Identyfikator artykułu : 00227432 / Ostatnia modyfikacja : 27.06.2019

Aplikacje BRAVIA TV

    Czy można pobierać aplikacje?
    Dlaczego nie mam w telewizorze tych samych aplikacji co w smartfonie?
    Moje aplikacje zniknęły lub nie mogę połączyć się z serwisem
    Nadal są problemy. Co jeszcze mogę zrobić?

     

    Telewizor zapewnia dostęp do wielu funkcji i serwisów za pośrednictwem aplikacji (zwanych też apkami). 

    Wiele firm tworzy aplikacje na telewizory. Służą one do grania, oglądania filmów, przeglądania wiadomości, używania serwisów społecznościowych itp. 


    Czy można pobierać aplikacje?

    Pewne aplikacje są fabrycznie zainstalowane w telewizorze, ale w zależności od posiadanego modelu może istnieć możliwość instalacji nowych aplikacji, dostępnych w sklepie Google Play.

    Najpierw należy sprawdzić, czy telewizor jest wyposażony w platformę Android TV, czy nie. Sposób sprawdzania opisano tutaj. Nowe aplikacje można pobierać tylko na telewizory z platformą Android TV. Inne telewizory mają fabrycznie zainstalowane aplikacje lub aplikacje dodane/usunięte z systemu na serwerze.  


    Dlaczego nie mam w telewizorze tych samych aplikacji co w smartfonie?

    Pomimo wielu podobieństw system operacyjny Android na wiele urządzeń mobilnych (takich jak smartfony i tablety) i platforma Android TV różnią się.

    W konsekwencji nie możemy zagwarantować, że aplikacje na urządzenie mobilne będą zgodne z platformą Android TV i na odwrót. Z tego względu sklep Google Play umożliwi wyszukiwanie z telewizora z platformą Android TV tylko aplikacji zgodnych z platformą Android TV.

    Jeśli jednak chcesz użyć pewnych funkcji i serwisów, które nie są dostępne w telewizorze, ale masz je na smartfonie, wypróbuj rozwiązania z tego artykułu: jak odtwarzać materiały z urządzenia mobilnego na telewizorze.


    Moje aplikacje zniknęły lub nie mogę połączyć się z serwisem

    Nie ma powodów do niepokoju. W zależności od sytuacji należy wypróbować poniższe działania:

     

    Serwis mógł zostać wycofany

    Zdarza się, że aplikacje są usuwane z systemu. Jeśli brakuje jakiejś aplikacji, należy wyświetlić witrynę pomocy technicznej Sony lub witrynę autora aplikacji i sprawdzić, czy został opublikowany jakiś komunikat.

     

    Serwis może tymczasowo nie działać

    Jeśli aplikacja jest niedostępna, nie uruchamia się lub przestaje działać, polecamy poniższe rozwiązania.

    (UWAGA: Po wykonaniu każdej czynności należy sprawdzić, czy problem został rozwiązany.)

    Telewizory z platformą Android TV:

    1. Sprawdź połączenie z Internetem
      WSKAZÓWKA: Sprawdź, czy jest nastawiona właściwa data i godzina
    2. Wejdź na naszą witrynę pomocy technicznej lub witrynę autora aplikacji i sprawdź, czy został opublikowany jakiś komunikat. Oto łącze do najpopularniejszych serwisów.
      WSKAZÓWKA: Jeśli pojawia się kod błędu sieci, zapoznaj się z tym artykułem, którego sekcja Sieć/Internet zawiera najczęściej występujące kody błędu i rozwiązania.
    3. Wykonaj resetowanie przez odłączenie zasilania: Wyłącz przewód zasilający telewizora z gniazdka sieci energetycznej, odczekaj 2 minuty i podłącz go na nowo.
    4. Skasuj dane aplikacji
      1. Wybierz kolejno opcje [HOME] > [Ustawienia] > [Aplikacje].
      2. Przewijając zawartość listy, odszukaj żądaną aplikację.
      3. Wybierz kolejno opcje [Wyczyść dane] > [OK] 1.
    5. Wykonaj aktualizację oprogramowania telewizora.
    6. Odinstaluj i ponownie zainstaluj aplikację.
    7. Przywróć ustawienia fabryczne 2.

     

    Pamiętaj, że...

    • Wyczyszczenie danych aplikacji spowoduje trwałe usunięcie wszystkich plików, ustawień, kont, baz danych itp. 
    • Przywrócenie ustawień fabrycznych powoduje usunięcie z telewizora z platformą Android TV wszystkich danych i ustawień (informacji o ustawieniach sieci Wi-Fi i przewodowej, danych logowania do konta Google i innych kont, aplikacji Google Play oraz innych zainstalowanych aplikacji itd.). Telewizor zostanie przywrócony do stanu z chwili zakupu.

     

    Telewizory bez platformy Android TV

    1. Sprawdź połączenie z Internetem. 
    2. Wejdź na naszą witrynę pomocy technicznej lub witrynę autora aplikacji i sprawdź, czy został opublikowany jakiś komunikat. Oto łącze do najpopularniejszych serwisów.
      WSKAZÓWKA: Jeśli pojawia się kod błędu sieci, zapoznaj się z tym artykułem, który zawiera najczęściej występujące kody błędu i rozwiązania. 
    3. Spróbuj użyć funkcji [Odśwież zawartość internetową].
      1. Naciśnij przycisk HOME, a następnie wybierz opcję Ustawienia.
      2. Wybierz opcję [Sieć] lub [Konfiguracja sieci]. 
      3. Wybierz opcję [Odśwież zawartość internetową].
    4. Wykonaj resetowanie przez odłączenie zasilania: Wyłącz przewód zasilający telewizora z gniazdka sieci energetycznej, odczekaj 60 sekund i podłącz go na nowo.
    5. Przywróć standardowe ustawienia przeglądarki i usuń wszystkie pliki cookie 
      (Dotyczy tylko serii W9xxA, W8xxA, W7xxA, W6xxA, X90xxA, X85xxA, X95xxB, X90xxB, X85xxB, W9xxB, W8xxB, W7xxB, W6xxB i W750C) 3
      1. Uruchom przeglądarkę z menu [Aplikacje].
      2. Wybierz [Opcje].
      3. Wybierz opcję [Ustawienia przeglądarki].
      4. Wybierz opcję [Usuń pliki cookie].
    6. Wykonaj inicjalizację ustawień osobistych:
      (Dotyczy tylko serii WD75, WD6, WE75, WE6, XE70, WF6) 4
      1. Wybierz kolejno opcje [HOME] > [Ustawienia].
      2. Wybierz opcję [Pomoc techniczna].
      3. Wybierz opcję [Inicjalizuj informacje osobiste].
      4. Wybierz opcję [OK].
    7. Wykonaj aktualizację oprogramowania telewizora.
    8. Przywróć ustawienia fabryczne 5.


    Pamiętaj, że...

    3, 4 Nie wiesz, z jakiej serii jest Twój telewizor? Oto kilka przykładów:

    • KDL-46W905A
    • KD-85X9505B
    • KDL-40W705C
    • KDL-49WD755
    • KD-49XE7003
    • KDL-43WF665

    5 Należy pamiętać, że przywrócenie ustawień fabrycznych powoduje skasowanie ustawień kalibracji obrazu telewizora.

     

    Aplikacja może wymagać aktualizacji

    Pewne aplikacje są aktualizowane przez ich autora i mogą przestać współpracować z telewizorem, chyba że zostaną zaktualizowane (poprzez sklep Google Play), zainstalowane zostanie najnowsze wewnętrzne oprogramowanie telewizora lub jedno i drugie. 

    Telewizory z platformą Android TV:

    Aktualizacja aplikacji / wewnętrznego oprogramowania wymaga wykonania dwóch czynności:

    1. Upewnij się, że opcja [Automatycznie aktualizuj aplikacje] w sklepie Google Play jest ustawiona na [Wł.]
      • a. Przejdź do sklepu Google Play.
      • b. Wybierz opcję [Ustawienia].
      • c. Wybierz opcję [Automatycznie aktualizuj aplikacje].
      • d. Wybierz opcję [Zawsze automatycznie aktualizuj aplikacje].
    2. Wykonaj aktualizację oprogramowania telewizora.

    Telewizory bez platformy Android TV

    Inne telewizory mają fabrycznie zainstalowane aplikacje lub aplikacje dodane/usunięte z systemu na serwerze. W przypadku najnowszych aplikacji, proszę wykonać aktualizację oprogramowania TV.

    UWAGA: Aplikacje zewnętrznych producentów są aktualizowane według uznania i harmonogramów ich autora. 

     

    Nadal są problemy. Co jeszcze mogę zrobić?

    Jeśli w dalszym ciągu występują problemy z aplikacjami, zalecamy zapoznanie się z najczęstszymi pytaniami. Przejdź na stronę z opisem produktu w naszej witrynie pomocy technicznej i wpisz swoje zapytanie na pasku wyszukiwania. Możesz też pobrać na smartfon aplikację Support by Sony, aby błyskawicznie otrzymywać powiadomienia. Informacje o rozwiązywaniu problemów zawiera ponadto system Pomocy BRAVIA, pojawiający się po naciśnięciu przycisku HELP na pilocie. 

    UWAGA: Pomoc BRAVIA jest dostępna tylko w telewizorach z platformą Android TV