Identyfikator artykułu : 00228286 / Ostatnia modyfikacja : 14.08.2019

Problem z pilotem? Oto pięć najczęstszych przyczyn i sposoby radzenia sobie z nimi

    Piloty: proste urządzenia mające tak wielką władzę nad telewizorem. Pilot jest podstawowym narzędziem do obsługi telewizora, warto więc zadbać o jego właściwe działanie. Oto nasz 5-punktowy przewodnik po problemach i sposobach ich rozwiązywania.

    1. Uszkodzenie fizyczne
    2. Spowolnione reakcje
    3. Niedziałająca funkcja głosu
    4. Niedziałające przyciski
    5. Inne problemy


    Ale zanim zaczniemy... Polecamy następujące, proste rozwiązanie

    Przed wypróbowaniem rozwiązań z tego poradnika zalecamy wyjęcie baterii z pilota na mniej więcej 1 minutę. Następnie należy z powrotem włożyć baterie, zwracając uwagę na odpowiednie ułożenie biegunów (-/+).

    Jeśli nie rozwiąże to problemu, proponujemy wybór odpowiedniego rozwiązania na podstawie objawów ze spisu treści. 

     


     

    1. Uszkodzenie fizyczne

      Ktoś niechcący usiadł na pilocie lub zrzucił go na podłogę? W przypadku widocznych uszkodzeń lub jeśli pilot nie działa, zalecamy zakup zamiennika u naszego rekomendowanego dostawcy części zamiennych, firmy EET Europarts Ltd.

     


    1. Spowolnione reakcje

      Jeśli telewizor reaguje z opóźnieniem albo wcale, proponujemy wypróbowanie tych kilku prostych rozwiązań:

    a. Usuń wszelkie przeszkody, które zasłaniają odbiornik podczerwieni na telewizorze
    b. Zmniejsz odległość między pilotem a telewizorem
    c. Wyjmij baterie, odczekaj minutę, włóż baterie z odpowiednio ułożonymi biegunami (-/+)
    d. Sprawdź, czy baterie nie wymagają wymiany
    e. Wykonaj resetowanie przez odłączenie zasilania: Wyłącz przewód zasilający telewizora z gniazdka sieci energetycznej, odczekaj 60 sekund (lub 2 minuty w przypadku telewizora z platformą Android TV) i podłącz go na nowo.
    f. Wykonaj aktualizację oprogramowania telewizora
    g. Przywróć ustawienia fabryczne*

    Uwagi: 

    • Szybkość reakcji telewizora i pilota poprawia się z każdą aktualizacją wewnętrznego oprogramowania. W przypadku wrażenia, że objaw nie ustąpił, należy zaczekać na kolejną aktualizację wewnętrznego oprogramowania.
    • * UWAGA:
      • Telewizory z platformą Android TV: Przywrócenie ustawień fabrycznych powoduje usunięcie z telewizora wszystkich danych i ustawień (informacji o ustawieniach sieci Wi-Fi i przewodowej, danych logowania do konta Google i innych kont, aplikacji Google Play oraz innych zainstalowanych aplikacji itd.). Telewizor zostanie przywrócony do stanu z chwili zakupu.
      • Telewizory bez platformy Android TV: Ta procedura powoduje skasowanie ustawień kalibracji obrazu telewizora.

    Aby sprawdzić, czy posiadany model ma platformę Android, kliknij tutaj.


    3. Niedziałająca funkcja głosu

    W przypadku problemów z wyszukiwaniem głosowym lub komendami głosowymi trzeba zastosować nieznacznie różniące się rozwiązania, zależne od modelu.

    Po wykonaniu każdej czynności należy sprawdzić, czy problem został rozwiązany:

    a. Czy przy naciskaniu przycisku MIC świeci bursztynowa kontrolka? 

    i. [Tak] przejdź do czynności [e]. 
    ii. [Nie] 

    b. Wyjmij baterie, odczekaj minutę, włóż baterie z odpowiednio ułożonymi biegunami (-/+)
    c. Sprawdź, czy baterie nie wymagają wymiany
    d. Ponownie sprawdź kontrolkę z czynności [a.]
    e. Spróbuj ponownie sparować pilot przez łącze Bluetooth

    i. Pilot z panelem dotykowym
    ii. Pilot na podczerwień z funkcją komend głosowych 

    f. Wykonaj resetowanie przez odłączenie zasilania: Wyłącz przewód zasilający telewizora z gniazdka sieci energetycznej, odczekaj 60 sekund (lub 2 minuty w przypadku telewizora z platformą Android TV) i podłącz go na nowo. W przypadku telewizora z platformą Android TV resetowanie można też wykonać, naciskając na pięć sekund przycisk zasilania na pilocie
    g. Wykonaj aktualizację oprogramowania telewizora
    h. Przywróć ustawienia fabryczne*

    • * UWAGA:
      • Telewizory z platformą Android TV: Przywrócenie ustawień fabrycznych powoduje usunięcie z telewizora wszystkich danych i ustawień (informacji o ustawieniach sieci Wi-Fi i przewodowej, danych logowania do konta Google i innych kont, aplikacji Google Play oraz innych zainstalowanych aplikacji itd.). Telewizor zostanie przywrócony do stanu z chwili zakupu.
      • Telewizory bez platformy Android TV: Ta procedura powoduje skasowanie ustawień kalibracji obrazu telewizora.

    Aby sprawdzić, czy posiadany model ma platformę Android, kliknij tutaj.


     

    4. Niedziałające przyciski

    Oto sprytny sposób. Aby sprawdzić działanie nadajnika podczerwieni, można posłużyć się aparatem w smartfonie.

    i. Włącz aparat w smartfonie
    ii. Następnie skieruj pilot w stronę aparatu i naciśnij dowolny przycisk
    iii. Jeśli na obrazie widać promień, pilot działa! 
    Skieruj pilot w stronę aparatu i naciśnij dowolny przycisk.
     

    Należy wtedy wykonać dwie proste czynności:

    I. Usuń wszelkie przeszkody, które zasłaniają odbiornik podczerwieni na telewizorze
    II. Zmniejsz odległość między pilotem a telewizorem


    Jeśli natomiast nic nie widać, proponujemy poniższe rozwiązania. Po wypróbowaniu każdego z nich należy sprawdzić, czy problem został rozwiązany:

    a. Wyjmij baterie, odczekaj minutę, włóż baterie z odpowiednio ułożonymi biegunami (-/+)
    b. Sprawdź, czy baterie nie wymagają wymiany
    c. Wykonaj resetowanie przez odłączenie zasilania: Wyłącz przewód zasilający telewizora z gniazdka sieci energetycznej, odczekaj 60 sekund (lub 2 minuty w przypadku telewizora z platformą Android TV) i podłącz go na nowo. W przypadku telewizora z platformą Android TV resetowanie można też wykonać, naciskając na pięć sekund przycisk zasilania na pilocie
    d. Wykonaj aktualizację oprogramowania telewizora
    e. Przywróć ustawienia fabryczne*

    • *UWAGA:
      • Telewizory z platformą Android TV: Przywrócenie ustawień fabrycznych powoduje usunięcie z telewizora wszystkich danych i ustawień (informacji o ustawieniach sieci Wi-Fi i przewodowej, danych logowania do konta Google i innych kont, aplikacji Google Play oraz innych zainstalowanych aplikacji itd.). Telewizor zostanie przywrócony do stanu z chwili zakupu.
      • Telewizory bez platformy Android TV: Ta procedura powoduje skasowanie ustawień kalibracji obrazu telewizora.

    Aby sprawdzić, czy posiadany model ma platformę Android, kliknij tutaj.


    5. Inne problemy

    Czy wydaje się, że nic nie działa? Mamy bazę wiedzy pełną użytecznych porad i wskazówek. Z pewnością zawiera ona odpowiednie rozwiązanie, nawet jeśli problem występuje bardzo rzadko. Prosimy o przejście do naszej witryny pomocy technicznej, wybranie strony dotyczącej posiadanego telewizora i wpisanie problemów lub słów kluczowych na pasku wyszukiwania.