Nie można podłączyć telewizora z platformą Android TV do Internetu: jak wykonać diagnostykę sieci
WAŻNE: Ta odpowiedź dotyczy telewizorów z platformą Android TV. W przypadku telewizorów bez platformy Android TV należy zapoznać się z artykułem Nie mozna podlaczyc telewizora (bez platformy Android TV) do Internetu: jak wykonac diagnostyke sieci
Spis treści
Pamiętaj, że...
Wykonywanie diagnostyki sieci
Rozwiązania zależne od wyniku diagnostyki sieci
Pamiętaj, że...
- Połączenie telefoniczne z Internetem nie jest obsługiwane.
- Połączenie za pośrednictwem serwera proxy nie jest obsługiwane.
- Sieci, które wymagają zalogowania się w celu uwierzytelnienia, takie jak wirtualna sieć prywatna (VPN) lub połączenie PPPoE, nie są obsługiwane.
- W razie potrzeby wyłączenia zapory routera należy skontaktować się z jego producentem.
- Jeśli na ikonie sieci na głównym ekranie telewizora z platformą Android TV pojawia się wykrzyknik (!), zapoznaj się z poniższym artykułem. Przerwy w sygnale Wi-Fi lub nieregularne zrywanie polaczenia. (Telewizor z platforma Android TV)
Wykonywanie diagnostyki sieci
UWAGA: Jeśli telewizor jest podłączony przez Wi-Fi, upewnij się, że opcja Wbudowane Wi-Fi jest ustawiona na Włącz.
- Naciśnij przycisk Home (głównego menu) na pilocie.
- Wybierz opcję Ustawienia.
- Wybierz opcję Sieć w kategorii Sieć i akcesoria.
- Wybierz opcję Ustawienia zaawansowane.
- Wybierz opcję Wbudowane Wi-Fi i zmień jej ustawienie na Włącz.
Aby przeprowadzić diagnostykę sieci, wykonaj poniższą procedurę.
- Zawartość menu zależy od modelu.
- Zamieszczone poniżej przykłady pochodzą z modeli z platformą Android TV z 2017 r.
- Naciśnij przycisk HOME na pilocie.
- Wybierz opcję Ustawienia.
- Wybierz opcję Sieć w kategorii Sieć i akcesoria.
- Wybierz opcję Ustawienia zaawansowane.
- Wybierz opcję Stan sieci.
- Wybierz opcję Sprawdź połączenie.
- Z ekranu Czy chcesz sprawdzić połączenie? wybierz opcję TAK.
- Rozpocznie się diagnostyka połączenia. Po chwili pojawią się wyniki łączenia.
O stanie połączenia z siecią informują trzy elementy wyświetlane w wynikach łączenia. Wybierz odpowiednie rozwiązanie z poniższej tabeli.
Poniżej zamieszczono przykładowe ekrany przedstawiające wyniki łączenia.
[A]: Jeśli w wynikach łączenia pojawia się [IPv4: xxxxx][IPv6: xxxxx]
-
- Przypadek 1: Jeśli użytkownik nie zmieni ustawień na powodujące wybór [IPv6], telewizor automatycznie łączy się przez [IPv4]. W takim przypadku należy sprawdzić wyniki dla [IPv4: xxxxx].
Urz. bezprzewodowe w TV: znal.
Dostęp lokalny: OK
Dostęp do Internetu: OK
-
- Przypadek 2: Jeśli wybrane są ustawienia, które powodują użycie [IPv6], należy sprawdzić wyniki dla [IPv6: xxxxx].
Urz. bezprzewodowe w TV: znal.
Dostęp lokalny: OK
Dostęp do Internetu: OK
-
- Przypadek 3: Jeśli wybrane jest ustawienie [IPv6] i dla [IPv6] pojawia się wskazanie [Niepowodzenie], należy zmienić ustawienie na [IPv4] i sprawdzić, czy możliwe jest nawiązanie połączenia. Informacje o ustawieniach zawiera artykuł Brak połączenia z Internetem, gdy aktywny jest protokół IPv6.
UWAGA: W przypadku korzystania z konwertera bezprzewodowej sieci LAN (urządzenia podłączanego do telewizora przewodem LAN) należy zapoznać się z wynikami dla połączenia przewodowego w poniższej tabeli.
Rozwiązania zależne od wyniku diagnostyki sieci
Wybierz rozwiązania odpowiednio do wyniku diagnostyki sieci.
- Przykład:
Rozwiązaniem, które odpowiada sytuacji [A], Przypadek 1 w powyższych przykładach wyników połączeń jest Rozwiązanie 4. Dla sytuacji [B] (znal./OK/Niepowodzenie) należy wybrać Rozwiązanie 3.
Wyniki łączenia
Urz. bezprzewodowe w TV Niepowodzenie znal.
(lub OK)znal.
(lub OK)znal.
(lub OK)Połączenie kablowe Dostęp lokalny Niepowodzenie Niepowodzenie OK OK Dostęp do Internetu Niepowodzenie Niepowodzenie Niepowodzenie OK Rozwiązanie Łączność bezprzewodowa Rozwiązanie 1 Rozwiązanie 2 Rozwiązanie 3 Rozwiązanie 4 Połączenie kablowe Rozwiązanie 5 Rozwiązanie 6 Rozwiązanie 7 Rozwiązanie 8