Alpha Universe — szczegóły historii
Dzień z życia: pierwsze wrażenia z pracy z modelem Alpha 7S III

Olivier Schmitt 

Nazywam się Olivier Schmitt, mieszkam we Francji i jestem niezależnym profesjonalnym fotografem i filmowcem. Po uzyskaniu dyplomu magistra z zakresu sztuki i technologii obrazu pracowałem jako dyrektor techniczny przy filmach fabularnych, m.in. „Minionki” oraz „Minionki rozrabiają”. Ogromną przyjemność sprawia mi możliwość spotykania się i pracy z innymi pasjonatami, a na swoim kanale YouTube dzielę się z innymi swoimi doświadczeniami i wiedzą.

Miałem szansę przetestować nowy model Alpha 7S III. Wpadłem na pomysł, aby wykorzystać swoją historię niezależnego filmowca jako podstawę scenariusza, który zakładał uwiecznienie migawek z życia codziennego. Moim celem nie było jedynie zilustrowanie możliwości aparatu, lecz także wprowadzenie do historii ładunku emocjonalnego, tak aby widzowie mogli dostrzec siebie w bohaterze. Akcję filmu postanowiłem umiejscowić w miasteczku Annecy we francuskich Alpach, gdzie mogłem uchwycić różne nastroje wraz z oszałamiającymi krajobrazami.

Byłem oczywiście podekscytowany perspektywą wypróbowania modelu Alpha 7S III – zwłaszcza możliwości nagrywania pełnoklatkowego w jakości 4K 120p. Używam modelu Alpha 7 III od lat i nigdy nie miałem do niego zastrzeżeń. Okazało się jednak, że dzięki nowym funkcjom model Alpha 7S III jest łatwiejszy w obsłudze i lepiej sprawdza się podczas w pracy w terenie. Przede wszystkim przeprojektowane menu ułatwia nawigację, a dostępny w czasie rzeczywistym AF okazał się niesamowicie skuteczny – na tyle, że nie musiałem używać systemu blokady śledzenia ostrości. Fotografowanie w trudnych sytuacjach ułatwia także odchylany ekran dotykowy. Pomimo pracy przez cały dzień w pełnym słońcu nie miałem problemów z przegrzaniem. Zużywałem także tylko jedną baterię dziennie, co jest naprawdę imponującym wynikiem.

olivier schmitt sony alpha 6400 selecting the video settings on an alpha camera using the touchscreen

Sony α6400 + E PZ 18-105mm f/4 G OSS | 1/200s @ f/4.0, ISO 100

Miałem także szczęście testować nowy obiektyw G Master 12–24 mm f/2,8 i muszę przyznać, że jest to wspaniały produkt. Kusiło mnie, aby nagrać nim wszystko, ale ostatecznie użyłem także obiektywów GM 24 mm f/1,4, 16–35 mm f/2,8, GM 24–70 mm f/2,8 oraz GM 70–200 mm f/2,8. Skorzystałem również z możliwości wypróbowania obiektywu 70–200 mm z osprzętem Ronin S. Był ciężki, ale efekty przeszły moje najśmielsze oczekiwania!

Chciałbym podzielić się kilkoma wnioskami płynącymi z moich doświadczeń z aparatem: jak zwykle poświęciłem sporo czasu na skonfigurowanie ustawień wideo dostępnych za pośrednictwem pokrętła trybu. Oszczędza mi to sporo czasu i zapewnia spójne wyniki w różnych warunkach fotografowania. Na przykład: konfiguruję 3 gotowe ustawienia wideo za pomocą pokrętła górnego. Tryb 1 dla jakości 4K 25p All-Intra, tryb 2 dla jakości 4K 100p (ponieważ kręcę w standardzie PAL) w oparciu o nowy kodek XAVC HS oraz tryb 3 dla mojego specjalnego profilu nocnego. Skonfigurowałem również przyciski skrótów, dzięki czemu obsługa jest prostsza i szybsza.

olivier schmitt sony alpha 6400 cameraman checks the framing of a man about to dive into a pool

Sony α6400 + E PZ 18-105mm f/4 G OSS | 1/320s @ f/4.5, ISO 100

Jeśli chodzi o samo nagrywanie, to wiele ujęć wykonałem pod światło, ponieważ chciałem przetestować zakres dynamiczny matrycy (oceniany na 15-stopniowy) w 10-bitowych trybach 4:2:2. Okazało się, że nie muszę się martwić ani prześwietleniem partii obrazu, ani różnicami ekspozycji między obiektami wewnątrz i na zewnątrz, ponieważ aparat doskonale radzi sobie z ekstremalnymi zmianami ilości światła.

olivier schmitt sony alpha 6400 cameraman checks the frame of a couple seated at a breakfast table

Sony α6400 + E PZ 18-105mm f/4 G OSS | 1/160s @ f/4.0, ISO 100

Podczas pracy w ramach projektu świetnie się bawiłem i był on dla mnie wspaniałą okazją do wypróbowania tego niesamowitego nowego aparatu. Niezależnie od poziomu zaawansowania i doświadczenia otaczanie się innymi twórcami pozwala nam rozwijać się w naszych projektach oraz otwiera przed nami nowe możliwości. Chciałbym podziękować wszystkim członkom ekipy i aktorom, bez których ten projekt nigdy by nie powstał. Kolejnym ważnym etapem jest zaplanowanie sesji. Nakręcenie tego krótkiego filmu wymagało ponad miesiąca przygotowań i organizacji. Poświęcenie większej ilości czasu na planowanie niż na samo nagrywanie w terenie jest czymś normalnym w tego typu projektach. Zaufaj sobie i swojej umiejętności tworzenia pięknych materiałów.

olivier schmitt sony alpha 6400 olivier checks the external monitor image on his alpha camera mounted on a tripod

Sony α6400 + E PZ 18-105mm f/4 G OSS | 1/500s @ f/4.0, ISO 400

Wyróżnione produkty
ILCE-7SM3
α7S III

ILCE-7SM3

SEL24F14GM
FE 24mm F1.4 GM

SEL24F14GM

SEL1224GM
FE 12–24 mm F2.8 GM

SEL1224GM

SEL1635GM
FE 16-35mm F2.8 GM

SEL1635GM

SEL2470GM
FE 24–70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

SEL70200GM
FE 70–200 mm F2.8 GM OSS

SEL70200GM

Powiązane artykuły