Komputer nie wykrywa urządzenia podłączonego przewodem USB
Uwaga
Jeśli urządzenie miało kontakt z wodą, przed podłączaniem przewodu USB upewnij się, że port USB jest zupełnie suchy.
Wskazówka
W zależności od wersji systemu Android może być wymagane postępowanie inne niż opisane poniżej. Aby sprawdzić wersję systemu Android, odszukaj i stuknij opcje Ustawienia > Informacje o telefonie > Wersja systemu Android. Jeśli menu Ustawienia nie zawiera opcji Informacje o telefonie, stuknij opcję System.
- Upewnij się, że ekran urządzenia jest odblokowany i aktywny oraz że urządzenie jest ustawione na przesyłanie danych.
Jak przełączyć urządzenie w tryb przesyłania danych (Android 11 / Android 10 / Android 9)
Jak przełączyć urządzenie w tryb przesyłania danych (Android 8)
- Upewnij się, że używasz oryginalnego przewodu USB Sony przeznaczonego specjalnie do swojego urządzenia i że przewód ten jest prawidłowo podłączony do urządzenia i komputera.
- Spróbuj użyć innego portu USB komputera. Podłącz urządzenie bezpośrednio do tego portu USB. Nie używaj koncentratora USB ani przedłużacza USB.
- Spróbuj użyć innego przewodu USB, aby upewnić się, że przewód nie jest uszkodzony.
- Jeśli używasz komputera Mac, upewnij się, że zainstalowany jest program Xperia Companion w wersji na system macOS. Komputery Mac nie obsługują rozszerzenia MTP, które jest potrzebne do przesyłania plików między komputerem a urządzeniem z systemem Android.
- Odłącz urządzenie od komputera i wyczyść w urządzeniu dane aplikacji systemowej Pamięć multimediów. Uruchom ponownie urządzenie i podłącz je do komputera.
Jak wyczyścić dane aplikacji Przechowywanie multimediów (Android 11 / Android 10)
Jak wyczyścić dane aplikacji Przechowywanie multimediów (Android 9)
Jak wyczyścić dane aplikacji Przechowywanie multimediów (Android 8)
- Jeśli w urządzeniu jest zainstalowana karta pamięci, wyłącz urządzenie, po czym wyjmij i z powrotem włóż kartę pamięci. Uruchom ponownie komputer. Włącz urządzenie i ponownie połącz je z komputerem przewodem USB.
- Uruchom ponownie urządzenie i komputer.
- Spróbuj użyć innego komputera.
- Jeśli używasz systemu Windows N lub Windows KN, upewnij się, że pobrany został pakiet Media Feature Pack, który umożliwia przesyłanie plików. Te wersje systemu Windows nie obsługują przesyłania plików za pomocą protokołu MTP.
- Zaktualizuj oprogramowanie urządzenia, aby uzyskać jego optymalne działanie i najnowsze ulepszenia.