Jak rozwiązać problem z pilotem, który nie działa albo przestaje prawidłowo działać
Wykonaj następujące kroki, aby rozwiązać problem z pilotem, który nie działa albo przestaje prawidłowo działać.
WAŻNE: Jeżeli na którymś etapie rozwiązywania problemu potrzebne są informacje dotyczące konkretnego modelu, zapoznaj się z instrukcją dostarczoną razem z produktem.
UWAGA: Ponieważ każdy z poniższych kroków może pomóc rozwiązać problem, sprawdź działanie pilota po ukończeniu każdego kroku.
- Upewnij się, że urządzenie, które obsługujesz, działa.
- Podłącz je do gniazdka elektrycznego, które na pewno działa.
- Włącz urządzenie przyciskiem zasilania (nie przyciskiem na pilocie).
- Pamiętaj, aby używać pilota w odlgłości 90–300 cm od urządzenia.
UWAGA: Używanie pilota w zbyt bliskiej lub zbyt dalekiej odległości od urządzenia może spowodować, że wiązka podczerwieni nie dosięgnie czujnika podczerwieni w urządzeniu.
- Gdy używasz pilota, kieruj go dokładnie w kierunku czujnika w urządzeniu.
- Jeżeli pilot może obsługiwać różne funkcje (TV, BD, DVD, AUX, STB itp.), upewnij się, że została wybrana właściwa.
UWAGA: Sprawdź w instrukcji obsługi, czy pilot może obsługiwać różne funkcje, a jeżeli tak, jak te funkcje skonfigurować.
- Usuń wszystkie przeszkody, które mogą znajdować się pomiędzy pilotem a urządzeniem. Szklane drzwi albo przedmioty mogą zakłócać sygnał pilota. Otwórz szklane drzwi, aby sprawdzić, czy coś się zmieni.
- Sprawdź, czy na czujnik IR nie pada bezpośrednio światło słoneczne albo jasne światło fluorescencyjne lub halogenowe . Jasne światło padające bezpośrednio na czujnik podczerwieni może zaburzyć odbiór sygnałów z pilota.
- Upewnij się, że pilot wysyła sygnał podczerwieni.
- Wyjmij baterie z pilota, naciśnij każdy przycisk dwa razy, potem z powrotem włóż baterie.
- Włóż nowe baterie alkaliczne.
WAŻNE:
- Nie używaj baterii ładowalnych.
- Sprawdź, czy baterie są odpowiednio włożone, czy symbole + (PLUS) i - (MINUS) znajdują się w odpowiednich miejscach.
- Zresetuj sieć w urządzeniach i elementach, do których używany jest pilot.
UWAGI:
- Większość elementów można zresetować poprzez odłączenie na 1 minutę przewodu zasilania z gniazdka.
- Sprawdź instrukcję obsługi poszczególnych elementów, by dowiedzieć się, jak zresetować sieć.
Jeżeli problem nadal nie został rozwiązany, konieczna może być naprawa.
Jeżeli pilot jest zniszczony i należy go wymienić, odwiedź stronę Produkty, części i & akcesoria w witrynie internetowej.