Identyfikator artykułu : 00252728 / Ostatnia modyfikacja : 19.01.2023Drukowanie

Jak używać słuchawek Bluetooth podczas połączeń wideo z komputera

    Ze względu na rosnące obecnie zapotrzebowanie na połączenia wideo stworzyliśmy tę z informacjami, jak używać słuchawek Bluetooth podczas połączeń wideo z komputera. Nieprawidłowe ustawienia dźwięku w aplikacji do połączeń wideo spowodują, że nie będziesz słyszeć głosu swoich rozmówców lub oni nie będą słyszeć Ciebie. Mamy nadzieję, że ten artykuł pozwoli poznać te ustawienia i komfortowo uczestniczyć w spotkaniach online.

    Połącz słuchawki z komputerem przez łącze Bluetooth

    Informacji o parowaniu słuchawek z komputerem szukaj w przewodniku pomocniczym do słuchawek.

    Sprawdź ustawienia w aplikacjach do połączeń wideo

    Aby zweryfikować poprawność ustawień głośnika i mikrofonu w aplikacji do połączeń wideo, wykonaj poniższe czynności.

    Uwagi:

    • Istnieje kilka rodzajów połączeń (profilów) Bluetooth, jak A2DP (Advanced Audio Distribution Profile), HFP (Hands-free Profile) czy HSP (Headset Profile). Profil A2DP jest przeznaczony do odtwarzania muzyki, a HFP/HSP do połączeń głosowych. Pewne aplikacje do połączeń głosowych nie pozwalają prowadzić rozmów z użyciem profilu A2DP.
    • Poniższe ilustracje i opisy są wyłącznie przykładami. Dalszych informacji należy szukać na stronie pomocy do aplikacji.
    1. Uruchom aplikację do połączeń wideo.
    2. Wyświetl ekran ustawień aplikacji do połączeń wideo i sprawdź ustawienia dźwięku (głośnika i mikrofonu).

      Poniżej pokazujemy, jak wyświetlić ekrany ustawień popularnych aplikacji. Jeśli używana aplikacja nie jest wymieniona poniżej, odpowiednich informacji szukaj na stronie pomocy aplikacji lub w dokumentacji aplikacji.
      Uwaga: Zweryfikowaliśmy większość czynności, ale nie wszystkie, nie gwarantujemy więc działania wszystkich funkcji połączeń wideo we wszystkich aplikacjach.

      Ustawienia aplikacji Microsoft Teams

      Ustawienia aplikacji Zoom

      Ustawienia aplikacji Skype

      Ustawienia aplikacji Google Meet

    3. Sprawdź ustawienia głośnika.
      Poniższy przykładowy opis dotyczy słuchawek WH-1000XM4.

      Z listy rozwijanej z ustawieniami głośnika wybierz Headset (WH-1000XM4 Hands-Free). Oto przykład, jak mogą wyglądać ustawienia w aplikacji Microsoft Teams:
      Ilustracja ekranu ustawień głośnika w aplikacji Teams

      Uwagi:
      • Nie należy wybierać opcji Headphones (WH-1000XM4 Stereo), ponieważ jest ona przeznaczona do odtwarzania muzyki.
      • Jeśli na liście jest widoczna tylko nazwa modelu słuchawek, bez sugerowanego zastosowania (Hands-Free lub Stereo), wybierz nazwę modelu słuchawek.
      • Zawartość menu zależy od aplikacji.
    4. Sprawdź ustawienia mikrofonu.
      Poniższy przykładowy opis dotyczy słuchawek WH-1000XM4.

      Z listy rozwijanej z ustawieniami mikrofonu wybierz Headset (WH-1000XM4 Hands-Free).

      Uwagi:

      • Nie należy wybierać opcji Headphones (WH-1000XM4 Stereo), ponieważ jest ona przeznaczona do odtwarzania muzyki.
      • Zawartość menu zależy od aplikacji.
    5. Użyj funkcji połączenia testowego i sprawdź działanie dźwięku.

      W wielu aplikacjach do połączeń wideo dostępna jest funkcja połączenia testowego, którą można wybrać z ekranu ustawień głośnika i mikrofonu. Po wybraniu ustawień głośnika i mikrofonu użyj funkcji połączenia testowego i sprawdź działanie dźwięku. Oto przykład, gdzie można znaleźć tę funkcję w aplikacji Microsoft Teams:
      Ilustracja ekranu połączenia testowego w aplikacji Teams

      Uwaga: Upewnij się, że głośnik i mikrofon nie są wyciszone.

    6. Jeśli nie możesz rozmawiać z użyciem słuchawek pomimo sprawdzenia powyższych ustawień, wykonaj opisane poniżej czynności i ponownie sprawdź, czy problem został rozwiązany:
      1. Wyłącz słuchawki, włącz je na nowo i z powrotem podłącz do komputera.
        Uwaga o prawdziwie bezprzewodowych słuchawkach: aby wyłączyć słuchawki, włóż je do etui z funkcją ładowania i zamknij pokrywę. Następnie wyjmij słuchawki z etui z funkcją ładowania.
      2. Uruchom ponownie komputer.
      3. Zresetuj słuchawki.
      4. Wykonaj inicjalizację słuchawek.
      Uwaga: Słuchawki mogą nie działać prawidłowo w połączeniu z określonym komputerem lub aplikacją. Jeśli to możliwe, wypróbuj inną aplikację i inny komputer.

    Uwaga dotycząca modeli z funkcją Speak-To-Chat:

    • Kiedy włączona jest funkcja Speak-to-Chat, a w aplikacji do połączeń wideo nie jest wybrane właściwe ustawienie opcji Mikrofon, głos ze słuchawek może być wyciszany w reakcji na Twoją mowę.
    • Jeśli aplikacja do połączeń wideo nie ma ustawienia Mikrofon, wyłącz funkcję Speak-to-Chat w słuchawkach. Aby wyłączyć funkcję Speak-to-Chat, przyłóż dwa palce do panelu dotykowego i zaczekaj, aż usłyszysz komunikat głosowy Speak-to-chat deactivated (funkcja Speak-to-chat wyłączona).