Problems using your TV Hard Disk Drive (HDD)? Zobacz, jak rozwiązać problem
Problemy z dyskiem twardym podłączonym przez łącze USB mogą wynikać z różnych przyczyn. Poniżej przedstawiono najważniejsze. Prosimy o zapoznanie się z nimi w kolejności, w jakiej są zamieszczone.
WAŻNE: W zależności od posiadanego modelu telewizora niektóre szczegóły mogą być inne. Z tego względu zdecydowanie zalecanym rozwiązaniem jest zapoznanie się z przewodnikiem pomocniczym w witrynie pomocy technicznej firmy Sony. W Przewodniku pomocniczym kliknij Korzystanie z innych urządzeń > Urządzenie USB do nagrywania i odszukaj odpowiednie informacje.
Czy posiadany telewizor umożliwia nagrywanie na dysk twardy?
Nie wszystkie telewizory Sony umożliwiają nagrywanie na dysk twardy. Aby sprawdzić zgodność z dyskiem twardym, na stronie pomocy technicznej Sony należy kliknąć Pełne dane techniczne > Nagrywanie na dysk twardy USB > „TAK” (w tym przypadku dysk twardy jest obsługiwany).
Czy dysk twardy jest prawidłowo podłączony i włączony?
Sprawdź, czy dysk twardy jest prawidłowo podłączony i włączony.
Uwaga: Connecting the hard disk drive via a USB hub is not supported. Instead, connect it directly to the TV.
Czy dysk jest zarejestrowany?
1. Podłącz dysk twardy do telewizora.
2. Naciśnij przycisk HOME i wybierz kolejno opcje Ustawienia systemowe* > Konfiguracja urządzenia do nagrywania > Rejestrowanie dysku HDD.
3. Zarejestruj dysk twardy, wykonując instrukcje wyświetlane na ekranie.
*W systemie Android Oreo (OSV-O) ikona ustawień znajduje się w prawym górnym rogu.
Pamiętaj o następujących wymaganiach
- Dyski twarde muszą być sformatowane w systemie plików FAT12/16/32 lub exFAT (nie NTFS!). Można to sprawdzić przy użyciu funkcji „Test sprawności HDD”.
- Obsługiwane są dyski twarde USB o pojemności od co najmniej 32 GB do maksymalnie 2 TB.
- Jeśli telewizor jest wyposażony w dwa porty USB, dysk twardy należy podłączyć do portu oznaczonego HDD REC.
- Wszystkie dane przechowywane na dysku twardym zostaną skasowane podczas formatowania wykonywanego w procesie rejestracji. Po rejestracji w telewizorze dysk nie będzie współpracować z komputerem. Aby umożliwić użycie dysku z komputerem, należy go sformatować przy użyciu komputera. (Uwaga: spowoduje to skasowanie wszystkich danych znajdujących się na dysku).
- Zarejestrować można maksymalnie 8 dysków twardych.
- Aby wyrejestrować dysk twardy, naciśnij przycisk HOME i wybierz kolejno opcje Ustawienia systemowe > Konfiguracja urządzenia do nagrywania > Wyrejestrowanie dysku HDD > urządzenie, które chcesz wyrejestrować. Po wyrejestrowaniu niemożliwe staje się odtwarzanie nagranych danych.
- Odtwarzanie nagrań z dysku twardego jest możliwe tylko na telewizorze, w którym dysk ten został zarejestrowany.
- W telewizorze może nie być ustawiona data i godzina lub ustawienia te są nieprawidłowe. Nastawianie w telewizorze prawidłowej daty i godziny opisano w poniższym artykule.
Czy datę i godzinę w telewizorze Sony z platformą Android TV ustawia się automatycznie, czy ręcznie?
Problemy z odtwarzaniem
- Sprawdź ilość wolnego miejsca na dysku twardym. Jeśli pozostało mało miejsca, skasuj niepotrzebne materiały.
- Nie można nagrywać następujących programów: programów chronionych przed kopiowaniem, programów analogowych, radia, programów zewnętrznych wejść (w tym z podłączonego dekodera / przystawki STB), materiałów wideo o dużym paśmie, sygnałów szyfrowanych.
- Nagrywanie z użyciem programatora czasowego może być niemożliwe, jeśli zmieni się godzina emisji programu.
- Nagrania nie można dokonać, jeśli na dysku twardym nagranych jest ponad 1000 programów lub jeśli dysk jest pełny.
- Odtwarzanie plików o objętości 4 GB lub większej możliwe jest tylko z urządzeń USB sformatowanych w systemie exFAT.