Aby sprawdzić, czy telewizor jest obsługiwany przez aplikację mobilną, rozwiń sekcję Produkty i kategorie, których dotyczy ten artykuł w prawym górnym rogu tego artykułu.
Kraje obsługiwane w aplikacji mobilnej TV Channel Editor for BRAVIA
- Austria
- Belgia
- Bułgaria
- Chorwacja
- Czechy
- Dania
- Estonia
- Finlandia
- Niemcy
- Grecja
- Węgry
- Irlandia
- Włochy
- Łotwa
- Litwa
- Luksemburg
- Holandia
- Norwegia
- Polska
- Portugalia
- Rumunia
- Słowacja
- Słowenia
- Hiszpania
- Szwecja
- Szwajcaria
- Turcja
- Ukraina
- Wielka Brytania
Czym jest aplikacja mobilna TV Channel Editor for BRAVIA i skąd można ją pobrać?
Aplikacja mobilna TV Channel Editor for BRAVIA umożliwia użycie telefonu do edycji, sortowania i porządkowania kanałów telewizji satelitarnej i kablowej. Teraz możesz zmieniać kolejność i nazwy kanałów telewizyjnych oraz usuwać kanały kilkoma stuknięciami w smartfon!
Z aplikacji TV Channel Editor for BRAVIA mogą korzystać użytkownicy urządzeń mobilnych z systemem operacyjnym Android. Wkrótce będzie też dostępna wersja na urządzenia z systemem iOS.
- Kliknij odpowiedni przycisk, aby pobrać aplikację mobilną TV Channel Editor for BRAVIA na urządzenie z systemem Android lub iOS (przycisk iOS pojawi się w najbliższym czasie).

Jak używać aplikacji mobilnej TV Channel Editor for BRAVIA
Aby pobrać aplikację TV Channel Editor for BRAVIA do smartfona (jeśli nie jest jeszcze pobrana) i połączyć ją z telewizorem, wykonaj następujące czynności:
- Włącz telewizor.
- Naciśnij przycisk Szybkie ustawienia
na pilocie telewizora.
- Używając pilota telewizora, wybierz kolejno [Ustawienia] à [Kanały & Wejścia] à [Kanały] à [Edycja listy kanałów z urządzenia mobilnego], jak pokazano na zrzucie ekranu poniżej.

- Na ekranie „Zainstaluj i otwórz aplikację” pojawi się nazwa telewizora i kod QR pokazany na zrzucie ekranu pod spodem.
UWAGA: Podczas łączenia telewizora z aplikacją nie opuszczaj ekranu „Zainstaluj i otwórz aplikację”.

- Pobierz aplikację TV Channel Editor for BRAVIA do smartfona, a jeśli jest już pobrana, przejdź do czynności 6. Aplikację mobilną można pobrać na dwa sposoby:
- Zeskanuj urządzeniem mobilnym kod QR wyświetlany na ekranie telewizora, aby otworzyć stronę pobierania aplikacji (Jak skanować kody QR?). W zależności od urządzenia mobilnego stuknij albo ikonę sklepu Google Play, albo ikonę Apple App Store (pojawi się wkrótce), po czym pobierz aplikację.
- Aplikację „TV Channel Editor for BRAVIA” można również wyszukać w sklepie z aplikacjami na smartfon — Google Play w przypadku systemu Android lub App Store w przypadku iOS (dostępność wkrótce) — a następnie ją pobrać.
- Kiedy aplikacja TV Channel Editor for BRAVIA zostanie zainstalowana w smartfonie, otwórz ją.
- Stuknij przycisk „Zgadzam się i przechodzę dalej”, aby wyrazić zgodę na Umowę licencyjną dla użytkownika końcowego.

- Stuknij przycisk „POŁĄCZ Z TELEWIZOREM.
- Stuknij „Podczas korzystania z tej aplikacji” lub „Tylko tym razem”, aby zezwolić aplikacji TV Channel Editor for BRAVIA na dostęp do lokalizacji urządzenia.
- Stuknij „Zezwól”, aby zezwolić aplikacji TV Channel Editor for BRAVIA na wyszukiwanie pobliskich urządzeń, łączenie się z nimi i wyznaczanie ich względnej pozycji.
- Jeśli pojawi się komunikat „Aplikacja TV Channel Editor for BRAVIA chce włączyć Bluetooth”, stuknij Zezwól.
- Wybierz nazwę telewizora z listy pod wpisem „Połącz z telewizorem”, aby sparować go ze smartfonem. Nazwa telewizora jest widoczna na ekranie „Zainstaluj i otwórz aplikację” na telewizorze.
- Na ekranach telewizora i urządzenia mobilnego pojawi się monit o parowanie Bluetooth. Upewnij się, że w obu monitach wyświetlany jest jednakowy kod parowania (np. „410211”). Wybierz na smartfonie i telewizorze opcję SPARUJ (lub POWIĄŻ), aby potwierdzić parowanie. Nie musisz wprowadzać kodu parowania na żadnym z urządzeń.
- Po nawiązaniu połączenia z aplikacją telewizor wyświetli ekran „Połączenie ustanowione!”.
UWAGA: Podczas edycji listy kanałów przy użyciu urządzenia mobilnego nie należy opuszczać ekranu „Połączenie ustanowione!” na telewizorze. Może to spowodować zerwanie połączenia.


- Po zakończeniu edycji listy kanałów telewizyjnych przy użyciu urządzenia mobilnego nastąpi odpowiednia aktualizacja telewizora.
Poniżej opisano, jak używać aplikacji mobilnej „TV Channel Editor for BRAVIA” do edycji listy kanałów telewizyjnych.
Zmienianie kolejności kanałów
Aby zmienić kolejność kanałów przy użyciu aplikacji mobilnej:
- Przytrzymaj uchwyt „przeciągnij i upuść”
z prawej strony nazwy kanału, którzy chcesz przenieść, aż poczujesz wibrację.
- Jeśli zbyt długo przytrzymasz uchwyt, włączy się funkcja równoczesnego wybierania wielu kanałów (patrz sekcja „Wybieranie wielu kanałów” poniżej), a funkcja „przeciągnij i upuść” nie będzie działać.
- Trzymając uchwyt, przeciągnij wybrany kanał do nowej pozycji (w górę lub w dół).
- Puść uchwyt, aby zmienić pozycję kanału na liście.
- Po zakończeniu edycji listy kanałów stuknij przycisk „GOTOWE” w lewym dolnym rogu ekranu, aby zapisać zmiany.
Wybieranie wielu kanałów
Aby wybrać w aplikacji wiele kanałów i zmienić ich kolejność kanałów w ramach jednej czynności:
- Długo naciśnij i trzymaj jeden z kanałów w aplikacji, aż włączy tryb wyboru wielu kanałów.
- Stuknij kanały, które chcesz wybrać. Kolor wybranego kanału zmienia się na niebieski.
- Aby przenieść wybrane kanały na sam początek (lub koniec) listy, stuknij ikonę przenoszenia kanałów
w prawym górnym rogu ekranu. Następnie wybierz opcję „Na początek” lub „Na koniec. Potwierdź wybór, stukając opcję „Przenieś”.
- WSKAZÓWKA: W celu wyświetlenia dodatkowych opcji, gdy wybranych jest wiele kanałów (na przykład „Wybierz wszystko” lub „Usuń zaznaczenie wszystkich”), możesz stuknąć ikonę rozwijanego menu
(trzy pionowe kropki) w prawym górnym rogu ekranu.
- Po zakończeniu edycji listy kanałów stuknij przycisk „GOTOWE” w lewym dolnym rogu ekranu, aby zapisać zmiany.

Ręczne zmienianie pozycji kanałów
Możesz przenieść określony kanał do nowej pozycji, ręcznie wprowadzając tę nową pozycję:
- Stuknij kanał, który chcesz przenieść, aby wyświetlić ekran „Edytuj kanał”.
- W sekcji „Pozycja kanału” wprowadź nową pozycję kanału (np. „3”).
- Aplikacja wskaże, jaki kanał zajmuje obecnie wybraną pozycję (np. „Pozycja 3 obecnie zajęta przez: TV4”).
- Możesz wybrać, czy przenieść kanał z użyciem opcji Zamień, czy Wstaw.
- Zamień powoduje zamianę dwóch wybranych kanałów (np. kanał 4 zostanie zamieniony miejscami z kanałem 3).
- Wstaw wstawia wybrany kanał na nową pozycję i przesuwa wszystkie niezablokowane kanały o jedną pozycję w górę lub w dół.
- Stuknij przycisk ZAPISZ w prawym górnym rogu ekranu, aby zapisać nową pozycję kanału.
Usuwanie kanałów
Uwaga: jeśli po usunięciu kanałów lista kanałów nie zostanie poprawnie zaktualizowana, wyłącz przewód zasilający telewizora z gniazdka sieci energetycznej i podłącz go na nowo.
- Aby usunąć pojedynczy kanał z listy kanałów:
- Stuknij kanał, który chcesz usunąć, aby wyświetlić ekran „Edytuj kanał”.
- Kliknij ikonę rozwijanego menu
(trzy pionowe kropki), po czym wybierz opcję „Usuń kanał”.
- Kanał zostanie usunięty z listy kanałów telewizyjnych. Aby go przywrócić, powtórz wyszukanie kanałów.
- Aby usunąć z listy kanałów wiele kanałów naraz:
- Długo naciśnij i trzymaj jeden z kanałów w aplikacji, aż włączy tryb wyboru wielu kanałów.
- Stuknij kanały, które chcesz wybrać. Kolor wybranego kanału zmienia się na niebieski.
- Kliknij ikonę rozwijanego menu
(trzy pionowe kropki), po czym wybierz opcję „Usuń kanały”.
- Wybrane kanały zostaną usunięte z listy kanałów telewizyjnych. Aby je przywrócić, powtórz wyszukanie kanałów.
Potwierdź zmiany wprowadzone na liście kanałów w aplikacji mobilnej („GOTOWE”)
Po zakończeniu edycji i zmieniania kolejności kanałów stuknij przycisk „GOTOWE” w lewym dolnym rogu ekranu, aby zapisać zmiany. Zmieniona kolejność kanałów zacznie obowiązywać, gdy w aplikacji pojawi się poniższy ekran „Edycja zakończona”.


Najczęstsze pytania (FAQ) dotyczące aplikacji mobilnej TV Channel Editor for BRAVIA
Mam więcej niż jedną listę kanałów. Czy mogę edytować każdą z nich?
Zainstalowane profile telewizji pojawiają się w aplikacji mobilnej w oddzielnych kartach. Można na przykład mieć kanały Satelitarne i Kablowe/Naziemne na oddzielnych kartach, jak na ilustracji poniżej. Przełączaj się między kartami, aby poddać edycji określoną listę kanałów. W chwili opuszczania aplikacji zachowane zostaną wszystkie zmiany.

Problemy z łącznością: w aplikacji pojawia się komunikat „Edycja kanałów zawieszona” lub „Utrata połączenia”
W przypadku pojawienia się komunikatu „Połączenie z (nazwa telewizora) zakończone niepowodzeniem”, „Edycja kanałów zawieszona” lub „Utrata połączenia” sprawdź, czy:
- Twój model telewizora jest obsługiwany przez aplikację TV Channel Editor for BRAVIA. Sprawdź odpowiednie modele na początku tego artykułu, w sekcji „Produkty i kategorie, których dotyczy ten artykuł”.
- Z menu telewizora zostały wybrane opcje [Ustawienie] à [Kanały] à [Edycja listy kanałów z urządzenia mobilnego]. Wykonane zostały wyświetlane polecenia dotyczące połączenia telewizora z aplikacją mobilną. Podczas korzystania z aplikacji mobilnej pozostaje aktywny ekran „Połączenie ustanowione!” na telewizorze. W przeciwnym razie aplikacja mobilna wyświetli ekran „Edycja kanałów zawieszona”.
- W smartfonie włączona jest funkcja Bluetooth.
- W smartfonie włączona jest lokalizacja.
- Odległość między smartfonem a telewizorem nie przekracza 10 metrów.
Dlaczego zmiany wprowadzone na liście kanałów nie są odzwierciedlone w programie telewizyjnym / EPG?
Zmiany wprowadzone w aplikacji TV Channel Editor for BRAVIA powinny zostać uwzględnione w programie telewizyjnym / Elektronicznym przewodniku po programach (EPG) natychmiast po ich zatwierdzeniu. Może się jednak zdarzyć, że aktualizacja listy kanałów nastąpi dopiero po pewnym czasie. Odczekaj i ponów próbę później.
Dlaczego aplikacja mobilna wymaga zezwolenia na dostęp do lokalizacji?
Aplikacja łączy się z telewizorem przez Bluetooth, a w większości wersji systemów operacyjnych warunkiem działania łącza Bluetooth jest włączenie lokalizacji.