Identyfikator artykułu : 00237457 / Ostatnia modyfikacja : 27.01.2020

Komputer nie wykrywa urządzenia podłączonego przewodem USB

    Uwaga

    Jeśli urządzenie miało kontakt z wodą, przed podłączaniem przewodu USB upewnij się, że port USB jest zupełnie suchy.

    Wskazówka

    W zależności od wersji systemu Android może być wymagane postępowanie inne niż opisane poniżej. Aby sprawdzić wersję systemu Android, odszukaj i stuknij opcje Ustawienia > Informacje o telefonie > Wersja systemu Android. Jeśli menu Ustawienia nie zawiera opcji Informacje o telefonie, stuknij opcję System.

    • Upewnij się, że ekran urządzenia jest odblokowany i aktywny oraz że urządzenie jest ustawione na przesyłanie danych.

    Jak przełączyć urządzenie w tryb przesyłania danych (Android 10/Android 9)

    Jak przełączyć urządzenie w tryb przesyłania danych (Android 8)

    • Upewnij się, że używasz oryginalnego przewodu USB Sony przeznaczonego specjalnie do swojego urządzenia i że przewód ten jest prawidłowo podłączony do urządzenia i komputera.
    • Spróbuj użyć innego portu USB komputera. Podłącz urządzenie bezpośrednio do tego portu USB. Nie używaj koncentratora USB ani przedłużacza USB.
    • Spróbuj użyć innego przewodu USB, aby upewnić się, że przewód nie jest uszkodzony.
    • Jeśli używasz komputera Mac, upewnij się, że zainstalowany jest program Xperia Companion w wersji na system macOS. Komputery Mac nie obsługują rozszerzenia MTP, które jest potrzebne do przesyłania plików między komputerem a urządzeniem z systemem Android.
    • Odłącz urządzenie od komputera i wyczyść w urządzeniu dane aplikacji systemowej Pamięć multimediów. Uruchom ponownie urządzenie i podłącz je do komputera.

    Jak wyczyścić dane aplikacji Pamięć multimediów (Android 10)

    Jak wyczyścić dane aplikacji Pamięć multimediów (Android 9)

    Jak wyczyścić dane aplikacji Pamięć multimediów (Android 8)

    • Jeśli w urządzeniu jest zainstalowana karta pamięci, wyłącz urządzenie, po czym wyjmij i z powrotem włóż kartę pamięci. Uruchom ponownie komputer. Włącz urządzenie i ponownie połącz je z komputerem przewodem USB.
    • Uruchom ponownie urządzenie i komputer.
    • Spróbuj użyć innego komputera.
    • Jeśli używasz systemu Windows N lub Windows KN, upewnij się, że pobrany został pakiet Media Feature Pack, który umożliwia przesyłanie plików. Te wersje systemu Windows nie obsługują przesyłania plików za pomocą protokołu MTP.
    • Zaktualizuj oprogramowanie urządzenia, aby uzyskać jego optymalne działanie i najnowsze ulepszenia.