Alpha Universe — szczegóły historii

Twarze narodu:
Włochy na zdjęciach zrobionych aparatem α7R III

Maki Galimberti

„Najważniejszym zdjęciem magazynu jest to, które znajduje się na jego okładce” — mówi Maki Galimberti. „Prawie zawsze widać na nich twarze, ponieważ wyjątkowo skutecznie przyciągają uwagę czytelników. To właśnie skłoniło mnie do wyspecjalizowania się w portretach”. Maki zrobił błyskotliwą karierę w fotografii portretowej, pracując dla najważniejszych włoskich czasopism, ale potem coś się zmieniło.

 

maki galimberti sony alpha 7RIII czarno-białe zdjęcie portretowe kobiety w czapce bejsbolowej

© Maki Galimberti | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/6.3, ISO 100

„Problem polega na tym” — mówi — „że w ostatnich latach wydawcy mieli mniej pieniędzy do wydania na fotografów, co skłoniło mnie do bardziej bezpośredniej współpracy z klientami prywatnymi i komercyjnymi, którzy chcą promować swój wizerunek lub biznes. Jako profesjonalista muszę wyznaczyć sobie konkretny cel i mieć pasję do tego, co fotografuję. Mimo że współpraca z firmami stała się dla mnie ważniejsza niż z czasopismami, nadal chcę robić profesjonalne zdjęcia nadające się na pierwsze strony gazet”.

Maki Galimberti Sony Alpha 7RIII zdjęcie portretowe dziewczyny zuchwale pokazującej język

© Maki Galimberti | Sony α7R II + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/125s @ f/4.0, ISO 400

Tak narodził się projekt „Casting Italy” będący kolekcją zdjęć zwykłych ludzi pochodzących z kraju Makiego, ale przedstawionych jako celebrytów.

Według Makiego przekształcanie zwykłych ludzi w gwiazdy ma swoje zalety, ponieważ „fotografowanie grupy badaczy do reklamy szpitalu może być o wiele bardziej interesujące niż robienie zdjęć aktorowi czy piosenkarzowi, a odnajdywanie piękna i dumy w zwykłych ludziach to dla mnie bardzo satysfakcjonujące doświadczenie zawodowe”.

maki galimberti sony alpha 7RIII czarno-białe zdjęcie portretowe młodego mężczyzny w kapeluszu trilby

© Maki Galimberti | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/4.5, ISO 100

Żeby zrobić świetne zdjęcia portretowe, trzeba być dobrym w kontaktach z ludźmi — pokazywać w fotografiach ich charakter oraz najlepsze strony. Widać to we wszystkich projektach Makiego. „To prawda” — mówi. „Pasja do ludzi jest nieodzownym elementem mojej pracy”.

maki galimberti sony alpha 7RIII zdjęcie dziewczyny siedzącej bokiem do aparatu na zaokrąglonym krześle

© Maki Galimberti | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/125s @ f/4.5, ISO 50

Nawiązywanie więzi z ludźmi to także coś, w czym pomaga mu aparat Sony α7R III — w szczególności jego system Eye AF.

„Szczegółowość i jakość zdjęć, jakie zapewniają mi dwa aparaty α7R III, są oczywiście niezwykle ważne” — mówi — „ale dla profesjonalnego portrecisty ogromną zaletą jest możliwość fotografowania bez patrzenia przez wizjer. Uważam, że jeśli bym się za nim ukrywał, traciłbym uwagę fotografowanych osób, a nie ma nic ważniejszego niż budowanie z nimi więzi. Zamiast tego ufam systemowi Eye AF modelu α7R III i pracuję, spoglądając w monitor aparatu. Dzięki temu mogę zaangażować się w budowanie relacji z fotografowanymi osobami”.

Aparat α7R III pomaga budować więź z fotografowanymi osobami dzięki takim funkcjom jak tryb cichy — znany z tego, że pozwala osobom nieśmiałym zachowywać się bardziej naturalnie przed obiektywem. Maki osiąga doskonałą jakość obrazu i kontrolę głębi ostrości w swoich zdjęciach, korzystając z dwóch obiektywów uwielbianych przez fotografów portretowych: modeli FE 24-70mm f/2.8 GM oraz FE 70-200mm f/2.8 GM. Przymocowując je do dwóch osobnych aparatów, Maki zyskuje pełną wszechstronność, dzięki której może zrobić dowolne zdjęcie — od zbliżeń po ujęcia grupowe.

maki galimberti sony alpha 7RIII trzej kucharze pozujący do nieformalnego zdjęcia portretowego

© Maki Galimberti | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/16, ISO 100

Tak jak podczas realizacji zleceń dla magazynów, Maki korzysta z pomocy stylisty, aby zamienić zwykłe osoby w prawdziwe gwiazdy. Ta dbałość o szczegóły pomaga mu skupić uwagę odbiorcy i usunąć wszelkie niepotrzebne elementy, które mógłby przeoczyć jako fotograf. „Gdy pierwszy raz pracowałem ze stylistą” — opowiada — „czułem się, jak w raju dla fotografa. Doskonały wygląd ubrań oraz mnogość detali sprawiła, że moje zdjęcia automatycznie wyglądały o niebo lepiej. Staram się więc działać w ten sposób przy każdym projekcie”. Pomaga w tym również duży, trzycalowy monitor aparatu α7R III, ponieważ daje o wiele lepszy wgląd w kadr niż tradycyjny wizjer optyczny.

Oczywiście kluczowe znaczenie ma też oświetlenie. Ulubioną metodą Makiego w celu uzyskania takiego oświetlenia, jakiego używa się do robienia zdjęć na okładki magazynów, jest oświetlenie fotografowanej osoby dużym softboxem, aby zrównoważyć światło naturalnie występujące w plenerze. Maki uważa też, że należy się odpowiednio przygotować. „Znajomość lokalizacji jest czasem równie ważna co poznanie fotografowanej osoby, ponieważ tło pomaga opowiedzieć historię tej osoby” — stwierdza. „W końcu jest to najważniejszy cel, jaki chcemy osiągnąć w tym projekcie, poza sprawieniem, aby wszystkie fotografowane osoby wyglądały jak gwiazdy. Nieocenioną pomocą w tym aspekcie jest mój zestaw fotograficzny”.

Wyróżnione produkty

ILCE-7RM2

Alpha 7R II z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu w technologii BSI

ILCE-7RM2

ILCE-7RM3

Alpha 7R III — pełnoklatkowy aparat 35 mm z autofokusem

ILCE-7RM3

SEL2470GM

FE 24–70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

SEL70200GM

FE 70–200 mm F2.8 GM OSS

SEL70200GM

Powiązane artykuły

Maki Galimberti
Alpha Universe

Maki Galimberti

Włochy

„Fotografia to najlepsza wymówka na poznawanie nowych ludzi”.

Wyświetl profil