Brak synchronizacji obrazu z dźwiękiem
Brak synchronizacji obrazu z dźwiękiem może wynikać z szeregu przyczyn.
- W przypadku oglądania programu telewizyjnego powodem może być sam sygnał telewizyjny lub niewłaściwe podłączenie dekodera telewizji kablowej/satelitarnej (jeśli ma zastosowanie).
- Jeśli podłączony jest odtwarzacz DVD lub Blu-ray, przyczyną może być niedokładne podłączenie przewodu lub problem z płytą.
- Jeśli podłączony jest zestaw kina domowego i do połączenia służy cyfrowy przewód optyczny, może występować opóźnienie dźwięku wymagające ręcznej korekty w zestawie kina domowego. Problem może być nawet spowodowany ustawieniem w telewizorze.
UWAGA: jeśli telewizor jest podłączony do soundbara lub zestawu kina domowego (przewodem HDMI lub optycznym), może wystąpić poniższy problem.
Dźwięk może być opóźniony ze względu na czas potrzebny na jego przetworzenie w soundbarze lub zestawie kina domowego. W takich przypadkach problem nie dotyczy reprodukcji dźwięku przez głośniki telewizora.
Każda z poniższych czynności stanowi potencjalne rozwiązanie problemu i dlatego po wykonaniu każdej z nich należy sprawdzić, czy problem został rozwiązany.
-
Upewnij się, że w telewizorze zainstalowane jest najnowsze oprogramowanie systemowe (oprogramowanie wewnętrzne, firmware).
UWAGI:- Nie wszystkie telewizory umożliwiają aktualizowanie oprogramowania. Aby sprawdzić, czy istnieje możliwość aktualizacji telewizora, należy zapoznać się z jego danymi technicznymi.
- Jeśli telewizor podłączony jest do szybkiego łącza internetowego, aktualizację oprogramowania można pobrać, wybierając odpowiednią opcję z menu telewizora.
-
W przypadku oglądania programu telewizyjnego należy spróbować zmienić kanał, aby sprawdzić, czy problem występuje także na innych kanałach. Jeśli dotyczy on tylko jednego kanału, problem związany jest z tym kanałem.
UWAGA: Jeśli problem występuje tylko na jednym kanale, prosimy o skontaktowanie się z odpowiednią stacją telewizyjną.
-
Upewnij się, że wszystkie przewody są dokładnie podłączone do telewizora i urządzenia źródłowego (dekodera, odtwarzacza DVD, odtwarzacza Blu-ray, zestawu kina domowego lub konsoli do gier).
-
Spróbuj użyć innego źródła wideo, aby sprawdzić, czy problem dotyczy także innych podłączanych urządzeń.
-
Jeśli telewizor ma ustawienie Tryb gry, wypróbuj jedno z poniższych rozwiązań:
- Oglądając telewizję lub odtwarzając płytę DVD lub Blu-ray, zmień ustawienie Tryb gry na Wył.
- Zmień ustawienie Tryb gry na Włącz. podczas gry wideo.
-
Jeśli problem występuje przy korzystaniu z głośników telewizora, zresetuj telewizor przez odłączenie zasilania. W przypadku telewizora z platformą Android TV zapoznaj się z artykułem Jak uruchomić ponownie (zresetować) platformę Android TV?
-
Jeśli do podłączenia zestawu kina domowego używany jest cyfrowy przewód optyczny, ręcznie zmień ustawienie synchronizacji obrazu z dźwiękiem lub ustawienie opóźnienia dźwięku w zestawie kina domowego (jeśli jest dostępne).
UWAGI:- Opóźnienie dźwięku można zazwyczaj regulować w zakresie od 0 ms do około 250 ms.
- Informacji o dostępności ustawienia synchronizacji A/V lub ustawienia opóźnienia dźwięku należy szukać w instrukcji obsługi dostarczonej z produktem.
- Informacji o ustawieniach synchronizacji A/V w zestawach kina domowego innych producentów należy szukać w instrukcji obsługi lub kontaktując się z producentem.
-
Jeśli spełnione są wszystkie poniższe warunki, spróbuj zmienić ustawienia Cyfrowe wyjście audio, A/V Sync i Tryb przejścia.
- Telewizor jest oparty na platformie Android TV.
- Podłączasz produkt audio, taki jak soundbar, amplituner lub zestaw kina domowego, do portu HDMI IN (ARC) lub HDMI IN (eARC/ARC) telewizora.
Zmień ustawienie „Cyfrowe wyjście audio” na „PCM”.
- Naciśnij przycisk HOME na pilocie telewizora.
- Wybierz opcję
Ustawienia.
- Dalsze kroki zależą od opcji w menu telewizora:
- Wybierz opcje Obraz i dźwięk — Wyjście audio — Cyfrowe wyjście audio — PCM.
- Wybierz opcje Ustawienia Bravia — Cyfrowe wyjście audio — PCM.
- Wybierz opcje Dźwięk — Cyfrowe wyjście audio — PCM.
Spróbuj zmienić ustawienie parametru „A/V Sync” na „Automat.” lub „Włącz.”.
UWAGA: nie wszystkie telewizory z platformą Android TV mają ustawienie A/V Sync. Informacji o konkretnym modelu należy szukać w jego instrukcji obsługi. Instrukcje są zamieszczone na stronie pomocy technicznej dla posiadanego modelu.- Naciśnij przycisk HOME na pilocie telewizora.
- Wybierz opcję
Ustawienia.
- Dalsze kroki zależą od opcji w menu telewizora:
- Wybierz opcje Obraz i dźwięk — Wyjście audio — A/V sync — Automat. lub Włącz.
- Wybierz opcje Dźwięk — A/V sync — Automat. lub Włącz.
Zmień ustawienie Tryb przejścia na Automat.
UWAGI:
- Nie wszystkie telewizory z platformą Android TV mają ustawienie Tryb przejścia. Informacji o konkretnym modelu należy szukać w jego instrukcji obsługi. Instrukcje są zamieszczone na stronie pomocy technicznej dla posiadanego modelu.
- Podczas odtwarzania z włączonym Trybem przejścia nie działają dźwięki systemowe, Asystent Google, funkcja TalkBack i Czytnik ekranu.
- Naciśnij przycisk HOME na pilocie telewizora.
- Wybierz opcję
Ustawienia.
- Wybierz opcje Obraz i dźwięk — Wyjście audio — Tryb przejścia — Automat.
Jeśli funkcja TalkBack jest ustawiona na Włącz., zmień jej ustawienie na Wył.
- Naciśnij przycisk HOME na pilocie telewizora.
- Wybierz opcję
Ustawienia.
- Wybierz opcje Ustawienia urządzenia — Ułatwienia dostępu — TalkBack — Wył.
Jeśli problem pozostanie nierozwiązany, urządzenie może wymagać naprawy.