Jeśli jedna z aplikacji działa niewłaściwie, spróbuj po kolei wykonać opisane poniżej czynności. Po wykonaniu każdej czynności sprawdź, czy problem został rozwiązany. Przejdź do następnej czynności tylko w przypadku niepowodzenia.
Uwaga
Aplikacje, które nie zostały pobrane ze sklepu Google Play, mogą nie być w pełni zgodne z urządzeniem. Jeśli wykonanie poniższych czynności nie rozwiąże problemu, w celu uzyskania dalszych informacji skontaktuj się z autorem aplikacji.
Wskazówka
W zależności od wersji systemu Android może być wymagane postępowanie inne niż opisane poniżej. Aby sprawdzić wersję systemu Android, odszukaj i stuknij opcje Ustawienia > Informacje o telefonie > Wersja systemu Android. Jeśli menu Ustawienia nie zawiera opcji Informacje o telefonie, stuknij opcję System.
- Wymuś zamknięcie aplikacji i otwórz ją na nowo.
Jak wymusić zatrzymanie aplikacji (Android 11/Android 10/Android 9)
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia>Aplikacje i powiadomienia.
- Odszukaj i stuknij aplikację, którą chcesz zatrzymać.
- Stuknij opcje Wymuś zatrzymanie > OK.
Jak wymusić zatrzymanie aplikacji (Android 8)
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia>Aplikacje i powiadomienia>Informacje o aplikacji.
- Odszukaj i stuknij aplikację, którą chcesz zatrzymać.
- Stuknij opcje WYMUŚ ZATRZYMANIE>OK.
- Jeśli aplikacja wymaga połączenia z Internetem, upewnij się, że urządzenie ma aktywne połączenie z Internetem (przez sieć Wi-Fi lub komórkową) i że wyłączony jest Tryb samolotowy.
Jak wyłączyć Tryb samolotowy
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia>Sieć i Internet.
- Stuknij przełącznik Tryb samolotowy, aby wyłączyć tę funkcję. Opcja ta może znajdować się w grupie Zaawansowane.
- Uruchom ponownie urządzenie i ponów próbę użycia aplikacji.
- Jeśli urządzenie może pracować w trybie STAMINA i tryb ten jest włączony, wyłącz go i ponownie uruchom urządzenie. W zależności od poziomu trybu STAMINA działanie różnych funkcji może być ograniczone lub zablokowane w celu zmniejszenia zużycia baterii. Do funkcji takich należy wydajność odwzorowywania obrazu, jasność ekranu, ulepszanie obrazu czy odbiór sygnałów GPS przy wyłączonym ekranie. W pewnych aplikacjach mogą być także wyłączone funkcje synchronizacji danych aplikacji w tle lub transmisja strumieniowa.
Jak wyłączyć tryb STAMINA (Android 11 / Android 10)
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia > Bateria > Tryb STAMINA.
- Stuknij opcję WYŁĄCZ TERAZ.
Jak wyłączyć tryb STAMINA (Android 9 / Android 8)
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia > Bateria > Tryb STAMINA.
- Stuknij przełącznik, aby wyłączyć tryb STAMINA.
Jak ponownie uruchomić urządzenie
Uwaga
Urządzenie może się nie uruchomić ponownie przy niskim stanie baterii. Podłącz urządzenie do ładowarki i powtórz próbę ponownego uruchomienia.
- Naciśnij długo klawisz zasilania.
- W wyświetlonym menu stuknij opcję Uruchom ponownie. Urządzenie automatycznie uruchomi się ponownie.
- Jeśli nie masz najnowszej wersji aplikacji, zaktualizuj ją za pośrednictwem sklepu Google Play. Nie wszystkie aplikacje można aktualizować poprzez sklep Google Play.
- Wyczyść pamięć podręczną aplikacji, aby usunąć z pamięci aplikacji wszystkie tymczasowe pliki, będące potencjalnym źródłem problemu. Czyszczenie pamięci podręcznej nie powoduje utraty żadnych własnych danych.
Jak wyczyścić pamięć podręczną aplikacji (Android 11/Android 10)
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia>Aplikacje i powiadomienia.
- Wybierz aplikację lub usługę, po czym stuknij opcje Pamięć wewnętrzna > Wyczyść pamięć podręczną.
Uwaga
Dostępność opcji czyszczenia pamięci podręcznej zależy od aplikacji lub usługi.
Jak wyczyścić pamięć podręczną aplikacji (Android 9)
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia>Aplikacje i powiadomienia.
- Wybierz aplikację lub usługę, po czym stuknij opcje Pamięć wewnętrzna > WYCZYŚĆ PAMIĘĆ PODRĘCZNĄ.
Uwaga
Dostępność opcji czyszczenia pamięci podręcznej zależy od aplikacji lub usługi.
Jak wyczyścić pamięć podręczną aplikacji (Android 8)
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia>Aplikacje i powiadomienia>Informacje o aplikacji.
- Wybierz aplikację lub usługę, po czym stuknij opcje Pamięć wewnętrzna > WYCZYŚĆ PAMIĘĆ PODRĘCZNĄ.
Uwaga
Dostępność opcji czyszczenia pamięci podręcznej zależy od aplikacji lub usługi.
- Wyczyść wszystkie dane aplikacji, jakie zostały zapisane od początku jej używania. Należy pamiętać, że usunięte zostaną wówczas wszystkie własne dane, takie jak dane logowania czy ustawienia.
Jak wyczyścić dane aplikacji (Android 11/Android 10)
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia>Aplikacje i powiadomienia.
- Wybierz aplikację lub usługę, po czym stuknij opcje Pamięć wewnętrzna > Wyczyść pamięć > OK.
Uwaga
Wyczyszczenie danych aplikacji spowoduje nieodwracalne usunięcie z urządzenia danych wybranej aplikacji. Dostępność opcji czyszczenia danych aplikacji zależy od aplikacji lub usługi.
Jak wyczyścić dane aplikacji (Android 9)
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia>Aplikacje i powiadomienia.
- Wybierz aplikację lub usługę, po czym stuknij opcje Pamięć wewnętrzna > WYCZYŚĆ DANE > OK.
Uwaga
Wyczyszczenie danych aplikacji spowoduje nieodwracalne usunięcie z urządzenia danych wybranej aplikacji. Dostępność opcji czyszczenia danych aplikacji zależy od aplikacji lub usługi.
Jak wyczyścić dane aplikacji (Android 8)
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia>Aplikacje i powiadomienia>Informacje o aplikacji.
- Wybierz aplikację lub usługę, po czym stuknij opcje Pamięć wewnętrzna > WYCZYŚĆ DANE > OK.
Uwaga
Wyczyszczenie danych aplikacji spowoduje nieodwracalne usunięcie z urządzenia danych wybranej aplikacji. Dostępność opcji czyszczenia danych aplikacji zależy od aplikacji lub usługi.
- Odinstaluj wszystkie aktualizacje instalacji, aby zresetować aplikację. Usunięte zostaną wszystkie własne dane, takie jak dane logowania czy ustawienia. Jeśli to możliwe, ponownie zaktualizuj aplikację poprzez sklep Google Play.
Jak odinstalować aktualizacje aplikacji (Android 11/Android 10/Android 9)
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia>Aplikacje i powiadomienia.
- Odszukaj i stuknij aplikację, która nie działa.
- Jeśli to możliwe, stuknij ikonę
(więcej) > opcje Odinstaluj aktualizacje > OK.
Jak odinstalować aktualizacje aplikacji (Android 8)
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia>Aplikacje i powiadomienia>Informacje o aplikacji.
- Odszukaj i stuknij aplikację, która nie działa.
- Jeśli to możliwe, stuknij ikonę
(więcej) > opcje Odinstaluj aktualizacje > OK.
- Odinstaluj aplikację i zainstaluj ją na nowo. Niektórych aplikacji zainstalowanych fabrycznie nie można odinstalować.
Jak odinstalować aplikację z ekranu aplikacji (Android 11/Android 10)
Uwaga
Całkowicie odinstalować można jedynie pobrane aplikacje.
- Dotknij ikony aplikacji i przytrzymaj ją, aż urządzenie zawibruje.
- W wyświetlonym menu stuknij opcje Informacje o aplikacji > ODINSTALUJ.
Jak odinstalować aplikację z ekranu aplikacji (Android 9/Android 8)
Uwaga
Całkowicie odinstalować można jedynie pobrane aplikacje.
- Dotknij ikony aplikacji i przytrzymaj ją, aż urządzenie zawibruje.
- W wyświetlonym menu stuknij ikonę
(odinstaluj aplikację) > opcję OK.
- Zaktualizuj oprogramowanie urządzenia, aby uzyskać jego optymalne działanie i najnowsze ulepszenia.
- Przywróć ustawienia fabryczne. Bywa to najlepszym rozwiązaniem, gdy urządzenie przestanie działać prawidłowo. Należy jednak pamiętać, że powoduje to usunięcie wszystkich osobistych danych z wewnętrznej pamięci urządzenia. Utwórz kopię zapasową danych, które chcesz zachować.
Jak utworzyć kopię zapasową danych przy użyciu komputera
- Odblokuj ekran urządzenia i podłącz urządzenie do komputera przewodem USB.
- W komputerze wybierz, które pliki mają znaleźć się w kopii zapasowej. Następnie kopiuj i wklejaj bądź przeciągaj i upuszczaj pliki w odpowiednie miejsce w komputerze.
Jak utworzyć kopię zapasową i zsynchronizować aplikacje, ustawienia telefonu i historię połączeń
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia > System > Kopia zapasowa. Opcja ta może znajdować się w grupie Zaawansowane.
- Stuknij przełącznik, aby włączyć tę funkcję. Automatycznie zostanie utworzona kopia zapasowa danych aplikacji, ustawień urządzenia i historii połączeń.
Uwaga
Tworzenie kopii zapasowej można też włączyć w menu ustawień Dysku Google. Możesz automatycznie zsynchronizować dane aplikacji, ustawienia urządzenia i historię połączeń, logując się na konto Google użyte do synchronizacji danych w poprzednim urządzeniu. Przy pierwszym uruchomieniu nowego urządzenia zaloguj się z kreatora konfiguracji na konto Google.
Jak przywrócić ustawienia fabryczne (Android 11/Android 10)
Uwaga
Aby uniknąć trwałego uszkodzenia urządzenia, nie należy przerywać procedury przywracania ustawień fabrycznych.
- Utwórz kopię zapasową wszystkich ważnych danych z wewnętrznej pamięci. Możesz użyć karty pamięci lub dowolnej pamięci innej niż wewnętrzna. Jeśli na karcie SD zapisane są zaszyfrowane pliki, należy wyłączyć szyfrowanie, aby zachować do nich dostęp po przywróceniu ustawień.
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia > System > Resetuj opcje. Opcja ta może znajdować się w grupie Zaawansowane.
- Stuknij kolejno opcje Wykasuj wszystkie dane (przywróć dane fabryczne)>Wymaż wszystkie dane.
- W razie potrzeby narysuj wzór odblokowania ekranu, podaj hasło lub wprowadź kod PIN.
- Aby potwierdzić, stuknij opcję Wymaż wszystko.
Wskazówka
Przywrócenie ustawień fabrycznych nie powoduje powrotu do wcześniejszej wersji systemu Android.
Jak przywrócić ustawienia fabryczne (Android 9)
Uwaga
Aby uniknąć trwałego uszkodzenia urządzenia, nie należy przerywać procedury przywracania ustawień fabrycznych.
- Utwórz kopię zapasową wszystkich ważnych danych z wewnętrznej pamięci. Możesz użyć karty pamięci lub dowolnej pamięci innej niż wewnętrzna. Jeśli na karcie SD zapisane są zaszyfrowane pliki, należy wyłączyć szyfrowanie, aby zachować do nich dostęp po przywróceniu ustawień.
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia > System > Resetuj opcje. Opcja ta może znajdować się w grupie Zaawansowane.
- Stuknij kolejno opcje Wykasuj wszystkie dane (przywróć dane fabryczne)>Resetuj telefon.
- W razie potrzeby narysuj wzór odblokowania ekranu, podaj hasło lub wprowadź kod PIN.
- Aby potwierdzić, stuknij opcję Wymaż wszystko.
Wskazówka
Przywrócenie ustawień fabrycznych nie powoduje powrotu do wcześniejszej wersji systemu Android.
Jak przywrócić ustawienia fabryczne (Android 8)
Uwaga
Aby uniknąć trwałego uszkodzenia urządzenia, nie należy przerywać procedury przywracania ustawień fabrycznych.
- Utwórz kopię zapasową wszystkich ważnych danych z wewnętrznej pamięci. Możesz użyć karty pamięci lub dowolnej pamięci innej niż wewnętrzna. Jeśli na karcie SD zapisane są zaszyfrowane pliki, należy wyłączyć szyfrowanie, aby zachować do nich dostęp po przywróceniu ustawień.
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia > System > Resetowanie.
- Stuknij kolejno opcje Ustawienia fabryczne>Resetuj telefon.
- W razie potrzeby narysuj wzór odblokowania ekranu, podaj hasło lub wprowadź kod PIN.
- Aby potwierdzić, stuknij opcję Wymaż wszystko.
Wskazówka
Przywrócenie ustawień fabrycznych nie powoduje powrotu do wcześniejszej wersji systemu Android.