowa transmisja danych mogą włączać się z opóźnieniem. Rozwiązaniem tego problemu jest ponowne uruchomienie telefonu.
Karty przedpłacone
Jeśli używasz telefonu na kartę, zawsze sprawdzaj, czy nie uległy wyczerpaniu środki na koncie. Jeśli tak, do telefonu nadal powinny docierać połączenia przychodzące, nie będzie natomiast można z niego dzwonić.
Przerwa w działaniu sieci
Czasami zdarza się, że sieć operatora przestanie działać. Możesz skontaktować się z dostawcą usług komórkowych lub odwiedzić tę stronę internetową monitorującą przerwy w działaniu sieci. Przerwy tego rodzaju są zwykle chwilowe, więc problem powinien sam się rozwiązać.
Zablokowane numery
Możliwe jest zablokowanie określonych numerów telefonów lub wszystkich połączeń z nieznanych numerów i numerów prywatnych. W celu sprawdzenia, czy przyczyną problemu są takie ustawienia, możesz wejść do ustawień aplikacji Telefon:
- Otwórz aplikację Telefon
- Stuknij ikonę Więcej
(w prawym górnym rogu ekranu).
- Stuknij opcje Ustawienia ► Zablokowane numery.
Uszkodzenia karty SIM
Przyczyną problemów może być uszkodzona, stara lub brudna karta SIM. Wyjmij kartę SIM, usuń z niej wszelkie zabrudzenia i plamy, po czym włóż ją z powrotem. Możesz też przełożyć swoją kartę SIM do innego telefonu. Jeżeli nie możesz telefonować z innego telefonu, Twoja karta SIM może być uszkodzona. Poproś operatora sieci o wymianę karty SIM.