Jak używać funkcji „Kopia ekranu” w telewizorze BRAVIA
UWAGA: urządzenia firmy Apple lub urządzenia Android TV™ / Google TV™ wprowadzone na rynek po 2020 r. nie obsługują funkcji „Kopia ekranu”. Alternatywy dla tej funkcji opisano w części „Inne rozwiązania”.
Co to jest „Kopia ekranu”?
Funkcja Kopia ekranu to jedna z metod wyświetlania ekranu urządzenia mobilnego na telewizorze w celu oglądania zdjęć, filmów i stron internetowych. Wykorzystywana do tego technologia Miracast pozwala wyświetlić ekran zgodnego urządzenia na telewizorze bez używania routera bezprzewodowego.
UWAGA: jeśli w otoczeniu występują zakłócenia, jakość obrazu może ulec pogorszeniu.
Zgodne urządzenia i inne rozwiązania
Zgodne urządzenia
- Wybrane telewizory Sony BRAVIA z lat 2013–2020 (telewizory z platformą Android TV / Google TV wprowadzone po 2020 r. nie obsługują tej funkcji.)
Szczegółowych informacji należy szukać w sekcji Produkty i kategorie związane z tym artykułem lub w Przewodniku pomocniczym do telewizora. - Urządzenia zgodne z Miracast, takie jak smartfon, tablet lub komputer
- Urządzenia firmy Apple (iPhone/iPad/iPod/MacBook): według stanu na rok 2021 urządzenia te nie obsługują funkcji Kopia ekranu. Inne rozwiązania podano w następnym akapicie.
- Szczegółowych informacji o możliwościach urządzenia należy szukać w jego instrukcji obsługi lub kontaktując się z działem wsparcia produktu.
Inne rozwiązania
Jeśli telewizor lub inne urządzenie nie obsługują funkcji Kopia ekranu, inne rozwiązanie pozwalające wyświetlić obraz może być zaproponowane w jednym z następujących artykułów:
- Urządzenie mobilne: Przesyłanie ekranu / wyświetlanie ekranu lub treści z urządzenia mobilnego na ekranie telewizora
- Komputery (telewizory z platformą Android TV / Google TV): Jak bezprzewodowo wyświetlić zawartość ekranu komputera na telewizorze
Jak używać funkcji „Kopia ekranu”
Użycie funkcji Kopia ekranu z komputerem opisano w artykułach dla poszczególnych systemów operacyjnych, Windows 8.1 lub Windows 10.
Aby zarejestrować urządzenie w telewizorze
- Naciśnij przycisk INPUT na pilocie telewizora, wybierz opcję Kopia ekranu i naciśnij przycisk Enter. Telewizor przełączy się w tryb gotowości do połączenia z urządzeniem mobilnym. Po wyświetleniu ekranu gotowości Kopia ekranu rozłączane jest połączenie bezprzewodowe między telewizorem a routerem bezprzewodowym (punktem dostępu).
-
Połącz telewizor z urządzeniem mobilnym z funkcją Kopia ekranu. Skonfiguruj urządzenie mobilne do połączenia z telewizorem.
W poniższej instrukcji do celów przykładowych wykorzystano urządzenie Xperia (z systemem operacyjnym Android™ 4.4 lub nowszym).
- Dotknij opcji Ustawienia.
- Wybierz opcję Połączenie urządzenia lub Łączność Xperia.
- Wybierz opcję Kopia ekranu.
- Na ekranie funkcji Kopia ekranu stuknij opcję Start.
- Wybierz opcję OK.
- Stuknij nazwę posiadanego telewizora.
UWAGA: obsługa pasma 5 GHz zależy od modelu telewizora.
Szczegółową instrukcję zawiera poniższy materiał filmowy.

Aby zobaczyć listę połączonych urządzeń lub je wyrejestrować
Telewizory z platformą Android TV
- Naciśnij przycisk HOME na dostarczonym pilocie.
- Wybierz opcję
Ustawienia.
- Wybierz opcję Sieć.
- Wybierz opcję Wi-Fi Direct.
- Wybierz opcję Ustawienia zaawansowane.
- Wybierz opcję Pokaż listę urządzeń/usuń.
Inne telewizory
Kiedy wyświetlany jest ekran gotowości Kopia ekranu , naciśnij przycisk OPTIONS, po czym wybierz opcję Pokaż listę urządzeń / Usuń.
- Aby wyrejestrować urządzenie, wybierz je z listy i naciśnij przycisk Enter. Następnie na ekranie potwierdzenia wybierz opcję Yes (Tak).
- Aby wyrejestrować wszystkie urządzenia, po wyświetleniu listy naciśnij przycisk OPTIONS (Opcje), wybierz opcję Delete All (Usuń wszystkie), a następnie na ekranie potwierdzenia wybierz opcję Yes (Tak).
UWAGI:
- Znaczenie ikon z lewej strony listy podano poniżej.
(ikona zaznaczenia): podłączone urządzenia
(ikona wyświetlacza): urządzenia zgodne z funkcją „Kopia ekranu”
- Dalszych informacji należy szukać w instrukcji obsługi produktu.
Rozwiązywanie problemów
- Jeśli funkcja „Kopia ekranu” nie działa, zapoznaj się z artykułem Funkcja „Kopia ekranu” nie działa.
- Nie gwarantuje się możliwości podłączenia wszystkich urządzeń zgodnych z Miracast.
- Jakość obrazu mogą obniżać zakłócenia w środowisku transmisji.