Telewizor BRAVIA automatycznie włącza się lub wyłącza.
Aby rozwiązać ten problem, wykonaj czynności opisane poniżej.
- Może być włączona funkcja Oszczędzanie energii lub Timer wyłączania. Może ona powodować włączanie się lub wyłączanie telewizora o określonych porach albo gdy nikt z niego nie korzysta. Jeśli telewizor włącza się lub wyłącza w regularnych odstępach czasu, np. po upływie 30 minut lub jednej godziny, bardzo możliwe, że włączona jest jedna z tych funkcji.
Aby sprawdzić, czy telewizor jest wyposażony w takie funkcje, jak Stan oczekiwania po okresie bezczynności, Timer włączania czy Wyłącznik czasowy, oraz dowiedzieć się, jak je skonfigurować lub wyłączyć, zapoznaj się z poniższym opisem.
- Upewnij się, że przewód zasilający jest prawidłowo podłączony.
- Jeśli telewizor jest wyposażony w odłączalny przewód zasilający, upewnij się, że pewnie trzyma się on w gnieździe z tyłu telewizora.
- Jeśli telewizor jest wyposażony w zewnętrzny zasilacz, sprawdź również prawidłowość połączenia między zasilaczem a przewodem zasilającym.
- Upewnij się, że przewód zasilający jest prawidłowo włączony do ściennego gniazdka sieci energetycznej.
- Odłącz wszelkie przedłużacze, listwy przeciwprzepięciowe oraz tym podobne urządzenia i podłącz telewizor bezpośrednio do ściennego gniazdka sieci energetycznej, aby przekonać się, czy problemu nie powoduje przypadkiem jedno z tych dodatkowych urządzeń.
- Spróbuj użyć innego ściennego gniazdka sieci energetycznej. Jeśli gniazdko jest wyposażone w wyłącznik zasilania, upewnij się, że zasilanie jest włączone.
- Wyjmij baterie z pilota i sprawdź, czy problem nadal występuje. Przekonasz się dzięki temu, czy uszkodzenie nie dotyczy raczej pilota niż telewizora.
UWAGA:
- jeśli oprócz pilota dostarczonego z telewizorem używasz również pilota uniwersalnego, sprawdź też prawidłowość jego działania.
- Sposobem na weryfikację występowania tego problemu jest także zasłonięcie czujnika zdalnego sterowania na telewizorze. Aby sprawdzić, gdzie znajduje się czujnik zdalnego sterowania, zapoznaj się z instrukcją obsługi. Z tego sposobu sprawdzenia nie można jednak skorzystać, gdy źródłem problemu jest pilot, który do działania nie wykorzystuje podczerwieni, taki jak pilot z panelem dotykowym.
- Odłącz od telewizora wszystkie zewnętrzne urządzenia (przewody USB, LAN, HDMI, antenowy itp.), pozostawiając podłączony wyłącznie przewód zasilający. Następnie sprawdź, czy problemu nie powoduje jedno z urządzeń zewnętrznych. Jeśli sytuacja ulegnie poprawie, podłączaj po kolei urządzenia aż do odszukania tego, które powoduje problem.
- Złącza na telewizorze
- Usuń przewody
- Urządzenia zewnętrzne
- Router
- Urządzenia sieciowe
- Dysk twardy USB
- Karta sieciowa USB bezprzewodowej sieci LAN (UWA-BR100)
- Urządzenie wideo
- Wyposażenie antenowe (satelitarne), takie jak wzmacniacz sygnału
- Upewnij się, że wyłączona jest funkcja Wi-Fi w telewizorze.
- Zresetuj telewizor przez odłączenie zasilania.
- Zaktualizuj oprogramowanie telewizora do najnowszej wersji.
- Przywracanie fabrycznych ustawień telewizora.
Wykonanie powyższych czynności powinno rozwiązać problem.
Jeśli problem nie ustąpi po wykonaniu powyższych czynności, produkt może wymagać naprawy.