Identyfikator artykułu : 00227432 / Ostatnia modyfikacja : 03.01.2024Drukowanie

Aplikacje w telewizorze BRAVIA — instalowanie, rozwiązywanie problemów itp.

    W tym artykule opisano pobieranie aplikacji do telewizora Sony z platformą Android TV lub Google TV oraz postępowanie w przypadku, gdy telewizor Smart TV nie pozwala na instalację nowych aplikacji. Zawiera także informacje o rozwiązywaniu problemów z aplikacjami.

    Jeśli szukasz informacji o określonej aplikacji, odwiedź stronę pomocy technicznej jej twórcy. Aplikacje zewnętrznych producentów są aktualizowane według uznania i harmonogramów ich twórców.

    Stuknij lub kliknij poniżej, aby szybko przejść do odpowiedniej części artykułu:

    1. Jak pobierać aplikacje do telewizora z platformą Android TV lub Google TV? (bezpośrednio poniżej)
    2. Dlaczego mój telewizor nie pozwala wyszukiwać i pobierać dodatkowych aplikacji? Jak sprawdzić, czy telewizor obsługuje jakąś aplikację?
    3. Co zrobić, jeśli nie działa aplikacja w telewizorze z platformą Android TV lub Google TV: problemy z połączeniem lub zawieszona aplikacja
    4. Co zrobić, jeśli nie działa aplikacja w telewizorze Smart TV: problemy z połączeniem lub zawieszona aplikacja

    Jak pobierać aplikacje do telewizora z platformą Android TV lub Google TV?

    Aplikacje możesz pobierać, przechodząc do serwisu Google Play Store w telewizorze z platformą Android TV lub Google TV. Serwis Google Play Store to miejsce, w którym znajdziesz wszystkie aplikacje przeznaczone na telewizory z platformą Android TV lub Google TV.

    Jeśli nie możesz znaleźć aplikacji w serwisie Google Play Store, być może aplikacja ta nie istnieje lub jest obecnie niedostępna w wersji na platformy Android TV i Google TV. W takim przypadku rozwiązaniem może być przesyłanie zawartości.

    Jak pobierać aplikacje do telewizora z platformą Android TV

    Jak pobierać aplikacje do telewizora z platformą Google TV


    Dlaczego mój telewizor nie pozwala wyszukiwać i pobierać dodatkowych aplikacji? Jak sprawdzić, czy telewizor obsługuje jakąś aplikację?

    Pewne aplikacje są fabrycznie zainstalowane w telewizorze, ale w zależności od posiadanego modelu może istnieć możliwość instalacji nowych aplikacji, dostępnych w sklepie Google Play Store.

    Najpierw należy sprawdzić, czy telewizor jest wyposażony w platformę Android TV, Google TV, czy inną. Sposób sprawdzania opisano tutaj.

    Nowe aplikacje można pobierać tylko na telewizory z platformą Android TV i Google TV. Inne telewizory mają fabrycznie zainstalowane aplikacje.


    Twój telewizor Smart TV nie obsługuje nowych aplikacji? Tak uzyskasz nowe aplikacje

    Platformy Google TV i Android TV umożliwiają dostęp do sklepu Google Play Store i pobieranie aplikacji. Inne telewizory Smart TV mają fabrycznie zainstalowane aplikacje i nie pozwalają na pobieranie innych.

    Dlaczego nie można pobierać nowszych aplikacji?

    Wynika to z faktu, że telewizory Smart TV pracują pod kontrolą innego systemu operacyjnego (Linux) i nie łączą się ze światem Androida.

    Starsze telewizory nie obsługują nowszych aplikacji także ze względu na wymagania systemowe i brak wystarczającej mocy obliczeniowej.
    To tak, jak gdyby próbować zainstalować nową aplikację w smartfonie pierwszej generacji. Jej wymagania przekroczą możliwości urządzenia.

    Na szczęście istnieją tanie i łatwe w użyciu rozwiązania umożliwiające używanie nowych aplikacji w starszych telewizorach, które nie pozwalają na instalowanie aplikacji:


    Nie możesz znaleźć aplikacji w sklepie Google Play Store? Nie jest ona (jeszcze) obsługiwana w Twoim miejscu zamieszkania

    Są dwa główne powody, dla których nie można odnaleźć lub użyć aplikacji: dostępność i lokalizacja. „Lokalizacja” może w tym przypadku oznaczać kraj, region, a nawet terytorium.

    1. Usługodawca nie zawsze wprowadza aplikację na dany rynek. Możliwe, że aplikacja na smartfon nie ma (jeszcze) odpowiednika przeznaczonego na platformę Android TV lub Google TV. Firma Google zamieszcza w Internecie listę aplikacji zgodnych z platformą Android TV.
    2. Po drugie, ważna jest także Twoja lokalizacja (kraj, region, terytorium). Pewne aplikacje są dostępne tylko w określonych krajach lub regionach.
      W przypadku wątpliwości najlepszym rozwiązaniem jest kontakt z dostawcą aplikacji i sprawdzenie obsługiwanych krajów na jego stronie internetowej.

    Co zrobić, jeśli nie działa aplikacja w telewizorze z platformą Android TV lub Google TV: połączenie z Internetem, zawieszenie aplikacji lub błędy

    Każda z tych czynności jest potencjalnym rozwiązaniem:

    1. Jeśli uważasz, że aplikacja działa nieprawidłowo, najprostszym rozwiązaniem będzie wymuszenie zatrzymania (zobacz czynności poniżej).
      • Możesz również wejść do menu ustawień aplikacji i wyczyścić dane oraz pamięć podręczną.
      • Możesz również wejść do menu ustawień aplikacji i odinstalować aplikację, a następnie ponownie ją zainstalować

    Jak wymusić zatrzymanie aplikacji w telewizorze z platformą Android TV

    Jak wymusić zatrzymanie aplikacji w telewizorze z platformą Google TV

    1. Jeżeli nie możesz dostać się do ekranu głównego, ekranu aplikacji lub ustawień, naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania na pilocie, po czym wybierz opcję Uruchom ponownie telewizor.
    2. Wyłącz przewód zasilający telewizora z gniazdka sieci energetycznej, odczekaj 30 sekund i włącz go na nowo. Czynność ta jest prostym sposobem na zresetowanie telewizora, gdy coś nie działa.
      Takie wyłączenie telewizora nie powoduje żadnych uszkodzeń ani usunięcia danych z konta Google.
    3. Może się zdarzyć, że serwis lub usługa są czasowo wyłączone.
    4. Przywróć ustawienia fabryczne

    Co zrobić, jeśli nie działa aplikacja w telewizorze Smart TV (telewizory bez platformy Android TV i Google TV)

    1. Wyłącz przewód zasilający telewizora z gniazdka sieci energetycznej, odczekaj 30 sekund i włącz go na nowo.
      Czynność ta jest prostym sposobem na zresetowanie telewizora, gdy coś nie działa. Takie wyłączenie telewizora nie powoduje żadnych uszkodzeń ani usunięcia danych.
    2. Spróbuj użyć funkcji [Odśwież zawartość internetową]
      1. Naciśnij przycisk HOME, a następnie wybierz opcję Ustawienia
      2. Wybierz opcję [Sieć] lub [Konfiguracja sieci]
      3. Wybierz opcję [Odśwież zawartość internetową]

    Przywróć standardowe ustawienia przeglądarki i usuń wszystkie pliki cookie (dotyczy tylko serii W9xxA, W8xxA, W7xxA, W6xxA, X90xxA, X85xxA, X95xxB, X90xxB, X85xxB, W9xxB, W8xxB, W7xxB, W6xxB i W750C)

    Wykonaj inicjalizację ustawień osobistych: (Dotyczy tylko serii WD75, WD6, WE75, WE6, XE70, WF6)

    1. Zapoznaj się z artykułem na temat przywracania ustawień fabrycznych