Podczas konfiguracji sieci lub przy próbie dostępu do materiału z Internetu występuje błąd 1107, 2123, 3218 lub 7003
Przyczyna błędów 1107, 2123, 3218, 5010 i 7003
Te kody błędów są wyświetlane w wymienionych poniżej przypadkach.
- Połączenie z Internetem jest przerwane lub niestabilne.
- Zmniejszyła się szybkość łącza (szczególnie przy połączeniu z siecią bezprzewodową)
Kody te mogą też pojawiać się z innych przyczyn, mających charakter przejściowy, takich jak kolizje na łączach. Zdarza się, że po pewnym czasie problem znika samorzutnie, bez podejmowania żadnych działań. W takich przypadkach wskazanie przyczyny bywa niemożliwe.
- Upewnij się, że telewizor jest prawidłowo połączony z Internetem.
W przypadku modelu z platformą Android TV należy wykonać następujące czynności:
- Naciśnij przycisk HOME.
- Wybierz opcję Pomoc.
- Wybierz opcję Objawy dotyczące połączenia internetowego.
W przypadku modeli wyprodukowanych przed 2015 r. należy wykonać następujące czynności:
- Naciśnij przycisk HOME.
- Wybierz opcję Pomoc.
- Wybierz opcję Customer Support (Pomoc techniczna).
- Wybierz opcję Objawy dotyczące połączenia internetowego.
Jeśli obok którejkolwiek z przeprowadzonych kontroli pojawia się stan Failed (Niepowodzenie):
Telewizor nie jest połączony z Internetem. Sprawdź ustawienie połączenia sieciowego: Nie można podłączyć telewizora BRAVIA do Internetu.
Jeśli wyniki całej diagnostyki są pozytywne:
Jeśli nadal pojawia się komunikat o błędzie, mógł wystąpić jakiś specyficzny problem.
Jeżeli problem jest znany, w jego usunięciu może pomóc aktualizacja oprogramowania. Wykonaj aktualizację oprogramowania:
Jak wykonać aktualizację oprogramowania.
Jeżeli nie przyniesie to poprawy, należy wypróbować następujące rozwiązanie:
- Wyłącz telewizor.
- Odłącz wtyczkę przewodu zasilającego telewizora.
- Odłącz wtyczki przewodów zasilających routera i modemu.
- Po 2 minutach podłącz wtyczki przewodów zasilających routera i modemu.
- Podłącz wtyczkę przewodu zasilającego telewizora.
- Włącz telewizor.
- Po upływie 5 minut kilkakrotnie użyj funkcji Odśwież zawartość internetową.
UWAGA: Funkcja Odśwież zawartość internetową jest dostępna w telewizorach wyprodukowanych w roku 2014 i w latach wcześniejszych. Nie występuje ona w telewizorach z platformą Android TV.
2. Zweryfikuj poniższe ustawienia i środowisko pracy.
UWAGA: Problem może nie być związany z telewizorem, tylko ze środowiskiem sieciowym. W takim przypadku należy w razie potrzeby skontaktować się z innymi firmami.
- Przywróć ustawienia fabryczne telewizora:
Jak przywrócić ustawienia fabryczne telewizora.
Jak przywrócić fabryczne ustawienia telewizora Sony z platformą Android TV? - Usuń powielające się routery
Router przydziela adres IP urządzeniu podłączanemu do Internetu. Jeśli są zainstalowane dwa routery, przyczyną tych kodów błędów mogą być powielone adresy IP. Skontaktuj się z producentem routera, wyłącz funkcję trasowania w jednym z routerów lub odinstaluj jeden router i sprawdź, czy sytuacja ulegnie poprawie. - Sprawdź szybkość łącza sieciowego
Istnieje wiele czynników, które mogą spowalniać łącze sieciowe. Zweryfikuj opisane poniżej przypadki, uwzględniając pokazane prawdopodobieństwo ich wystąpienia.
[1]: Telewizor
[2]: Inne urządzenie
[3]: Router
[4]: Modem
[5]: Dostawca Internetu (ISP)
[6]: Dostawca aplikacji
- Między telewizorem a routerem
Prawdopodobieństwo wystąpienia
Nawet jeśli telewizor jest połączony z Internetem, ale przez bardzo wolne łącze, pojawi się komunikat o błędzie. Ryzyko zmniejszenia prędkości łącza występuje zwłaszcza przy łączności bezprzewodowej, której działanie w dużej mierze zależy od odległości między routerem a telewizorem oraz od zakłóceń radiowych. W celu ustalenia przyczyny tymczasowo wykonaj opisane poniżej czynności.
W przypadku korzystania z sieci bezprzewodowej:- Połącz telewizor z routerem za pomocą łącza przewodowego.
- Wyłącz pozostałe urządzenia bezprzewodowe.
- Użyj przewodu spełniającego wymogi dla kategorii łączności 5 lub wyższej.
Jeżeli wykonanie powyższych czynności rozwiąże problem, przyczyną jest prędkość połączenia między telewizorem a routerem. Wykonaj opisane poniżej czynności.
W przypadku korzystania z sieci bezprzewodowej:- Połącz telewizor z routerem za pomocą łącza przewodowego (zalecane).
- Zmniejsz odległość między telewizorem a routerem i użyj sieci bezprzewodowej.
- Unikaj równoczesnego używania innych urządzeń bezprzewodowych lub zmień kanał bezprzewodowy.
- Użyj przewodu spełniającego wymogi dla kategorii łączności 5 lub wyższej.
- Ruch w sieci do i z innych urządzeń
Prawdopodobieństwo wystąpienia
Router może obsłużyć ograniczoną ilość danych. Jeśli łącze internetowe jest współużytkowane przez inne urządzenia, prędkość łącza znacznie się zmniejszy. Szczególny wpływ na ruch w sieci ma oglądanie materiałów wideo na innym urządzeniu oraz pobieranie oprogramowania, ponieważ operacje te wymagają przesłania dużej ilości danych. Unikaj równoczesnego używania innych urządzeń bezprzewodowych i sprawdź, czy poprawi to sytuację.
- Ruch w sieci po stronie dostawcy Internetu (ISP)
Prawdopodobieństwo wystąpienia
- Problem u dostawcy Internetu (ISP)
- Problemy z komunikacją spowodowane równoczesnym wykorzystywaniem łącza dostawcy Internetu przez wielu użytkowników
Czasowe zmniejszenie się szybkości łącza może wynikać z przyczyn wymienionych powyżej. Trudno jest sprawdzić, czy stanowią one źródło błędu. Przykładowo, można spróbować użyć telewizora w porze, w której ruch w sieci będzie mały, i sprawdzić, czy mimo to wystąpi błąd.
- Ruch w sieci po stronie dostawcy aplikacji
Prawdopodobieństwo wystąpienia
Duże natężenie ruchu u usługodawcy oferującego strumieniowe transmisje na żywo przez Internet oraz inne materiały może spowodować zatłoczenie sieci i występowanie błędów. Trudno jest sprawdzić, czy stanowi to przyczynę błędu. Przykładowo, można spróbować użyć telewizora w porze, w której ruch w sieci będzie mały, i sprawdzić, czy mimo to wystąpi błąd.
- Między telewizorem a routerem
Jeśli problem nie ustępuje, pobierz aktualizację oprogramowania i wprowadz ja w telewizorze z uzyciem pamieci masowej USB .