Identyfikator artykułu : 00176487 / Ostatnia modyfikacja : 11.10.2019

Rozwiązywanie problemów z łącznością Bluetooth audio w telewizorach z platformą Android TV z 2017 r.

    WAŻNE: To rozwiązanie odnosi się do określonych produktów. Aby sprawdzić, czy dotyczy ono posiadanego urządzenia, zapoznaj się z sekcją „Produkty i kategorie związane z tym artykułem”.

    Informacje o modelach urządzeń Bluetooth i telewizorów umożliwiających łączność przez Bluetooth zawiera następujący artykuł:
    Czy telewizor z platformą Android będzie współpracował ze słuchawkami, głośnikami i listwami głośnikowymi Bluetooth?


    Pytanie 1: Brak dźwięku z podłączonego urządzenia audio.
    Pytanie 2: Dźwięk z urządzenia audio jest przerywany lub niezsynchronizowany z obrazem na telewizorze.
    Pytanie 3: W dźwięku pojawia się echo.
    Pytanie 4: Nie można regulować głośności głośnika w formie listwy pilotem od telewizora.
    Pytanie 5: Urządzenie audio połączone przez łącze Bluetooth nie wyłącza się w chwili wyłączenia telewizora.


    Pytanie 1: Brak dźwięku z podłączonego urządzenia audio.
    Odpowiedź 1: Należy sprawdzić następujące możliwości.

    1. Przyczyną może być mała głośność nastawiona w telewizorze lub podłączonym urządzeniu. Sprawdź ustawienia głośności w poszczególnych urządzeniach.
    2. Sprawdź, czy w podłączonym urządzeniu wybrane jest wejście Bluetooth.
    3. Połączenie Bluetooth może być niestabilne. Wykonaj poniższe czynności:
      1. Naciśnij przycisk Home (głównego menu) na pilocie.
      2. Wybierz opcję Ustawienia.
      3. W kategorii Sieć i akcesoria wybierz opcję Ustawienia Bluetooth.
      4. Odłącz urządzenie zapisane na liście Zarejestrowane urządzenia i podłącz je na nowo.
    4. Przywróć w podłączonym urządzeniu ustawienia fabryczne. Szczegółowych informacji należy szukać w instrukcji obsługi produktu.


    Pytanie 2: Dźwięk z urządzenia audio jest przerywany lub niezsynchronizowany z obrazem na telewizorze.
    Odpowiedź 2: W zależności od występującego objawu wykonaj opisane poniżej czynności.

    Jeśli obraz nie jest zsynchronizowany z dźwiękiem

    • Przyczyną może być podłączone urządzenie Bluetooth.
    • Jeśli objaw ten występuje przy oglądaniu przez długi czas, wykonaj poniższe czynności.
      1. Naciśnij przycisk Home (głównego menu) na pilocie.
      2. Wybierz opcję Ustawienia.
      3. W kategorii Sieć i akcesoria wybierz opcję Ustawienia Bluetooth.
      4. Odłącz urządzenie zapisane na liście Zarejestrowane urządzenia i podłącz je na nowo.

    Jeśli występują przerwy lub zakłócenia w dźwięku

    Na jakość dźwięku może wpływać stan połączenia lub środowisko fal radiowych. Poniżej wymieniono najważniejsze przyczyny.

    • Umieszczenie bezprzewodowego punktu dostępu blisko urządzenia Bluetooth lub telewizora.
    • Zbyt duża odległość między urządzeniem Bluetooth a telewizorem.
    • Użycie kuchenki mikrofalowej.

    W takich przypadkach należy umieścić bezprzewodowy punkt dostępu daleko od urządzenia Bluetooth i telewizora lub zmniejszyć odległość między urządzeniem Bluetooth a telewizorem.

    Jeśli problem pozostanie nierozwiązany, należy spróbować wykonać połączenie przewodem HDMI lub przewodami analogowymi.


    Pytanie 3: W dźwięku pojawia się echo.
    Odpowiedź 3: Przyczyną może być równoczesne połączenie przez łącze HDMI i Bluetooth. W takim przypadku należy zakończyć połączenie Bluetooth i używać tylko łącza HDMI.
    UWAGA: Dla zapewnienia stabilnego połączenia zaleca się użycie łącza HDMI.


    Pytanie 4: Nie można regulować głośności głośnika w formie listwy pilotem od telewizora.
    Odpowiedź 4: Niektóre głośniki w formie listwy nie dają możliwości regulowania głośności pilotem od innego urządzenia. Użyj pilota dostarczonego z głośnikiem w formie listwy lub przycisków na głośniku.

    Przyczyną może być także równoczesne połączenie przez łącze HDMI i Bluetooth. W takim przypadku należy zakończyć połączenie Bluetooth i używać tylko łącza HDMI.
    UWAGA: Dla zapewnienia stabilnego połączenia zaleca się użycie łącza HDMI.


    Pytanie 5: Urządzenie audio połączone przez łącze Bluetooth nie wyłącza się w chwili wyłączenia telewizora.
    Odpowiedź 5: Nie ma możliwości wyłączenia podłączonych urządzeń sygnałem z telewizora. Podłączone urządzenia należy wyłączać ręcznie.
    UWAGA: Niektóre urządzenia pozwalają na użycie funkcji automatycznego wyłączania zasilania przy braku sygnału.