Xperia™: proekologiczne inicjatywy dotyczące opakowań

Dostępność produktów i usług zależy od regionu.

Praca nad całkowitą eliminacją plastiku z opakowań i dodatkowe starania

Od kwietnia 2021 r. elementem planu Sony „Droga do zera” są średnioterminowe cele ekologiczne „Zielone zarządzanie 2025” (GM2025). GM2025 zakłada stopniowe zmniejszanie ilości plastiku w opakowaniach naszych urządzeń przenośnych, by docelowo całkowicie go wyeliminować.

Xperia: inicjatywy podejmowane z myślą o naturze

Obejrzyj ten film i poznaj inicjatywy na rzecz środowiska naturalnego związane z produktami Xperia.

Aby obejrzeć ten film, trzeba zaakceptować pliki cookie serwisu YouTube

Wejdź do ustawień plików cookie poniżej, przejdź do sekcji „Funkcjonalne” i włącz pliki cookie serwisu YouTube.

Zmiany w opakowaniu

Praca nad opakowaniami całkowicie pozbawionymi plastiku

W opakowaniach jednostkowych, w tym pudełkach na produkt i tackach, stosowane jest teraz tworzywo nasze tworzywo Original Blended Material.

Zdjęcie trzech głównych składników tworzywa Sony Original Blended Material: bambusa, trzciny cukrowej i makulatury.
Co to jest Original Blended Material?

Original Blended Material to opracowane przez firmę Sony tworzywo papierowe, wytwarzane z makulatury i roślin o krótkim okresie wegetacji. Nadaje się do produkcji różnorodnych opakowań.

Pudełka z mniejszą ilością plastiku

Zachować ochronę produktu i funkcjonalność opakowania

[1] Plastik → Papier    [2] Eliminacja tacki z plastiku 

Nasza misja: usunąć plastik z opakowań

Shinji Kitazawa

Konstruktor opakowań
Sony Corporation, 
Centrum Technologii Produktów

Portret konstruktora opakowań Shinjiego Kitazawy

Skutecznie wyeliminowaliśmy plastik z naszych opakowań. Opakowanie papierowe spełnia dwa cele: po pierwsze pozwala wykorzystać obecne materiały przy zachowaniu funkcjonalności, a po drugie łatwiej jest poddać utylizacji lub recyklingowi jedno tworzywo papierowe. 

Cieszymy się, że zdołaliśmy wyeliminować plastik z naszych opakowań. Ale zmiana materiału nie wpłynęła na kształt opakowania. Nabywca biorący pudełko do ręki nie zauważał różnicy. Poświęciliśmy zatem dużo czasu i energii na zebranie informacji i wypracowanie lepszego sposobu na dotarcie do klientów z przekazem dotyczącym ekologii. 

Kluczową rolę w tym procesie odegrało tworzywo Sony Original Blended Material (OBM). Ma ono podstawowe właściwości papieru, ale powstaje ze starannie dobranych materiałów, dzięki czemu zachowuje naturalną fakturę bez dodatku barwników. Bazując na niepowtarzalnych właściwościach OBM, wdrożyliśmy nową wizję projektową „opakowania, które można zobaczyć, którego można dotknąć i które stanowi nośnik naszego przesłania” i nadaliśmy mu nowy kształt — delikatny i naturalny w odbiorze. 

Opakowanie z OBM stanowiło podstawę naszej komunikacji. Ucieleśniało wizję troski o przyszłość, zgodnie z którą klienci mogą razem z nami aktywnie angażować się w ochronę środowiska.

PRODUKTY POKREWNE