LinkBuds (WF-L900): Niska jakość dźwięku, zbyt cichy dźwięk lub za mało basu
W przypadku złej jakości dźwięku, zbyt małej głośności lub braku basu w słuchawkach LinkBuds (WF-L900) spróbuj rozwiązać problem, wykonując następujące czynności:
- Upewnij się, że na słuchawki są prawidłowo założone wkładki dopasowujące i że słuchawki są prawidłowo włożone do uszu.
Uwaga: Nieprawidłowo założone wkładki dopasowujące mogą zakłócać działanie funkcji Wide Area Tap (stukania w szerokiej strefie) i powodować zniekształcenia dźwięku. Dopasuj wystającą część słuchawki do wycięcia we wkładce dopasowującej (A). Upewnij się, że wkładka dopasowująca jest całkowicie nałożona, jak na poniższej ilustracji.
- Problem jest rozwiązany
- Problem wynikał ze sposobu założenia wkładek dopasowujących lub sposobu noszenia słuchawek.
- Problem nie jest rozwiązany
- Przejdź do następnej czynności w procedurze rozwiązywania problemu.
-
Zmień ustawienia funkcji Equalizer (Korektor) w aplikacji Sony | Headphones Connect.
Bas odtwarzany przez słuchawki LinkBuds nie jest tak intensywny jak w przypadku słuchawek dokanałowych. Właściwość ta sprawia, że dźwięk jest wyraźniejszy i mniej stłumiony. Aby zwiększyć poziom basu, zmień ustawienia korektora:
- Otwórz aplikację Sony | Headphones Connect w urządzeniu odtwarzającym i połącz je ze słuchawkami LinkBuds przez łącze Bluetooth.
- Na karcie Sound (Dźwięk) stuknij ikonę
(strzałka w dół) w prawej dolnej części ustawień Equalizer (Korektor).
- Dopasuj ustawienia Equalizer do własnych preferencji. Poziom basu można zwiększyć na dwa sposoby:
- Przeciągnij w lewo lub w prawo, aby wybrać ustawienie Bass Boost (Wzmacnianie basu) w menu Equalizer (Korektor).
- Po wskazaniu żądanego elementu menu Equalizer (Korektor) wybierz
(Ustawienia) i zwiększ wartość CLEAR BASS.
- Przeciągnij w lewo lub w prawo, aby wybrać ustawienie Bass Boost (Wzmacnianie basu) w menu Equalizer (Korektor).
- Problem jest rozwiązany
- Problem został rozwiązany przez zmianę ustawień korektora (Equalizer).
- Problem nie jest rozwiązany
- Przejdź do następnej czynności w procedurze rozwiązywania problemu.
- Sprawdź, czy problem zostanie rozwiązany poprzez zmianę ustawienia maksymalnej głośności w podłączonym urządzeniu.
Uwaga: W zależności od podłączonego urządzenia maksymalna głośność może być ograniczona do określonego poziomu.- Problem jest rozwiązany
- Problem był spowodowany ustawieniami głośności w podłączonym urządzeniu.
- Problem nie jest rozwiązany
- Przejdź do następnej czynności w procedurze rozwiązywania problemu.
-
Wyczyść słuchawki.
Kanały wylotowe dźwięku nie są wodoszczelne. Jeśli w kanałach wylotowych dźwięku pozostaje woda, dźwięk może być stłumiony lub w ogóle niesłyszalny. W takim przypadku obróć kanały wylotowe dźwięku do dołu i kilkakrotnie potrząśnij słuchawkami, aby usunąć wodę. Szczegółowe informacje o czyszczeniu słuchawek znajdziesz w artykule Jak obchodzić się ze słuchawkami.
- Problem jest rozwiązany
- Problem został rozwiązany poprzez wyczyszczenie słuchawek. W celu maksymalnego wykorzystania możliwości słuchawek zaleca się ich regularne czyszczenie.
- Problem nie jest rozwiązany
- Przejdź do następnej czynności w procedurze rozwiązywania problemu.
-
Zmień profil Bluetooth.
Jeśli wybrany jest profil Bluetooth HFP lub HSP, dźwięk może być cichszy niż w przypadku profilu A2DP. Jeśli podłączone urządzenie pozwala na wybór takiego ustawienia, zmień profil Bluetooth na A2DP. W przypadku komputera z Windows 10 ustawienia te zmienia się w następujący sposób:
- Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Głośnik z prawej strony ekranu komputera.
- Wybierz opcję Otwórz ustawienia dźwięku, po czym wybierz Panel sterowania dźwiękiem.
- Wybierz kartę Odtwarzanie, aby wyświetlić listę urządzeń.
- Wybierz Słuchawki o nazwie LinkBuds Stereo, po czym kliknij Ustaw jako urządzenie domyślne.
- Problem jest rozwiązany
- Problem był spowodowany ustawieniami profilu Bluetooth.
- Problem nie jest rozwiązany
- Przejdź do następnej czynności w procedurze rozwiązywania problemu.
-
Zresetuj słuchawki.
Wyświetl Przewodnik pomocniczy lub obejrzyj poniższe wideo z wyjaśnieniem, jak zresetować słuchawki LinkBuds:
- Problem jest rozwiązany
- Problem mógł być spowodowany przejściowym błędem w działaniu słuchawek.
- Problem nie jest rozwiązany
- Przejdź do następnej czynności w procedurze rozwiązywania problemu.
-
Przeprowadź inicjalizację słuchawek.
Uwaga: Inicjalizacja przywraca ustawienia fabryczne słuchawek i usuwa wszystkie informacje o parowaniu Bluetooth.Wyświetl Przewodnik pomocniczy lub obejrzyj poniższe wideo z wyjaśnieniem, jak wykonać inicjalizację słuchawek LinkBuds:
- Problem jest rozwiązany
- Problem mógł być spowodowany przejściowym błędem w działaniu słuchawek.
- Problem nie jest rozwiązany
- Przejdź do następnej czynności w procedurze rozwiązywania problemu.
- Wypróbuj inne urządzenie odtwarzające aby sprawdzić, czy wystąpi ten sam problem.
- W przypadku użycia innego urządzenia problem nie występuje
- Pierwsze z urządzeń odtwarzających może działać niewłaściwie.
- Problem występuje także w przypadku użycia innego urządzenia
- Słuchawki mogą być uszkodzone i wymagać naprawy.