Identyfikator artykułu : 00237401 / Ostatnia modyfikacja : 04.12.2020Drukowanie

Niewłaściwe działanie ekranu dotykowego

    Jest wiele rozwiązań, które można wypróbować w przypadku nadmiernej czułości ekranu dotykowego, samorzutnego działania ekranu, braku reakcji lub niskiej czułości.

    • Na działanie ekranu dotykowego mogą wpływać takie czynniki, jak brud, wysoka temperatura czy użycie osłon bądź ochraniaczy ekranu.
      • Jeśli na urządzenie nałożony został ochraniacz ekranu, upewnij się, że jest on prawidłowo założony i że pod ochraniaczem nie ma pęcherzyków powietrza, drobinek kurzu lub wilgoci.
      • Zdejmij z urządzenia wszelkie osłony ochronne i ochraniacze, aby sprawdzić, czy nie zakłócają one działania ekranu dotykowego.
      • Wyczyść ekran dotykowy, wycierając go czystą, suchą ściereczką. Obsługuj ekran dotykowy czystymi, suchymi rękami i palcami.
      • Jeśli urządzenie zanadto się nagrzeje, działanie funkcji dotykowych może ulec pogorszeniu. Pozwól urządzeniu ostygnąć i ponownie spróbuj użyć ekranu dotykowego.
    • Wyłącz urządzenie i włącz je na nowo. Spowoduje to zatrzymanie wszystkich pracujących aplikacji i zwolnienie pamięci, co czasem automatycznie rozwiązuje problem.
    • W sytuacji gdy urządzenie przestaje reagować lub nie uruchamia się ponownie w normalny sposób, możesz wymusić jego ponowne uruchomienie bądź wyłączenie. Wymuszenie ponownego uruchomienia nie powoduje usunięcia ustawień lub własnych danych.

    Jak wymusić ponowne uruchomienie lub wyłączenie urządzenia 

     Jak włączyć urządzenie 

    • Jeśli urządzenie pozwala wybrać Tryb rękawiczek, zawsze wyłączaj tę funkcję, jeśli nie nosisz rękawiczek.

     Jak wyłączyć Tryb rękawiczek 

    • Jeśli problem występuje w czasie ładowania urządzenia, upewnij się, że używasz oryginalnej ładowarki Sony i przewodu USB Sony przeznaczonego specjalnie do ładowania swojego urządzenia. Inne ładowarki mogą niekorzystnie wpływać na działanie ekranu dotykowego.
    • Jeśli do urządzenia włożona jest karta pamięci, wyjmij ją i uruchom ponownie urządzenie. Jeśli wyjęcie karty rozwiąże problem, karta SD może być uszkodzona. W takim przypadku trzeba wymienić kartę SD używaną w urządzeniu.
    • Aby sprawdzić, czy któraś z pobranych aplikacji powoduje problemy, użyj Trybu bezpiecznego. W Trybie bezpiecznym w urządzeniu uruchamiane jest tylko oprogramowanie i aplikacje, które były zainstalowane w chwili zakupu urządzenia. Jeśli włączenie Trybu bezpiecznego poprawi działanie urządzenia, przyczyną problemów jest najprawdopodobniej jedna z aplikacji dodanych po zakupie. Uruchom ponownie urządzenie, aby wyłączyć Tryb bezpieczny, po czym odinstaluj aplikację lub aplikacje, które podejrzewasz o powodowanie problemów. Jeśli problem pojawił się niedawno i nie wiesz, która z aplikacji jest jego przyczyną, zacznij od odinstalowania najnowszej z zainstalowanych aplikacji.

     Jak włączyć Tryb bezpieczny 

     Jak odinstalować aplikację z ekranu aplikacji (Android 11 / Android 10) 

     Jak odinstalować aplikację z ekranu aplikacji (Android 9 / Android 8) 

    • Przeprowadź krótki test działania ekranu dotykowego.

    Jak przeprowadzić test w aplikacji Pomoc techniczna 

    • Zaktualizuj oprogramowanie urządzenia, aby uzyskać jego optymalne działanie i najnowsze ulepszenia.
    • Zalecane jest utworzenie kopii zapasowej i synchronizacja ważnych danych z kontem Google.
    • Do wykonania naprawy oprogramowania urządzenia i przywrócenia ustawień fabrycznych użyj programu komputerowego Xperia Companion. Zwracamy uwagę, że naprawa oprogramowania powoduje usunięcie wszystkich danych z wewnętrznej pamięci masowej urządzenia. Nie są usuwane dane znajdujące się na zewnętrznej karcie SD, takie jak zdjęcia, filmy i muzyka.

     Jak utworzyć kopię zapasową danych przy użyciu komputera 

     Jak utworzyć kopię zapasową i zsynchronizować aplikacje, ustawienia telefonu i historię połączeń 

     Jak naprawić oprogramowanie urządzenia za pomocą programu Xperia Companion 

    •  Sprawdź, czy ekran nosi ślady fizycznego uszkodzenia.