Identyfikator artykułu : 00116898 / Ostatnia modyfikacja : 18.12.2018

Podczas odtwarzania treści z Internetu (wideo, muzyki, zdjęć) telewizor działa wolno, odtwarzanie jest wstrzymywane, powtarza się wczytywanie lub pojawiają się szumy.

    Problemy te pojawiają się podczas odtwarzania materiałów, jeżeli szybkość Twojego łącza internetowego spada lub jest niewystarczająca. Powolne odtwarzanie może być spowodowane wieloma czynnikami, więc warto sprawdzić, czy nie wystąpił jeden z częstych problemów.

    W takiej sytuacji może pomóc wykonanie tych czynności:

    1. Uruchom ponownie urządzenia sieciowe (router/bezprzewodowy router/modem).
    2. Być może sygnał Wi-Fi między bezprzewodowym routerem i telewizorem lub urządzeniem, z którego odtwarzasz materiały, jest słaby.
      • Spróbuj skorzystać z przewodowego połączenia (Ethernet) LAN i zobacz, czy jakość się poprawi. Jeżeli tak, będzie to oznaczało, że sygnał Wi-Fi dochodzący do telewizora jest zbyt słaby.
      • Odłącz kabel LAN i ustaw telewizor oraz bezprzewodowy router bliżej siebie. Następnie sprawdź, czy jest poprawa.
        UWAGA: Umieszczenie telewizora i routera zbyt blisko siebie także może osłabiać sygnał, dlatego minimalna odległość między urządzeniami powinna wynosić 1 m.
      • Ponadto inne urządzenia bezprzewodowe mogą powodować zakłócenia. Wyłącz te urządzenia lub przenieś je dalej od telewizora i bezprzewodowego routera.

        Jeżeli wciąż nie zauważysz poprawy, połącz bezprzewodowy router i telewizor kablem LAN.
    3. Urządzenia bezprzewodowe inne niż telewizor mogą korzystać z Internetu w tym samym czasie, wykorzystując część przepustowości łącza.
      Może to powodować spowolnienie komunikacji sieciowej w telewizorze. Sprawdź, czy wyłączenie dostępu do Internetu w innych urządzeniach przyniesie poprawę.
    4. Problemem może też być zbyt duża liczba osób chcących obejrzeć ten sam materiał w tym samym czasie.
      • Spróbuj wyświetlić inne materiały z Internetu. Jeżeli możesz je oglądać bez problemu, spróbuj później wyświetlić żądane treści.
      • Jeżeli wczytywanie innych treści z Internetu także trwa zbyt długo, może to oznaczać duży ruch u dostawcy usług internetowych. Spróbuj ponownie, kiedy ruch będzie trochę mniejszy.
    5. Być możejakość oryginalnego filmu w Internecie jest słaba.
      Jakość filmu może zależeć od rozdzielczości, przepływności itd. Materiały o niskiej rozdzielczości nie będą wyglądały dobrze.