Rozwiązywanie problemów (Android TV): jakie zalety ma restartowanie telewizora i aktualizowanie oprogramowania?
WAŻNE: Ten artykuł dotyczy tylko określonych produktów. Proszę sprawdzić Obowiązujące produkty na górze tego artykułu.
Podczas używania telewizora mogą niespodziewanie wystąpić następujące zjawiska:
- Nieprawidłowy obraz / brak obrazu / brak dźwięku z kanału telewizyjnego lub zewnętrznego urządzenia.
- Brak dźwięku / zniekształcony dźwięk / zakłócenia / przerwy w dźwięku przy odtwarzaniu obrazu i dźwięku.
- Nieprawidłowe wyświetlanie filmów, obrazów lub miniaturek / czarny ekran.
- Nie działają funkcje odtwarzania z urządzeń USB, przesyłania obrazu na inne urządzenie lub kopii lustrzanej ekranu / brak możliwości odtwarzania.
- Aplikacja działa niewłaściwie.
W takiej sytuacji pomocna może się okazać następująca procedura:
- Uruchom ponownie telewizor.
Więcej informacji można znaleźć w artykule Jak uruchomić ponownie (zresetować) platformę Android TV?. - Jeśli do telewizora podłączone są urządzenia peryferyjne, odłącz je.
- Wyłącz telewizor i odłącz przewód zasilający od gniazdka sieci energetycznej.
Po mniej więcej 2 minutach z powrotem podłącz przewód zasilający do gniazdka sieci energetycznej i włącz telewizor.
UWAGI:- Jeśli telewizor jest podłączony do zewnętrznego dysku twardego, należy odłączyć dysk i ponowić próbę.
- Pozostawienie telewizora z odłączonym przewodem zasilającym spowoduje zanik napięć panujących w telewizorze.
W rezultacie zamiast niepotrzebnych danych i błędnych informacji w pamięci pojawią się domyślne wartości, co pozwoli na ponowne normalne użytkowanie telewizora.
- Jeśli używasz połączenia HDMI/MHL, a ekran staje się czarny lub obraz jest niewłaściwie wyświetlany, wypróbuj poniższe rozwiązania
UWAGA: telewizor może nie obsługiwać połączenia MHL. Szczegółowych danych technicznych telewizora należy szukać w instrukcji obsługi. Instrukcje obsługi są dostępne w naszej witrynie pomocy technicznej.- Odłącz przewód HDMI/MHL i z powrotem go podłącz.
- Odłącz i z powrotem podłącz przewód zasilający podłączone urządzenie lub ponownie uruchom urządzenie.
- W razie wystąpienia nienormalnego obrazu lub dźwięku należy zresetować ustawienia Obraz lub Dźwięk.
Ustawienia obrazu:
- Na pilocie naciśnij przycisk HOME.
- Wybierz opcję
Ustawienia.
- Dalsze kroki zależą od opcji w menu telewizora:
- Wybierz opcje Obraz i dźwięk → Obraz → Resetuj ustawienia obrazu dla *Standardowy → Tak.
* Nazwa ustawienia zależy od wybranego ustawienia Tryb obrazu. - Wybierz opcje Obraz i dźwięk → Obraz → Ustawienia zaawansowane → Resetowanie.
- Wybierz opcje Ekran → Obraz → Ustawienia zaawansowane → Resetowanie.
- Wybierz opcje Ustawienia BRAVIA → Regulacje obrazu → Zaawansowane → Resetowanie.
- Wybierz opcje Obraz i dźwięk → Obraz → Resetuj ustawienia obrazu dla *Standardowy → Tak.
Ustawienia dźwięku:
- Naciśnij przycisk HOME na pilocie.
- Wybierz opcję
Ustawienia.
- Dalsze kroki zależą od opcji w menu telewizora:
- Wybierz opcje Obraz i dźwięk → Dźwięk → Resetowanie → Tak.
- Wybierz opcje Dźwięk → Dźwięk → Ustawienia zaawansowane → Resetowanie.
- Wybierz opcje Ustawienia BRAVIA → Regulacje dźwięku → Zaawansowane → Resetowanie.
- Aktualizacja oprogramowania to program aktualizacji obejmujący najważniejsze cechy i funkcje, aplikacje, poprawki błędów i ulepszenia funkcjonalne. Zalecamy podłączenie telewizora do Internetu i zmianę ustawienia Automatycznie sprawdzaj dostępność aktualizacji lub Automat. pobieranie oprogram. na Wł. Aktualizacje będą wówczas automatycznie pobierane do telewizora pozostającego w trybie czuwania. Dalsze informacje są podane w artykule Jak uzyskać automatyczną aktualizację oprogramowania.
Serie X74xxH_X75xxH: te modele są zawsze aktualizowane automatycznie, bez możliwości zmiany tego ustawienia. Dalsze informacje zawiera artykuł Jak zaktualizować oprogramowanie telewizora Sony z platformą Android TV?.
UWAGI:
- Na działanie telewizora mogą wpływać pobrane aplikacje (inne niż zainstalowane fabrycznie).
Szczegółów należy szukać w artykule Rozwiązywanie problemów (Android TV): Jak sprawdzić, czy przyczyną problemu jest pobrana aplikacja, i jak rozwiązać ten problem. - Jeśli ponowne uruchomienie i uaktualnienie oprogramowania nie przynoszą poprawy, problem może mieć inne źródło. Spróbuj przeszukać inne artykuły z najczęstszymi pytaniami.
- *W systemie Android Oreo (OSV-O) ikona ustawień znajduje się w prawym górnym rogu.