Czy telewizor z platformą Android/Google będzie współpracował ze słuchawkami, głośnikami i soundbarami Bluetooth?
WAŻNE: Ten artykuł dotyczy tylko określonych produktów. Proszę sprawdzić Obowiązujące produkty na górze tego artykułu.
Pewne słuchawki bezprzewodowe, głośniki i soundbary można sparować z telewizorem z platformą Android TV / Google TV przez łącze Bluetooth.
Zgodność urządzeń można sprawdzić na kilka sposobów.
Sprawdzenie listy zgodnych modeli
Telewizory z platformą Android TV / Google TV
Sprawdzenie danych technicznych
Informację o tym, czy telewizor oraz słuchawki, głośniki lub soundbar Bluetooth są zgodne z profilem Bluetooth A2DP (Advanced Audio Distribution Profile), znajdziesz w danych technicznych urządzenia na stronie pomocy technicznej dla posiadanego modelu.
Sprawdzenie ustawień telewizora
Sprawdź, w menu ustawień posiadanego telewizora znajduje się opcja [A/V sync] (Synchronizacja A/V).
UWAGA: jeśli można wybrać opcję [A/V sync], telewizor współpracuje ze słuchawkami Bluetooth.
- Naciśnij przycisk HOME na pilocie dostarczonym z telewizorem.
- Wybierz opcję
Ustawienia.
- Ten krok zależy od zawartości menu telewizora. Wykonaj odpowiednie czynności.
- W kategorii TV wybierz opcję Obraz i dźwięk → Wyjście audio.
- W kategorii TV wybierz opcję Dźwięk.
- Sprawdź, czy dostępna jest opcja A/V sync.
UWAGI:
- UWAGA: z telewizorami Sony z platformą Android TV mogą także współpracować inne słuchawki, głośniki i soundbary Bluetooth, które są zgodne z profilem A2DP. Firma Sony nie gwarantuje jednak ich działania.
- W danym momencie z telewizorem mogą być sparowane jedne słuchawki lub jeden soundbar Bluetooth i jedno inne urządzenie Bluetooth, ale nie dwie pary słuchawek lub dwa soundbary Bluetooth.
- W zależności od kombinacji aplikacji używanej w telewizorze i podłączonego urządzenia audio Bluetooth mogą nie działać pewne funkcje wybierane z urządzenia audio Bluetooth. W takich przypadkach do obsługi aplikacji należy użyć pilota od telewizora.
- Do przesyłania danych do odpowiedniego urządzenia audio Bluetooth wykorzystywany jest kodek SBC (Sub-Band Coding). Nie są obsługiwane kodeki LDAC, AAC, aptX, eSBC itp.
- W zależności od kombinacji telewizora i słuchawek podczas rejestracji urządzenia Bluetooth mogą wystąpić trudności z odszukaniem odpowiednich słuchawek.
- Jeśli po odczekaniu około 10 sekund słuchawki nie pojawią się na ekranie telewizora, naciśnij przycisk BACK na pilocie telewizora i spróbuj ponownie wyszukać urządzenie.
Jeśli posiadane modele są zgodne, ale występują problemy z dźwiękiem, proponujemy zapoznanie się z artykułem Rozwiązywanie problemów z łącznością Bluetooth audio w telewizorach z platformą Android TV z lat 2017–2019.