Identyfikator artykułu : 00130168 / Ostatnia modyfikacja : 23.04.2019Drukowanie

Czy występują jakieś problemy, gdy telewizor jest podłączony do zewnętrznego urządzenia, np. odtwarzacza DVD/BD, twardego dysku, komputera albo pamięci USB? Zobacz, jak rozwiązywać problemy

    Ten artykuł opisuje, jak rozwiązywać problemy dotyczące połączenia oraz zgodności z zewnętrznymi urządzeniami do odtwarzania multimediów/nagrywania (komputer, magnetowid, odtwarzacz/nagrywarka DVD, amplituner/ kino domowe) oraz z zewnętrznymi urządzeniami pamięci masowej (pamięć USB, twardy dysk).

              Uwaga: Nie obejmuje urządzeń typu  Set-Top Box i problemów związanych z Wi-Fi Direct , lub Internetem i ogólnie z sieciami domowymi

    Zapoznaj się z poniższymi krokami, aby znaleźć rozwiązanie problemów z połączeniem.

     

    1. Sprawdź konfigurację i przewody

    2. Rozwiązywanie problemów w konkretnych typach urządzeń

    1. Urządzenie USB (twardy dysk, pamięć USB)

    2. Odtwarzacz & i nagrywarka DVD / Blu-Ray

    3. Komputer osobisty

    4. Zewnętrzny system dźwiękowy

    5. Inne wejścia HDMI

    3. Zaktualizuj i zresetuj swój telewizor i podłączone urządzenie

     

    1. Sprawdź konfigurację i przewody

     

    Sprawdź konfigurację

    • Instalując urządzenia dodatkowe należy pozostawić wolną przestrzeń między urządzeniami a odbiornikiem telewizyjnym.
    • Tylko stosowanie połączeń dających najwyższą jakość gwarantuje, że najlepsze urządzenia będą oferować doznania wizualne i dźwiękowe odpowiadające wysokim oczekiwaniom użytkownika.. Na przykład: odtwarzacz Blu-Ray lub urządzenie typu HD Set Top Box z wejściem HDMI, następnie odtwarzacz DVD z dodatkowym elementem, potem magnetowid z S-video itp.
    • Jakość obrazu w dużej mierze zależy również od jakości użytego przewodu. Im więcej gwiazdek przewód ma w poniższej tabeli, tym lepszej jest jakości.
      porty

    Więcej szczegółów i konkretne przykłady diagramów połączenia można znaleźć w części: Jak podłączyć telewizor do innych urządzeń?  (na dole artykułu)

    Sprawdź przewody

    • 1. Odłącz i ponownie podłącz wszystkie przewody pomiędzy telewizorem i danym urządzeniem/urządzeniami. Sprawdź, czy wszystkie przewody zostały dobrze podłączone.
    • 2. Należy upewnić się, że kable zostały podłączone do złączy wyjściowych (OUT) urządzenia nadającego sygnał oraz złączy wejściowych (IN) urządzenia odbierającego sygnał..
    • 3. Upewnij się, że przewody nie są wadliwe. Możesz to zrobić, używając innego przewodu tego samego rodzaju.
    • 4. Używając przycisku HOME na pilocie, sprawdź, czy zostało wybrane właściwe gniazdo.

     

    2. Rozwiązywanie problemów w konkretnych typach urządzeń

     

     

    1. Urządzenie USB (twardy dysk, pamięć USB)

     

    Problemy z używaniem twardego dysku?

    W poniższym artykule możesz znaleźć rozwiązanie problemów związanych z twardym dyskiem.

    Problemy z twardym dyskiem telewizora (HDD)? Zobacz, jak rozwiązywać problemy

    Problemy z odtworzeniem poszczególnych plików?

    W poniższym artykule możesz znaleźć rozwiązanie problemów związanych z poszczególnymi plikami. 

    Uwaga: Jeżeli edytowałeś jakiś plik, może już nie dać się go odtworzyć, mimo tego, że rozszerzenie pliku zostało podane jako kompatybilne. Pliki mogą być również chronione prawem autorskim.

    Które rodzaje plików są obsługiwane dla odtwarzania sieć domowa [home network] i USB?

    Odtworzenie nie jest możliwe” wiadomość dla JPEG

    * Twój telewizor może obsługiwać wyłącznie formaty JPEG YCbCr 422/420; format JPEG YCbCr 444 nie jest obsługiwany.
    Jeżeli na Twoim komputerze zainstalowano oprogramowanie do zmiany formatu JPEG (444 <--> 422/420), zmień format pliku JPEG na ten obsługiwany przez telewizor. Więcej szczegółów znajdziesz się w instrukcji obsługi aplikacji Edytor zdjęć.

    * Jeżeli plik JPEG został pobrany z Internetu i brakuje części danych pliku, pobierz zdjęcie jeszcze raz, ponieważ niektórych zdjęć nie można wyświetlić, gdy brakuje części danych albo są one uszkodzone.

    * Przetrzymywanie pliku przez długi czas na urządzeniu do przechowywania danych może sprawić, że nie będzie można uzyskać do niego dostępu.

     

    2. Odtwarzacz & i nagrywarka DVD / Blu-Ray

    Poniżej wymieniono niektóre z najczęściej występujących problemów. Kliknij je, aby znaleźć rozwiązanie swojego problemu.

    Brak dźwięku przy podłączeniu odtwarzacza Blu-ray do telewizora albo amplitunera AV poprzez wejście HDMI

    Przy użyciu odtwarzacza Blu-ray ekran telewizora jest całkowicie czarny albo miga

    Jak używać funkcji Bravia Sync / Sterowanie poprzez HDMI
     

    3. Komputer osobisty

    Jak podłączyć komputer do telewizora


    4. Zewnętrzny system dźwiękowy

     

    Zestaw kina domowego

    Jeżeli telewizor jest podłączony do zestawu kina domowego poprzez wejście HDMI i nie ma dźwięku albo dźwięk jest przerywany:

    • Pamiętaj, aby użyć przewodu HDMI® High Speed.
    • Ustawienia głośnika w telewizorze muszą być ustawione na system audio poprzez przycisk menu Sync na pilocie.
            1. W ustawieniach dźwięku ustaw głośniki na system audio.
            2. W ustawieniach dźwięku ustaw wyjście audio na Ustalone.

    Więcej szczegółów możesz znaleźć tutaj: Jak używać funkcji Bravia Sync / Sterowanie poprzez kino domowe

    Stojak monolityczny / listwa głośnikowa

    Aby uzyskać dźwięk poprzez stojak monolityczny / listwę głośnikową, użyj pilota zdalnego sterowania i kliknij przycisk HOME / MENU > Wybierz Opcje > Przewiń w dół i wybierz Głośniki > Wybierz System audio.

    Przy połączeniu poprzez HDMI upewnij się, że stojak jest podłączony do gniazda HDMI w telewizorze, które jest oznaczone jako HDMI ARC (Audio Return Channel).

    Uwaga: Ustawienia tonów dla stojaka dźwiękowego mogą znajdować się w menu telewizora. Dostęp do różnych opcji dźwięków można uzyskać w opcji "Scene Select" poprzez przycisk Options na pilocie telewizora.


    5. Inne wejścia HDMI

    Jeżeli w Twoim telewizorze pojawiają się następujące problemy związane z połączeniami, takie jak HDMI:

    • Brak wykrytych urządzeń
    • Inne problemy związane z HDMI

    Zapoznaj się z artykułem telewizory Sony z systemem Android: " Potencjalne problemy związane z połączeniem HDMI i sposoby ich rozwiązania

    Czy wydaje Ci się, że Twój problem nie został opisany w artykule? Zobacz naszą bazę najczęściej zadawanych pytań, klikając zakładkę Frequently Asked Questions na naszej stronie wsparcia technicznego.

    Twój problem nie został opisany w naszej bazie najczęściej zadawanych pytań albo zaproponowane rozwiązanie nie pomogło? W takim razie może pomóc aktualizacja oprogramowania oraz zresetowanie.

    Jak zaktualizować oprogramowanie

    Oprogramowanie telewizora można zaktualizować bezpośrednio w Internecie. Ewentualnie możesz je zaktualizować przy użyciu pamięci USB poprzez stronę wsparcia technicznego Sony.

    Mój telewizor jest podłączony do Internetu
    Wykonaj aktualizację oprogramowania dla telewizora Sony z systemem Android

    Mój telewizor nie jest podłączony do Internetu
    Zaktualizuj telewizor Sony z systemem Android przy uzyciu dysku flash USB


    Aby uzyskać informacje o aktualizacji podłączonego urządzenia, zapoznaj się z jego instrukcją obsługi.

    Nie udało się rozwiązać problemu? Przywróć ustawienia fabryczne

    OSTRZEŻENIE: Wszystkie ustawienia i preferencje użytkownika zostaną skasowane!


    Aby zresetować telewizor, wykonaj następujące kroki: Jak przywrócić ustawienia fabryczne w telewizorze

    UWAGA: Odkryj Jak przywrócić ustawienia fabryczne w telewizorze Sony z systemem Android

    Aby zresetować podłączone urządzenie,  zapoznaj sie z jego instrukcją obsługi.

    Istnieje wiele różnych powodów, dla których nie można prawidłowo wyświetlać zawartości w sieci domowej*. 
    UWAGA: W modelach telewizorów innych niż Android TV™, sieć domowa jest znana jako DLNA.