Xperia™: proekologiczne inicjatywy dotyczące opakowań
Dostępność produktów i usług zależy od regionu.
Dostępność produktów i usług zależy od regionu.
Od kwietnia 2021 r. elementem planu Sony „Droga do zera” są średnioterminowe cele ekologiczne „Zielone zarządzanie 2025” (GM2025). GM2025 zakłada stopniowe zmniejszanie ilości plastiku w opakowaniach naszych urządzeń przenośnych, by docelowo całkowicie go wyeliminować.
Obejrzyj ten film i poznaj inicjatywy na rzecz środowiska naturalnego związane z produktami Xperia.
Aby obejrzeć ten film, trzeba zaakceptować pliki cookie serwisu YouTube
Wejdź do ustawień plików cookie poniżej, przejdź do sekcji „Funkcjonalne” i włącz pliki cookie serwisu YouTube.
W opakowaniach jednostkowych, w tym pudełkach na produkt i tackach, stosowane jest teraz tworzywo nasze tworzywo Original Blended Material.
Original Blended Material to opracowane przez firmę Sony tworzywo papierowe, wytwarzane z makulatury i roślin o krótkim okresie wegetacji. Nadaje się do produkcji różnorodnych opakowań.
[1] Plastik → Papier [2] Eliminacja tacki z plastiku
Konstruktor opakowań
Sony Corporation,
Centrum Technologii Produktów
Skutecznie wyeliminowaliśmy plastik z naszych opakowań. Opakowanie papierowe spełnia dwa cele: po pierwsze pozwala wykorzystać obecne materiały przy zachowaniu funkcjonalności, a po drugie łatwiej jest poddać utylizacji lub recyklingowi jedno tworzywo papierowe.
Cieszymy się, że zdołaliśmy wyeliminować plastik z naszych opakowań. Ale zmiana materiału nie wpłynęła na kształt opakowania. Nabywca biorący pudełko do ręki nie zauważał różnicy. Poświęciliśmy zatem dużo czasu i energii na zebranie informacji i wypracowanie lepszego sposobu na dotarcie do klientów z przekazem dotyczącym ekologii.
Kluczową rolę w tym procesie odegrało tworzywo Sony Original Blended Material (OBM). Ma ono podstawowe właściwości papieru, ale powstaje ze starannie dobranych materiałów, dzięki czemu zachowuje naturalną fakturę bez dodatku barwników. Bazując na niepowtarzalnych właściwościach OBM, wdrożyliśmy nową wizję projektową „opakowania, które można zobaczyć, którego można dotknąć i które stanowi nośnik naszego przesłania” i nadaliśmy mu nowy kształt — delikatny i naturalny w odbiorze.
Opakowanie z OBM stanowiło podstawę naszej komunikacji. Ucieleśniało wizję troski o przyszłość, zgodnie z którą klienci mogą razem z nami aktywnie angażować się w ochronę środowiska.
WIĘCEJ O TECHNOLOGII FIRMY SONY