Przerwy w sygnale Wi-Fi lub nieregularne zrywanie połączenia. (Telewizory bez platformy Android TV)
WAŻNE: Ta odpowiedź dotyczy telewizorów bez platformy Android TV. W przypadku telewizora z platformą Android TV zapoznaj się z następującym artykułem: Przerwy w sygnale Wi-Fi lub nieregularne zrywanie polaczenia. (Android TV)
UWAGA: Jeśli telewizor w ogóle nie łączy się z siecią Wi-Fi, zapoznaj się z artykułem Nie mozna podlaczyc telewizora (bez platformy Android TV) do Internetu: jak wykonac diagnostyke sieci
Jeśli zdarzają się sporadyczne lub częste przypadki zerwania łączności Wi-Fi, przeprowadź poniższe kontrole.
- Sygnał Wi-Fi jest słaby.
Jeśli sygnał jest słaby, występowanie przerw można ograniczyć, umieszczając router Wi-Fi blisko telewizora. - Telewizor jest za blisko routera.
Jeśli telewizor i router znajdują się zbyt blisko, łączność może nie działać.
Zalecamy, aby odległość między telewizorem a routerem wynosiła przynajmniej 1 metr. - W tej samej sieci używane są inne urządzenia Wi-Fi.
Jeśli inne urządzenia pobierają pliki o dużej objętości, takie jak materiały wideo, prędkość sieci może się zmniejszyć. W takim przypadku zaleca się przerwanie pobierania materiałów wideo. - Zresetuj telewizor / router / modem
Zresetowanie tych urządzeń może poprawić łączność Wi-Fi.
Informacje o resetowaniu telewizora zawiera artykuł Jak zresetować telewizor Sony przez odłączenie zasilania.
Aby zresetować router lub modem, należy zapoznać się z instrukcją obsługi odpowiedniego urządzenia. - Zakłócenia powodowane przez inne urządzenia bezprzewodowe, urządzenia elektryczne lub otoczenie
Jeśli w domu pracuje wiele urządzeń bezprzewodowych lub elektrycznych, takich jak kuchenki mikrofalowe,
łącze Wi-Fi w telewizorze może działać gorzej.
Należy spróbować wyłączyć urządzenia bezprzewodowe/elektryczne lub umieścić je daleko od telewizora.
W zależności od środowiska, w którym zainstalowany jest telewizor, mogą również występować zakłócenia elektromagnetyczne. Jeśli możliwa jest zmiana środowiska, należy zmienić miejsce instalacji i sprawdzić, czy przyniosło to poprawę działania.
Urządzenia, które mogą być źródłem zakłóceń elektromagnetycznych
Środowiska, które mogą być źródłem zakłóceń elektromagnetycznych
- kuchenki mikrofalowe
- telefony bezprzewodowe
- urządzenia Bluetooth
- systemy otwierania drzwi garażowych
- zabawki bezprzewodowe itp.- Miejsca powstawania zakłóceń elektromagnetycznych, na przykład sąsiedztwo dużych linii przesyłowych
- Miejsca powstawania ładunków statycznych
- Miejsca, w których ściany, blaty, drzwi mają metalowe powierzchnie itp. - Ustawienie pasma częstotliwości w routerze Wi-Fi
Niektóre routery Wi-Fi umożliwiają wybór częstotliwości 2,4 GHz oraz 5 GHz.
Zalecamy, by w miarę możliwości używać pasma częstotliwości 5 GHz.
Jeśli po wykonaniu wszystkich powyższych czynności w dalszym ciągu występują problemy z połączeniem z siecią, zalecamy użycie bezprzewodowego połączenia z modelem lub routerem.
UWAGA: Jeśli telewizor w ogóle nie łączy się z siecią Wi-Fi, zapoznaj się z artykułem Nie mozna podlaczyc telewizora (bez platformy Android TV) do Internetu: jak wykonac diagnostyke sieci