Jak używać słuchawek Bluetooth podczas połączeń wideo z komputera
WAŻNE: Ten artykuł dotyczy tylko określonych produktów. Proszę sprawdzić Obowiązujące produkty na górze tego artykułu.
Aby używać słuchawek podczas połączeń wideo z komputera, musisz wybrać prawidłowe ustawienia opcji Głośnik i Mikrofon. W przeciwnym razie możesz nie słyszeć głosu swoich rozmówców lub oni mogą nie słyszeć Ciebie.
Zanim przejdziemy do ustawień, zapoznajmy z różnymi profilami Bluetooth i ich zastosowaniami.
- Profil A2DP (Advanced Audio Distribution Profile) jest przeznaczony do odtwarzania muzyki.
- Profile HFP (Hands-free Profile) i HSP (Headset Profile) są przeznaczone do połączeń głosowych.
Pewne aplikacje do połączeń wideo uniemożliwiają połączenie, gdy używany jest profil A2DP. Jeżeli zatem chcesz używać słuchawek do połączeń wideo, wybierz profil HFP/HSP.
Krok 1. Nawiąż połączenie Bluetooth między słuchawkami a komputerem
Przełącz słuchawki Bluetooth w tryb parowania, otwórz w komputerze ustawienia Bluetooth i wyszukaj słuchawki.
Sposób parowania zależy od słuchawek. Więcej informacji o parowaniu zawiera artykuł Jak połączyć słuchawki Bluetooth z laptopem / komputerem stacjonarnym.
Krok 2. Wybierz ustawienia głośnika i mikrofonu w aplikacji do połączeń wideo
Jeśli aplikacja wideo nie jest uwzględniona w poniższych instrukcjach, szczegółów szukaj na stronie pomocy aplikacji lub w jej dokumentacji. Nie gwarantuje się działania wszystkich funkcji połączeń wideo we wszystkich aplikacjach.
(Ilustracje i opisy zamieszczone poniżej mają przykładowy charakter i mogą odbiegać od rzeczywistości.)
- Uruchom aplikację do połączeń wideo i wybierz Ustawienia.
- Otwórz ustawienia dźwięku (głośnika i mikrofonu). Sposób wykonywania tej czynności zależy od aplikacji:
- Microsoft® Teams: kliknij swój obraz profilu u góry okna Teams, po czym wybierz opcje
(Ustawienia) →
(Urządzenia).
- Zoom: kliknij ikonę
(Ustawienia) w prawym rogu ekranu głównego Zoom. Jeśli wyświetlony jest ekran Meeting (Spotkanie), kliknij ikonę
(strzałka w górę) z prawej strony ikony
(Wyciszenie), po czym kliknij opcję Audio Settings (Ustawienia dźwięku).
- Skype™: kliknij swój obraz profilu, a następnie wybierz
(Ustawienia) →
(Dźwięk i obraz). Na tym ekranie, pod wpisem Urządzenie domyślne, zobaczysz obecne ustawienia głośnika i mikrofonu.
- Google Meet™: kliknij opcje
(Ustawienia) →
(Dźwięk). Jeśli sprawdzasz ustawienia po rozpoczęciu spotkania, kliknij
(Więcej) →
(Ustawienia) →
(Dźwięk).
- Microsoft® Teams: kliknij swój obraz profilu u góry okna Teams, po czym wybierz opcje
- W grupie ustawień Głośnik wybierz profil, którego chcesz użyć.
Przykładowo, jeśli masz słuchawki WH-1000XM4, wybierz Headset (WH-1000XM4 Hands-Free) (Zestaw słuchawkowy (WH-1000XM4 tryb głośnomówiący)), a nie Headphones (WH-1000XM4 Stereo) (Słuchawki (WH-1000XM4 Stereo)). To drugie ustawienie jest przeznaczone do odtwarzania muzyki.
Oto przykład, jak mogą wyglądać ustawienia w aplikacji Microsoft Teams:- Jeśli na liście jest widoczna tylko nazwa modelu słuchawek, bez sugerowanego zastosowania (Tryb głośnomówiący lub Stereo), wybierz nazwę modelu słuchawek.
- Zawartość menu zależy od aplikacji.
- W grupie ustawień Mikrofon wybierz ten sam profil trybu głośnomówiącego, co w grupie ustawień Głośnik.
- Na ekranie ustawień głośnika i mikrofonu większości aplikacji do połączeń wideo dostępna jest funkcja rozmowy testowej. Użyj funkcji rozmowy testowej do sprawdzenia działania dźwięku w słuchawkach.
Oto przykład, gdzie można znaleźć tę funkcję w aplikacji Microsoft Teams:
-
Na zakończenie upewnij się, że głośnik i mikrofon nie są wyciszone.
-
Jeśli mikrofon słuchawek nadal działa nieprawidłowo, wykonaj poniższe czynności i sprawdź, czy problem został rozwiązany. UWAGA: w miarę możliwości sprawdź, czy problem występuje przy korzystaniu z innych aplikacji lub innego komputera.
- Wyłącz słuchawki, włącz je na nowo i z powrotem podłącz do komputera.
- Uwaga o prawdziwie bezprzewodowych słuchawkach: aby wyłączyć słuchawki, włóż je do etui z funkcją ładowania i zamknij pokrywę. Następnie wyjmij słuchawki z etui z funkcją ładowania.
- Uruchom ponownie komputer.
- Zresetuj słuchawki.
- Przeprowadź inicjalizację słuchawek.
- Wyłącz słuchawki, włącz je na nowo i z powrotem podłącz do komputera.
Teraz wszystko jest gotowe do używania słuchawek podczas spotkań i innych połączeń wideo!
Wskazówki dla użytkowników słuchawek WH-1000XM4
- Kiedy włączona jest funkcja Speak-to-Chat, a w aplikacji do połączeń wideo nie jest wybrane właściwe ustawienie opcji Mikrofon, głos ze słuchawek może być wyciszany w reakcji na Twoją mowę.
- Jeśli w aplikacji do połączeń wideo nie ma ustawienia Mikrofon, wyłącz funkcję Speak-to-Chat w słuchawkach. Aby wyłączyć tę funkcję, przyłóż dwa palce do panelu dotykowego i zaczekaj, aż usłyszysz komunikat głosowy Speak-to-chat deactivated (funkcja Speak-to-chat wyłączona).