Po zakończeniu rozmowy ekran pozostaje ciemny
Kiedy w czasie rozmowy trzymasz telefon przy uchu, ekran wyłącza się, aby zapobiec przypadkowemu uaktywnieniu funkcji dotykowych. Jeśli po oddaleniu urządzenia od ucha ekran nie włączy się z powrotem, wypróbuj poniższe rozwiązania:
- Jako doraźne rozwiązanie lekko naciśnij klawisz zasilania. Jeśli ekran nie włączy się, ponownie naciśnij klawisz zasilania.
- Upewnij się, że zdjęta została tymczasowa folia ochronna, która przykrywała ekran nowo kupionego urządzenia. Folia ta jest przeznaczona tylko do ochrony ekranu w transporcie i łatwo ją zdjąć.
- Jeśli na ekran urządzenia nałożona została folia ochronna, upewnij się, że jest ona przeznaczona do posiadanego modelu Xperia. Ważne jest, by folia ochronna na ekran miała dokładnie rozmieszczone otwory i nie zakrywała czujnika zbliżeniowego. Aby sprawdzić, gdzie dokładnie znajduje się czujnik zbliżeniowy na posiadanym modelu Xperia, zapoznaj się z ilustracją poglądową w Instrukcji obsługi.
- Wyłącz urządzenie i włącz je na nowo. Spowoduje to zatrzymanie wszystkich pracujących aplikacji i zwolnienie pamięci, co czasem automatycznie rozwiązuje problem.
- Zaktualizuj oprogramowanie urządzenia, aby uzyskać jego optymalne działanie i najnowsze ulepszenia.
- Zalecane jest utworzenie kopii zapasowej i synchronizacja ważnych danych z kontem Google.
- Do wykonania naprawy oprogramowania urządzenia i przywrócenia ustawień fabrycznych użyj programu komputerowego Xperia Companion. Zwracamy uwagę, że naprawa oprogramowania powoduje usunięcie wszystkich danych z wewnętrznej pamięci masowej urządzenia. Nie są usuwane dane znajdujące się na zewnętrznej karcie SD, takie jak zdjęcia, filmy i muzyka.
Jak utworzyć kopię zapasową danych przy użyciu komputera
Jak utworzyć kopię zapasową i zsynchronizować aplikacje, ustawienia telefonu i historię połączeń
Jak naprawić oprogramowanie urządzenia za pomocą programu Xperia Companion