sylwetka tei lisjak na tle london eye

Poszerz swoją wizję

z obiektywem Sony FE 16-25mm f/2.8 G

Nazywam się Teja, mieszkam w Londynie i zajmuję się fotografowaniem oraz filmowaniem. Tworzę wciągające, pełne dynamiki materiały wideo na zlecenia marek oraz do mediów społecznościowych. Przeprowadziłam się do Londynu nieco ponad trzy lata temu, by rozwijać karierę w branży filmowej, i choć od tamtej pory dużo podróżowałam, to możliwość przetestowania w tym mieście zupełnie nowego obiektywu Sony FE 16-25 mm f/2.8 G wydała mi się bardzo ekscytująca. Wypróbowując go, mogłam nie tylko ponownie odwiedzić niektóre ze swoich ulubionych miejsc, ale także odkryć nowe zakątki, do których dotąd nie zaglądałam. Mogę powiedzieć, że dzięki temu jeszcze bardziej polubiłam Londyn!

Jako osoba, która uwielbia skupiać się na szczegółach i docenia efekt zbliżenia planów w obiektywie (ang. lens compression), potraktowałam ten projekt zupełnie inaczej niż wszystkie dotychczasowe przedsięwzięcia. Podczas kręcenia filmów obiektywy szerokokątne służą zwykle do wstępnej kompozycji ujęć i prezentowania lokalizacji, więc konieczność wykorzystania tylko jednego szkła do nakręcenia całego materiału skłoniła mnie do zwolnienia tempa i zastanowienia się nad strategią. Bardzo spodobał mi się również fakt, że nie musiałam myśleć o zmianie obiektywu. Dzięki temu byłam bardziej obecna i zarejestrowałam ujęcia, które normalnie by nie powstały. Poprzez ten film chciałam ukazać różne oblicza Londynu. Zaczęłam od spokojnych poranków, by następnie przejść do pełnych ruchu scen dziennych. Następnie położyłam nacisk na pełne luzu wieczory, a na koniec ukazałam tętniącą życiem atmosferę tego miasta — czyli w sumie wszystko, co składa się na jego codzienność.

Ostatnio nadarzyła mi się niesamowita okazja do nakręcenia filmu przy użyciu wypuszczonego właśnie na rynek obiektywu FE 24-50mm f/2.8 G, a model FE 16-25mm f/2.8 G okazał się wspaniałym uzupełnieniem mojego zestawu. Uwielbiam lekkie konfiguracje, a poręczność i niewielka waga tego obiektywu sprawiają, że proces twórczy jest naprawdę przyjemny. Szczególnie wyraźnie dało się to odczuć w przypadku tego projektu, bo wymagał on sporo chodzenia (któregoś dnia razem z Garethem, moim operatorem wideo, zrobiliśmy 20 tysięcy kroków).

teja lisjak stojąca na ulicy z kamerą sony

W odróżnieniu od innych przedsięwzięć, tym razem podczas kręcenia 80% materiału wideo korzystałam z gimbala. Jak już wspomniałam, zazwyczaj preferuję lekkie zestawy i unikam gimbali, ponieważ ich waga przeszkadza mi w skupieniu się na procesie twórczym. Jednak podczas tej sesji na nowo odkryłam swoje zamiłowanie do tego sprzętu, a wielogodzinne chodzenie i nagrywanie ujęć nie sprawiało mi żadnego wysiłku.

Od dłuższego czasu miałam na oku kamerę filmową Sony FX3 i tym razem w końcu pojawiła się okazja, by połączyć ją z nowym obiektywem. To była niesamowita kombinacja, ponieważ i kamera, i obiektyw mają niesamowity autofokus, wbudowaną stabilizację obrazu i znakomitą jakość! Cieszę się, że firma Sony po raz kolejny wprowadziła na rynek niesamowity model obiektywu, który my, twórcy, będziemy mogli wykorzystywać w różnych scenariuszach, unikając jednocześnie dźwigania ciężkich toreb ze sprzętem!

Londyn to tętniące życiem miasto, w którym wiele się dzieje, więc zawsze jesteśmy otoczeni ruchem. Od kultowych czerwonych autobusów i zatłoczonych pociągów po pełne ludzi chodniki i rowerzystów — w otoczeniu nigdy nie brakuje dynamizmu. Dzięki obiektywowi 16–25 mm mogłam to wszystko uchwycić. Jego autofokus jest bardzo szybki i dokładny i bardzo się cieszę, że będę mogła go używać podczas kolejnych podróży, zwłaszcza do kręcenia vlogów.

Wyróżnione produkty

Powiązane historie

Zarejestruj się, by otrzymywać newsletter α Universe

Gratulacje! Utworzono subskrypcję newslettera α Universe

Podaj prawidłowy adres e-mail

Przepraszamy, coś poszło nie tak

Gratulacje! Utworzono subskrypcję