nordyckie chaty o zmroku na tle dużej oblodzonej góry

Podróżowanie po Europie z aparatem α6600

İlhan Eroğlu

Osoby obserwujące konto Ilhana Eroglu na Instagramie przyzwyczajone są do oglądania jego niesamowitych krajobrazów oraz zdjęć z różnych zakątków świata. Zazwyczaj podróżuje on ze swoim zaufanym aparatem Sony α7R III, ale od kilku miesięcy używa również modelu α6600. Przemierzając Europę, Ilhan wystawił aparat α6600 na ciężką próbę, aby poznać jego możliwości, a uzyskane efekty są niesamowite.

czerwony nordycki domek w śnieżnym krajobrazie

© İlhan Eroğlu | Sony α6600 + E 16-55mm f/2.8 G | 1/80s @ f/7.1, ISO 100

Według Ilhana najbardziej zauważalną różnicą między aparatami α6600 i α7R III jest rozmiar. Korpus aparatu α6600 waży zaledwie 503 gramy, ale Ilhan używał dwóch obiektywów zmiennoogniskowych z mocowaniem typu E, aby zapewnić sobie pełnię możliwości bez konieczności noszenia torby wypełnionej różnymi obiektywami.

świt przebijający śnieżną scenerię z oświetloną na pierwszym planie drewnianą chatą

© İlhan Eroğlu | Sony α6600 + E 16-55mm f/2.8 G | 1/400s @ f/11, ISO 100

„Zabrałem ze sobą obiektywy E 16-55mm f/2.8 G oraz E 70-350mm f/4.5-6.3 G OSS” — dodaje Ilhan. „Zapewniają one ogromny zasięg i pozwalają mi przygotować się na wiele różnych scenariuszy. Do aparatu α7R III zazwyczaj miałem 4 obiektywy pokrywające ten zakres ogniskowych, więc z aparatem α6600 taki zestaw jest dużo lżejszy. Jako fotograf lubię chodzić i szukać różnych kątów, ale kiedy mam ze sobą torbę pełną aparatów, obiektywów i statywów, jest ona niesamowicie ciężka i szybko staje się męcząca”.

Aparat α6600 i dwa obiektywy zmiennoogniskowe nadały doświadczeniu nowy wymiar, przy czym Ilhan miał jeden z obiektywów zamontowany na aparacie, a drugi schowany w kieszeni kurtki: „Mogłem chodzić cały dzień, nie czując, że mam przy sobie aparat. Zdecydowanie byłem mniej obciążony niż zazwyczaj”.

zachód słońca nad cieśniną bosfor w stambule z mostem w kadrze

© İlhan Eroglu | Sony α6600 + E 16-55mm f/2.8 G | 1/15s @ f/8.0, ISO 100

Mimo tego, że obiektywy Sony projektowane są z mocowaniem typu E oraz FE, odpowiednio do matryc APS-C oraz pełnoklatkowych, mocowanie typu E jest identyczne niezależnie od używanego aparatu bezlusterkowego Sony. Umożliwia to fotografom używanie obiektywów pełnoklatkowych z aparatem α6600 i dało Ilhanowi większą elastyczność w użyciu zestawu podczas podróży.

Autor wyjaśnia: „W Wenecji użyłem nawet nowego obiektywu FE 20mm f/1.8 G z aparatem α6600. Otrzymałem odpowiednik ogniskowej 30 mm, a pod względem ostrości — dokładnie taki sam efekt, jaki widziałem na aparacie α7R III”.
mglisty widok z mostu rialto w wenecji na wielki kanał

© İlhan Eroğlu | Sony α6600 + E 70-350mm f/4.5-6.3 G OSS | 1/400s @ f/5.6, ISO 100

Jedno z najtrudniejszych zdjęć, jakie Ilhan zrobił tym aparatem, powstało w jego rodzinnej Turcji, na zwykle tętniących życiem ulicach Stambułu.

„Chciałem uchwycić księżyc wznoszący się nad miastem” — mówi. „Musiałem użyć obiektywu 70-350mm przy jego najbardziej skrajnej ogniskowej 350 mm, a następnie ustawić maksymalną przysłonę, czyli f/6.3. Noc była dość wietrzna, przez co trudno było utrzymać aparat nieruchomo i zminimalizować wibracje, szczególnie przy ogniskowej odpowiadającej 525 mm. Jak widać, udało mi się jednak uzyskać bardzo ostry, wyrazisty obraz, więc jestem bardzo zadowolony z działania aparatu i obiektywu”.

niesamowity półksiężyc nad wieżą kościoła w stambule

© İlhan Eroğlu | Sony α6600 + E 70-350mm f/4.5-6.3 G OSS | 0.8s @ f/7.1, ISO 320

Wyróżnione produkty

İlhan Eroğlu

İlhan Eroğlu | Turkey

„Świat jest dla mnie ogromnym płótnem. Za pomocą zdjęć maluję własne obrazy każdego odwiedzonego kraju”.

Zarejestruj się, by otrzymywać newsletter α Universe

Gratulacje! Utworzono subskrypcję newslettera α Universe

Podaj prawidłowy adres e-mail

Przepraszamy, coś poszło nie tak

Gratulacje! Utworzono subskrypcję